Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om kaffe ...och andra drycker


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

Koffein är ett gift, en alkaloid likt Nikotin, Morfin, Atropin etc, sånt ska man väl ändå försöka undvika :D

 

Jag försöker leva ett så bra liv som möjligt.

Tänker på mina barn, andras barn, medmänniskor, samhället, naturen, djuren, miljön,

handikappade och folk i nöd.

Jag återvinner passionerat, stjäl inte, betalar skatt med ett leende, lyder lagar och förordningar,

dricker inte alkohol och röker endast pipa ett par gg/året, samt är vegetarian.

 

Om kaffe är ett gift, så SK..TER jag fullständigt i det. :galetglad:

Med nästa kopp ska jag skåla till detta gift fromma. food-smiley-021.gif

Ska ta mig f...n ta och skriva en lovsång till nämda vätska snarast.food-smiley-010.giffood-smiley-001.gif

 

:pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms:

Redigerad av friend
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A_bite_of_the_apple

mm, Gevalia :D

 

fast svart kaffe, rent jävla svart kaffe, är bland det äckligaste som finns

 

måste vara mjölk i, sojamjölk ger en söt smak, så behöver man inte stoppa i massa socker, som verkligen inte är nyttigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker leva ett så bra liv som möjligt.

Tänker på mina barn, andras barn, medmänniskor, samhället, naturen, djuren, miljön,

handikappade och folk i nöd.

Jag återvinner passionerat, stjäl inte, betalar skatt med ett leende, lyder lagar och förordningar,

dricker inte alkohol och röker endast pipa ett par gg/året, samt är vegetarian.

 

Om kaffe är ett gift, så SK..TER jag fullständigt i det. :galetglad:

Med nästa kopp ska jag skåla till detta gift fromma. food-smiley-021.gif

Ska ta mig f...n ta och skriva en lovsång till nämda vätska snarast.food-smiley-010.giffood-smiley-001.gif

 

:pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms:

usch jag blir bara röten i magen av kaffe och får diarré, Kan inte vara bra på något sätt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska ta mig f...n ta och skriva en lovsång till nämda vätska snarast.food-smiley-010.giffood-smiley-001.gif

 

:pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms::skondans::pompoms:

 

Jaa! Det vore ju stenhårt :skondans: Hur går det med skivan förresten? :rockapa: Börjar bästan bli trött på samples i en flashspelare :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

usch jag blir bara röten i magen av kaffe och får diarré, Kan inte vara bra på något sätt

 

Då är det ju kaffet som inte gillar dig ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det ju kaffet som inte gillar dig ;)

Så sant, öl verkar gilla mig bättre, men vänta det är ju ett gift det också :tyst:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa! Det vore ju stenhårt :skondans: Hur går det med skivan förresten? :rockapa: Börjar bästan bli trött på samples i en flashspelare :P

 

Sista låten att färdiginspela, texten halvklar.

Sen åker jag och Molle över till Fermanagh i Nord Ireland för göra master.

Så inte så länge kvar nu, ca två månader, sen ska den finnas klar för nedladdning

och ca en månad efter det som CD.

 

Om herr DCLXVI skickar mig ett PM med e-mail address,

så ska han få en omastrad låt eller två som kommer med på skivan.

Redigerad av friend
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, öl verkar gilla mig bättre, men vänta det är ju ett gift det också :tyst:

 

Alkoholfritt.

Inget gift där inte :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så sant, öl verkar gilla mig bättre, men vänta det är ju ett gift det också :tyst:

 

Just det :DLivets goda... :travolta:

 

Sista låten att färdiginspela, texten halvklar.

Sen åker jag och Molle över till Fermanagh i Nord Ireland för göra master.

Så inte så länge kvar nu, ca två månader, sen ska den finnas klar för nedladdning

och ca en månad efter det som CD.

 

Om herr DCLXVI skickar mig ett PM med e-mail address,

så ska han få en omastrad låt eller två som kommer med på skivan.

 

oh man tackar :respekt: PM skickat :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den espesso som jag just avsluta var SÅ GOD :galetglad:

att jag ska ta mig tusan göra mig en till. :kaffe:

 

Just det :DLivets goda... :travolta:

oh man tackar :respekt: PM skickat :)

 

"Houston we have a lift off"

 

"Up, up and away songs.

