Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tråden om kaffe ...och andra drycker


Pocahontas
 Share

Rekommendera Poster

I alla fall om man ska tro detta i Ny Teknik :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Rolig anekdot! Eller vad man ska säga.

 

Häromveckan läste jag precis det motsatta. Och månaden innan det motsatta till det motsatta… och under tiden blir Sveriges invånare äldst i världen (?) trots att de dricker mest kaffe i världen (?)!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där ser man ytterligare en kaffetråd!

:lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha! Rolig anekdot! Eller vad man ska säga.

 

Häromveckan läste jag precis det motsatta. Och månaden innan det motsatta till det motsatta… och under tiden blir Sveriges invånare äldst i världen (?) trots att de dricker mest kaffe i världen (?)!!

306188[/snapback]

Oj vad gammal jag kommer bli :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gamle III-Gurra hade ju rätt. Folk dör i förtid av kaffe. Koffeinet lägger en extra stress på hela organismen, och det leder till tidigare död. Sen finns det garanterat annan skit i kaffet som inte direkt förbättrar hälsan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju faktiskt undersökningar om att ett måttligt intag håller alzheimer el nåt liknande borta! Tror det är som rödvin, bra i små doser. You never know.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kaffegök lär vara bra mot fågelinfluesa :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det skulle vara nyttigt så mår jag riktigt dåligt av för mycket kaffe. Blir helt ångestig och skit...det får räcka med mina 3 koppar om dan :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det skulle vara nyttigt så mår jag riktigt dåligt av för mycket kaffe. Blir helt ångestig och skit...det får räcka med mina 3 koppar om dan  :P

306675[/snapback]

 

 

Det låter " vettigt" lagom är bäst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter " vettigt" lagom är bäst!

306682[/snapback]

 

Precis...jag har bytt till citronvatten mellan kopparna. Det är bra det... :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis...jag har bytt till citronvatten mellan kopparna. Det är bra det... :ThumbsUp:

306685[/snapback]

 

Helt rätt -_- det lär vara bra att börja dagen med citronvatten oxå!

Jag gör det ibland, när jag har citron hemma. Vanligt vatten är inte fel det heller, med tanke på att vi består av vatten och behöver fylla på för att må bra.

Det är väl sextio procent av vikten som är vatten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt rätt -_-  det lär vara bra att börja dagen med citronvatten oxå!

Jag gör det ibland, när jag har citron hemma. Vanligt vatten är inte fel det heller, med tanke på att vi består av vatten och behöver fylla på för att må bra.

Det är väl sextio procent av vikten som är vatten?

306700[/snapback]

Japps stämmer bra det

 

Ungefär 2/3 av din kropp (65 %) består av vatten. Så om du väger 45 kilo går du och bär på 30 liter vatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

citat ur artikeln "Kanske lever han fortfarande."

Ja det stämmer och han har följt med i den tekniska utvecklingen också efter att han blev benådad 8 februari 1980.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

citat ur artikeln "Kanske lever han fortfarande."

Ja det stämmer och han har följt med i den tekniska utvecklingen också efter att han blev benådad 8 februari 1980.

307030[/snapback]

 

Ursäkta, men detta har väl hamnat fel? Vad i hela fridens dar kommenterar du??? :blink::blink::blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

citat ur artikeln "Kanske lever han fortfarande."

Ja det stämmer och han har följt med i den tekniska utvecklingen också efter att han blev benådad 8 februari 1980.

307030[/snapback]

:w00t::w00t:

Min födelsedag på året också, haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta, men detta har väl hamnat fel? Vad i hela fridens dar kommenterar du???  :blink:  :blink:  :blink:

307717[/snapback]

I artikeln som länkades till stod att alla inkl. läkarna som höll uppsikt över den "vetenskapliga" undersökningen dog före försökspersonen som tvingades dricka kaffe. Däremot fanns inga uppgifter på när eller om kaffedrickaren skulle dött och det avslutades med "kanske lever han fortfarande"

Jag tog mig friheten att anta att han gjorde det samt att han vid det här laget är totalt kaffeberoende, samt att han finns bland osss på detta forum och sammanfaller med en person som nämner kaffe i allla trådar.

Trams javisst, men allt behöver inte vara så förbaska verkligt i alla lägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det skulle vara nyttigt så mår jag riktigt dåligt av för mycket kaffe. Blir helt ångestig och skit...det får räcka med mina 3 koppar om dan  :P

306675[/snapback]

 

Då dricker du för lite kaffe. Börja att dricka direkt på morgonen och innan kl9 ska du ha klämt i dig 2-3koppar. och 9.30 ska du ha druckit 3-4koppar.

Då får du inte ångest.

(jo kanske om du inte dricker den mängden)

Brukar vakna vid 5tiden på helgerna och vara sugen på kaffe, det är då jag dricker min första kopp på morgonen på vardagarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om det skulle vara nyttigt så mår jag riktigt dåligt av för mycket kaffe. Blir helt ångestig och skit...det får räcka med mina 3 koppar om dan  :P

306675[/snapback]

 

Efter att jag blev utbränd kunde jag inte dricka kaffe med koffein för det triggade min stress nåt alldeles oerhört. Jag höll uppe i tre månader tills jag kom på att det fanns koffeinfritt pulverkaffe so inte smakade skit. Men för mycket av det koffeinfria kaffet ger mig oregelbunden hjärtrytm........... :cry::cry::cry: ....kaffe är ju drivande så jag undrar om jag kanske har fått i mig för lite vanlig vätska och pumpen får jobba extra......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...