Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Windows XP på Mac verklighet


John Sandström

Rekommendera Poster

Joakim Ågren
apple kommer aldrig att bli en microsoft oem

301986[/snapback]

 

Vet man aldrig!

 

Det är ju Steve som håller tyglarna nu. När han försvinner vilket han kommer att göra så kan det gå åt helvete igen precis som i mitten på 90 talet. Allt är möjligt! :cry:

 

När dte gäller möjlighet att köra XP på Mac är jag bara positiv. Kan ge extra skjuts på försäljningen!.

 

Nästa hinder är ju prisgapet och uppgraderbarhet. En lätt uppgraderingsbar iMac för 8000kr som man kan köra både Mac OS och Windows på vore ju drömmen!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag skulle hellre vilja se en runtime-environment för MSW-program under OSX. Det kunde vara trevligt. Det skulle förstås inte heller vara så bra för Mac-marknaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle hellre vilja se en runtime-environment för MSW-program under OSX. Det kunde vara trevligt. Det skulle förstås inte heller vara så bra för Mac-marknaden.

302485[/snapback]

Det kommer.

WINE ska redan fungera, QEMU håller på att portas och om även QEMU accelerator portas så kommer vi ha en virtuell maskin som kan köra iprincip alla x86 OSes nästan i nativ fart.

VMWare har väl sagt dom ska porta till OS X ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
om apple dumpar os x för windows så drar jag snabbare än en arbetare som har fått löning

302394[/snapback]

 

Men dagens arbetare rör sig väl inte så fort?. Rätt lata sägs det! :whistling:

 

Löningen den går väl till dricka på krogen men du är ju rätt stor så frågan är om lönen räcker till att få dig under bordet. Det sägs ju att Kapitalisterna suger ut oss! :cry::w00t::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Vet man aldrig!

 

Det är ju Steve som håller tyglarna nu. När han försvinner vilket han kommer att göra så kan det gå åt helvete igen precis som i mitten på 90 talet. Allt är möjligt! :cry:

 

När dte gäller möjlighet att köra XP på Mac är jag bara positiv. Kan ge extra skjuts på försäljningen!.

 

Nästa hinder är ju prisgapet och uppgraderbarhet. En lätt uppgraderingsbar iMac för 8000kr som man kan köra både Mac OS och Windows på vore ju drömmen!.

302044[/snapback]

Njet!

För då kommer Jag till undsättning!:P

Nej men jag tror inte macvärlden går under bara för att Jobs försvinner ut ur bilden..

Däremot så har det de senaste åren sedan Jobs kom tillbaka gått mycket mycket bättre för apple..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njet!

För då kommer Jag till undsättning!:P

Nej men jag tror inte macvärlden går under bara för att Jobs försvinner ut ur bilden..

Däremot så har det de senaste åren sedan Jobs kom tillbaka gått mycket mycket bättre för apple..

302711[/snapback]

Självklart är det så, Steve Jobs lyckades vända apple med iMacen; men precis innan hade ha kört NeXT i botten och lyckades rädda båda företagen genom att officielt "Apple köper upp NeXT" men isjälva verket var det väl motsatsen som hände, dom som sitter i styrelsen på Apple idag är NeXT folk.

 

Hade inte OS X kommit hade Apple förmodligen inte funnits idag oavsett om Steve Jobs eller någon annan drivit det, MacOS var tekniskt uråldrigt redan i mitten av 90-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer intresserad av att installera OSX på en PC.... eller det kanske redan går?

Så man får välja XP eller OSX när man startar, isfall MÅSTE jag göra det direkt.

 

Så kär som jag blivit i OSX sen min första mac för något år sedan så känns WIN XP helt ruttet.

Enda anledningen att jag fortf har PC hemma är för att kunna spela Counter-Strike med mina

jobbar kompisar när sambon inte är hemma... ;)

 

(kör PC hemma och Mac på kontoret)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men alltså, är det någon som har testat att installera win Xp här än och sett att det fungerar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen kommer jag aldrig att besudla någon av mina datorer med MS system igen, OAVSETT om det rör sig om PC eller Mac. (Om det inte sker en förändrig och alla problem (virus etc) mirakulöst 'försvinner' i kommande versioner tack vare bättre struktur.)

 

Att lägga in Windows på sin Mac ser jag bara som att be om problem. Om man inte passar sig sitter man i skiten där virus/trojaner och allmänna krascher leder till att viktiga filer (läs FOTON och DOKUMENT) blir förstörda. Det i sin tur kan svärta ner Apples rykte som en tillverkare som skonats från exakt sådanna problem. Jag misstänker att Steve delar den uppfattningen och får därmed ytterligare ett skäl (föruom att de inte skulle tjäna på det) att inte stödja Windows på Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan se fördelar med att kunna köra Windows, men att köpa en mac för att BARA köra windows är lite som att skaffa en jacuzzi för att använda den som en toalett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan se fördelar med att kunna köra Windows, men att köpa en mac för att BARA köra windows är lite som att skaffa en jacuzzi för att använda den som en toalett.

303525[/snapback]

behoven är olika...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att köpa en mac enbart för att köra Windows tycker jag är galenskap,

Att däremot köra Windows som ett alternativtsystem för att täcka dom behov MacOS X inte kan tillgodose är ett fullgott argument i mina ögon.

 

Att säga att Windows innebär problem automatiskt är att ljuga, Windows fungerar utmärkt om man håller efter det, visst finns det mycket trojaner, virus och dyl för Windows.

Men besöker man inte slumpmässiga hemsidor, laddar ner massa skumrask program osv så går det oftast länge innan man behöver göra några större administrativa åtgärder enligt min erfarenhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...