Shazam.

Fly.

Go Songs."

Redigerad av friend
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmmm, kaffe... :kaffe: Kaffe bör drickas svart, helst en espresso, eventuellt en americano. Det är det bästa, godaste och nyttigaste :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som varit inne och kollat Pocahontas länk på senaste tiden? Måste säga att det är ganska imponerande at kunna rabbla upp över 8000 decimaler i talet Pi. Kan någon förklara för mig hur det fungerar. Jag fattade det som om de räknade ut det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svart kaffe är livets drivkraft.

"Kaffe Knatte" är för att barnen ska lära sig dricka kaffe till skolstarten. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke_nkpg

Morgonen : Ristretto + Espresso

Lunch : Ristretto + Espresso

Eftermiddag : Ristretto + Espresso

Efter maten : Caffè maracchino

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonen : Ristretto + Espresso

Lunch : Ristretto + Espresso

Eftermiddag : Ristretto + Espresso

Efter maten : Caffè maracchino

Det var en enformig kost ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan vad sugen man blir på kaffe när men såg denna tråd.. men har ingen bryggare här..:(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morgonen : Ristretto + Espresso

Lunch : Ristretto + Espresso

Eftermiddag : Ristretto + Espresso

Efter maten : Caffè maracchino

Barnmat!

Efter frukost 2 dl svart kaffe, förmiddag 2 dl svart kaffe, efter lunch 2 dl svart kaffe, eftermiddag 2 dl svart kaffe

efter middagen 2 dl svart kaffe och sen lilla kvällskaffet 2 dl kaffe och 4 cl conjac.

Det där italienska tjaffset kom till vår lilla stad med Pizzerian 1970 och försvann sörjt och saknas av ingen 1971!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 years later...

Jag gör åt en jägarns massa el på en för stor kokplatta till min lilla espressobryggare. Se bild.

Är det någon som vet om man kan köpa en fristående liten kokplatta som passar en sådan?

Inte mer än 10 centimeter i diameter. Min ex-svärfar har en som han har köpt i Grekland, så de

finns (fanns), men jag hittar inga på nätet (vet i och för sig inte riktigt vad jag ska söka på).

Jag vill inte ha någon annan lösning. Tacksam om tips! :)

 

post-28798-061250900 1327342327_thumb.jpg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte så farligt dyrt tor jag. Skicka en mail och fråga. Passa på och fråga om de har kraftigare (watt), fast så små.

 

Nackdelen med den första lilla är att den bara är 300W (jmf en vanlig kaffebryggare 800-2000W) och Alibaba är väl för import? Måste köpa typ en kartong/container? ;)

 

 

Nä, 10cm .. det är inte stort :) Tror det är alldeles för smått för vårt så standardiserade Sverige.

 

Vet det finns en (relativt) liten platta som Webhallen säljer. En Norsk spisplatta på Ø 14,5cm.

 

http://www.kervel.no/kervel-px/

http://www.webhallen.com/hushall/131174-kervel_kokplatta_px

 

Men det är nog inte det du vill ha antar jag? :unsure:

Den var inte allför dyr i a f... och 1500W är ok.

 

 

Om du kan tänka dig en gaslåga/spisplatta är det nog både lättare och billigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för hjälpen, jag tror att detta kanske är bingo! Bara 8 cm och 550 Watt! 700 kronor inklusive moms men exklusive frakt. I ström intjänad om tio år eller så... :D

 

Tja, de finns, men tjänar jag något på det?

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Perfekt. Visst kan du tjäna på det. Kan du oxå hitta fler avnvändningsområden till den blir den ju mer än nyttopryl än special till kaffet. :)

 

Såg inget vred på den med olika lägen. Kanske man kan koppla den via en dimmerkontakt? Då kan man ju även ha det till värmehållning, smälta smör, glöggskålen osv.. Finns såna små kastruller med. Perfekt att koka 1-2 ågg i. :)

 

Sett till 1 område är den ju perfekt, annars tror jag mer på den Norska plattan.

(Med vred: 1500 - 750 - 500 - 250 - 160 - 130 - 0 W)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...