Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Intel pentium P4 extreme


knugge

Rekommendera Poster

macnytt skriver att intel lanserat en P4 3.2 GHZ med 2MB L3 cache! Detta i likhet med gamla powermacar och nuvarande powerbookar. Att de sedan kallar den extreme är ytterligare ett tecken på kopiering av Apples idéer. Vad tycker ni om allt detta. Sprid era åsikter och funderingar här i denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

macnytt skriver att intel lanserat en P4 3.2 GHZ med 2MB L3 cache! Detta i likhet med gamla powermacar och nuvarande powerbookar. Att de sedan kallar den extreme är ytterligare ett tecken på kopiering av Apples idéer. Vad tycker ni om allt detta. Sprid era åsikter och funderingar här i denna tråd.

Synd att inte Apple kopilerar Intel och stoppar i 3,2 GHz :P Tycker det är lite hetsjakt på "kopiering av Apples idéer". Nya PowerBook har föv inte ens L3 cache… Tycker att just det påpekandet är lika intressant som att om någon skulle hävda att Apple "härmat" andra datortillverkare när de äntligen stoppade i USB 2 eller AGP-plats med mera i sina burkar…

 

…Fast visst - namnet är kanske influerat av Apples namngivning. Vi har ju sett samma sak med i-appsen och burkarna… Apple är en trendsättare - var glada för det istället!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärsh, det är väll inte så farligt. Låter som en Xeon med en fråshare kartong. Om den verkligen är extreme får testerna avgöra, men det borde den vara. Föresten är det något mer än L3 som skiljer den från vanlig P4?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var kanske lite otydlig i min öppning, men det är precis det som magnus skriver som jag var ute efter. Jag är glad för att det finns innovativa företag som Apple och om det inte framgick förstår jag det. Det ser mest ut som jag gnäller, men så är inte fallet. Det är snarare diskussionen i allmänhet som intresserar. Varför uppkommer den? Känner sig macägare hotade av andras anamande av bra teknik? Är det bra teknik? Säger det något om G5:ans prestanda (är Intel hotade)? o.s.v. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Intel lär väl knappast vara hotat av Apple och IBM i alla fall. Jo möjligen pristigemässigt. Men Intel kommer nog att tillverka ännu snabbare processorer om något halvår…

 

Det är väl klart att alla tillverkare sneglar på varandra, men om inte arkitekturen eller idéerna är patenterade eller upphovsrättskyddade, så går det bra att låna tekniska lösningar och idéer av varandra. Det ser jag som fullständigt naturligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...