Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Installera OSX från annan dator?


funkyfiat

Rekommendera Poster

En sån där man kan koppla nätverk med, går det då? Jag vet ju inte vad alla prylar kallas, men vi har en som vi använt mellan routern och en bärbar t.ex... Och så har vi en liknande, korsad tror jag den kallas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom
En sån där man kan koppla nätverk med, går det då? Jag vet ju inte vad alla prylar kallas, men vi har en som vi använt mellan routern och en bärbar t.ex... Och så har vi en liknande, korsad tror jag den kallas...

307500[/snapback]

 

Nej, nätverk funkar inte. Inte med carbon copy cloner iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, nätverk funkar inte. Inte med carbon copy cloner iaf.

307510[/snapback]

 

Hur ser en FW-kabel ut då? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm det, hittade en... Och, ja, detta ÄR en FW... :P När jag formaterat HD:n tar jag gärna emot lite hjälp om hur jag överför systemet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

koppla in pappas G4 med firewirekabel, starta om den, och håll ner T. Då går den som firewire-disk, och du kommer även åt dvd-spelaren.

 

Installera som vanligt på din dator

307267[/snapback]

Så gör du rent teknikst. Sen är det bara att följa instruktionerna på skärmen.

Ska föresten göra det själv nu, så jag kan försöka filma det jag gör, om du känner dig riktigt osäker. Tror dock inte att det kommer behövas, för det är lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så gör du rent teknikst. Sen är det bara att följa instruktionerna på skärmen.

Ska föresten göra det själv nu, så jag kan försöka filma det jag gör, om du känner dig riktigt osäker. Tror dock inte att det kommer behövas, för det är lätt.

307547[/snapback]

 

Med den excellenta uppbackning som finns här på forumet kan det knappast gå annat än bra... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med den excellenta uppbackning som finns här på forumet kan det knappast gå annat än bra...  :D

307552[/snapback]

 

 

Är det klart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det klart?

307604[/snapback]

 

Nope... Är lite osäker, får olika bud om det är bra eller dåligt att sno system den vägen... Vet inte riktigt hur jag ska göra... :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tycker absolut du ska köpa en panther-skiva begagnat, några hundra kr om du har tur, man måste ju bara ha en systemskiva av fler anledningar, lika viktigt som datorn…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag tycker absolut du ska köpa en panther-skiva begagnat, några hundra kr om du har tur, man måste ju bara ha en systemskiva av fler anledningar, lika viktigt som datorn…

307617[/snapback]

 

Vad använder man en systemskiva till, eftersom den är lika viktig som datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope... Är lite osäker, får olika bud om det är bra eller dåligt att sno system den vägen... Vet inte riktigt hur jag ska göra...  :unsure:

307616[/snapback]

Jag har kört med powerbookversion till min gamla dator, och de fungera utmärkt. jag tror itne du kommer få några större problem.

 

Vad använder man en systemskiva till, eftersom den är lika viktig som datorn?

307621[/snapback]

Installera systemet ;)

Den är bra att ha, om något krånglar. Gr tex reparera skiva från den, samt att alla ominstallationer görs från systemskivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med powerbookversion till min gamla dator, och de fungera utmärkt. jag tror itne du kommer få några större problem.

Installera systemet ;)

Den är bra att ha, om något krånglar. Gr tex reparera skiva från den, samt att alla ominstallationer görs från systemskivan.

307635[/snapback]

 

Ok, får se hur jag gör... Hinner ändå inte fixa mer ikväll... Måste äta lite och sen ska jag iväg... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, får se hur jag gör... Hinner ändå inte fixa mer ikväll... Måste äta lite och sen ska jag iväg...  :D

307638[/snapback]

jag drar lite film på mig, nr jag installera om datorn nu. Vill ha koll på vad som är inlaggt, istället för att köra med standardinstallationen ;)

Försöker lägga ut dilmen, så kan du se hur det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att klona alt. sno Panther/Tiger/Whatever från din pappas dator är en JÄTTEDUM idé om ni inte har EXAKT IDENTISKA datorer. Har ni olika datorer kommer du få ett helsicke med fel. Fixa en CD/DVD på något sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påpekat detsamma.

Tösabiten är lite väl het på gröten :lol:

Sagt till henne att vänta lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har påpekat detsamma.

Tösabiten är lite väl het på gröten  :lol:

Sagt till henne att vänta lite.

308120[/snapback]

 

Och jag har lyssnat... :P^_^:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt pratar vi inte om aja baja.. :whistling::whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt pratar vi inte om aja baja.. :whistling:  :whistling:

308135[/snapback]

 

Vad pratar vi inte om? Förstår inte alls... *blink blink*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmat hur du göra nu. Lekte lite i imovie också, så det är massa effekter som döljer själva filmen :ph34r::whistling::wacko:

Lite taskig kvallite, bidde det visst med, efter komprimering

 

Filmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjusigt :P

 

Radera installera stod det.

Fia har dragit över filer till den andra hårddisken. Raderas hela disken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja. Det är fråga om en formatering. (Konstig översättning?) Det går naturligtvis att installera UTAN att formatera, men det är en stark rekommendation att göra så. Man blir av med otroligt mycket skit. Backuppa alla viktiga dokument innan bara. (CD/DVD/FW/USB2-HDD)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmat hur du göra nu. Lekte lite i imovie också, så det är massa effekter som döljer själva filmen :ph34r:  :whistling:  :wacko:

Lite taskig kvallite, bidde det visst med, efter komprimering

 

Filmen

308232[/snapback]

 

Heh, "Installera din Mac".. är ju inte riktigt vad det är frågan om.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra det enda lagliga - skaffa en Panther CD/DVD?

 

Undrar dessutom om det är någon mer än undertecknad som märkt att svarsfrekvensen, på trådar som startats av kvinnliga medlemmar, är signifikant mycket högre? Treebeards film skullle kanske passat bättre på Spray date (var jag elak nu?)

 

Jag tycker mig märka en viss underton i vissa svar...

 

Tösabiten är lite väl het på gröten  :lol:

Sagt till henne att vänta lite.

308120[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte göra det enda lagliga - skaffa en Panther CD/DVD?

308324[/snapback]

Orka skaffa Panther/Tiger när Leopard står för dörren. ;)
Undrar dessutom om det är någon mer än undertecknad som märkt att svarsfrekvensen, på trådar som startats av kvinnliga medlemmar, är signifikant mycket högre? Treebeards film skullle kanske passat bättre på Spray date (var jag elak nu?)

308324[/snapback]

Jävligt sant! :D Fast å andra sidan kan man aldrig veta nåns kön på Internet... Muhahaha... :ph34r:B):whistling:
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tösabiten är lite väl het på gröten  :lol:

 

308120[/snapback]

 

Hur e de me manfolket då :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...