Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

oväsen i G4...


vdb

Rekommendera Poster

Hej Marcus hur går det med pipet :) Angående värme så har jag fått ett delikat problem...har köpt ett USB 2.0 PCI kort å när jag använder det så stiger tempen med ca 10 grader. Jag har tagit bort metall och borrat hål i kortet men det verkar inte göra så mycket till eller ifrån (råkade borra bort anslutningen till den bakre USB porten men det verkar inte störa den övriga funktionen). Några synpunkter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 182
  • Created
  • Senaste svar
marcushedenstrom

Pipet kan jag inte göra något åt. Så blir det när man använder nap; känt fel. Många med G5or har upplevt samma sak.

 

Skumt att tempen stiger 10 grader bara för att du installerar ett PCI-kort. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här ett alternativt sätt att sänka ljudet på sin G4...

 

IMGP1819.jpg

IMGP1820.jpg

skrivbord.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snickeri i all ära, men att pilla inne i datorn är mycket roligare! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I vilket fall har det blivit mindre ljud nu med den nya Cooler Master fläkten. :ThumbsUp:

Ska köpa ny PSU-fläkt i morgon o byta en vacker dag nu i veckan.

 

PSU-fläkten är väl 80 mm & CPU-fläkten 60 mm? :ermm:

 

 

Vart kan jag få tag i dessa fläktar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pipet kan jag inte göra något åt. Så blir det när man använder nap; känt fel. Många med G5or har upplevt samma sak.

 

Skumt att tempen stiger 10 grader bara för att du installerar ett PCI-kort. :huh:

Varför är det inget pip i min dual 1.42´a...jag antar att du har installerat nap på din motsvarande MDD?

Angående att tempen går upp vid användandet av USB2 portarna har jag ingen aning om anledningen till...kanske borde reklamera kortet (inklsive borrhål men det var samma temp uppgång som nytt oborrat) Ja ja...dom är ju inte så dyra direkt, kanske köper ett på Clas Ohlsson å testar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Varför är det inget pip i min dual 1.42´a...jag antar att du har installerat nap på din motsvarande MDD?

 

Hmm är du säker? Det är inte direkt ett tjut, men din dator är ju tyst och det borde höras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm är du säker? Det är inte direkt ett tjut, men din dator är ju tyst och det borde höras.

Det enda jag kan höra är dom omoddade PSU-fläktarna... :chockadskeptisk:

Angående temperatur upp och ned så bytte jag igår ut mitt trådlösa PCJ USB mot Airport Extreme...och vann ca3-4 grader på direkten! Och det går sjutton så mycket snabbare :galetglad: Ibland är livet kul!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...