Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

överpris!


zeal

Rekommendera Poster

haha alla försöker ju sälja sina gamla macar till sånt sjukt överpris! man får ju ny för samma pris oftast :P lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

markuslagerwall
haha alla försöker ju sälja sina gamla macar till sånt sjukt överpris! man får ju ny för samma pris oftast  :P  lycka till

293190[/snapback]

Brukar va för att man inte vill sälja egentligen, men tycker att det är okej om nåt pucko vill pröjsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
haha alla försöker ju sälja sina gamla macar till sånt sjukt överpris! man får ju ny för samma pris oftast  :P  lycka till

293190[/snapback]

 

Vi har en einstein ibland oss!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

masterstorm

Varför bry sig?

 

Om någon vill sälja och någon är villig att pröjsa så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Varför bry sig?

 

Om någon vill sälja och någon är villig att pröjsa så..

293268[/snapback]

 

Japp. Och efter ett tag, med upprepade annonser, har vi en forumidiot att skratta åt. :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm

Jag har köpt en Pismo till överpris, men är det överpris när man inte kunde fått den billigare (för då hade någon annan köpt den), den lätt var värd pengarna och man behövde den?

 

Tycker man att nåt bjuds ut till överpris så pruta. Så klart, är den nån tok som vill ha 90% av nypris för en flera år gammal dator så har man väl inget att prata om, men är det lite mindre galet så kanske det går.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt en Pismo till överpris, men är det överpris när man inte kunde fått den billigare (för då hade någon annan köpt den), den lätt var värd pengarna och man behövde den?

293283[/snapback]

 

Överpris är det bara när DU tycker det är för dyrt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

men en mac håller ju i värde mycket bättre än vad pcburkar gör iaf.. eller så är det så att vi är så snåla :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpris och överpris. I somras köpte jag en iMac 350 för 800 spänn, den sålde jag för 800 några månader senare. Då jag kom över min G4 för 1000 riksdaler. Det tycker jag är ett OK pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Och efter ett tag, med upprepade annonser, har vi en forumidiot att skratta åt.  :lol:  :lol:  :lol:

293273[/snapback]

 

sitter du och skrattar åt sånt, så tycker jag synd om dig :cry::D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
sitter du och skrattar åt sånt, så tycker jag synd om dig  :cry:  :D

293609[/snapback]

 

Jag menar inte dig. De som sätter ut annonserna. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Äh låt folk försöka sälja sina saker till de priser dom vill.

Det är dom som köper som inte har gjort sin läxa och kollat upp egentligt värde och prutat ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite sjukt är det väl att en (numera) vardagspryl värdemässigt skall vara så fixerad till ålder och prestanda. Det är dock bättre nu än för t ex 5-10 år sedan då nya Mac'ar var tokdyra och nästa generation alltid såldes med betydligt bättre prestanda till (oftast) avsevärt lägre pris. Då sved det ordentligt i plånboken. Den trenden har i stort sett avstannat, nyheterna är ofta marginellt förbättrade och nypriserna ligger i stort sett stilla. Mini'n har väl hela tiden ökat i pris dessutom (tyvärr).

 

Jag har bl a en iBook av den första vita modellen. Kostade ny nära 17 000 och är väl i dag, 4,5 år senare, värd ca 2000-3000 kr (tycker jag i a f). Den ser i stort sett likadan ut som senaste modell, gör precis samma jobb som en ny för ca 10 000, om än lite långsammare. Kan iofs inte sköta "tyngre" jobb, men det har den aldrig kunnat, och aldrig heller varit avsed att kunna. En del skulle säkert anse att den här är "värdelös" och snarast borde skänkas bort. Men, heck, är det värt 7000-10000 mer att ligga på topp? För väldigt många vardagsanvändare räcker den här fortarande väldigt bra och man får många sköna tusingar att använda på annat. Lägg till en tusenlapp och du får en lite bättre iBook, lägg till två och det blir ännu lite bättre etc etc. Att en ny Mac skall anses vara värd 50% efter ett år är inte rimligt. Så många "mecenater" finns det inte som kan erbjuda dessa godbitar för oss fyndare.

 

Och så lite off-topc. Har en iMac Globe som jag redan har börjat ett sorgearbete med. Jag vet ju att den så småningom bör/måste bytas ut. Min önskepryl från Apple är att man lanserar en exakt "modul" av CPU,n som passar in i den gamla foten/globen. Bara att skifta ut hela gamla hårdvaran. Borde inte kosta mer än en ny Mini, och "I will bring my old monitor, keyboard etc", helt enligt Apples egen reklam. Skulle dubblera livet på den läckraste Mac'en so far.

 

PS tur att man är på Mac plattformen i alla fall. En några år gammal PC är väl i det närmaste omöjlig att kränga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Lite sjukt är det väl att en (numera) vardagspryl värdemässigt skall vara så fixerad till ålder och prestanda. Det är dock bättre nu än för t ex 5-10 år sedan då nya Mac'ar var tokdyra och nästa generation alltid såldes med betydligt bättre prestanda till (oftast) avsevärt lägre pris. Då sved det ordentligt i plånboken. Den trenden har i stort sett avstannat, nyheterna är ofta marginellt förbättrade och nypriserna ligger i stort sett stilla. Mini'n har väl hela tiden ökat i pris dessutom (tyvärr).

 

Jag har bl a en iBook av den första vita modellen. Kostade ny nära 17 000 och är väl i dag, 4,5 år senare, värd ca 2000-3000 kr (tycker jag i a f). Den ser i stort sett likadan ut som senaste modell, gör precis samma jobb som en ny för ca 10 000, om än lite långsammare. Kan iofs inte sköta "tyngre" jobb, men det har den aldrig kunnat, och aldrig heller varit avsed att kunna. En del skulle säkert anse att den här är "värdelös" och snarast borde skänkas bort. Men, heck, är det värt 7000-10000 mer att ligga på topp? För väldigt många vardagsanvändare räcker den här fortarande väldigt bra och man får många sköna tusingar att använda på annat. Lägg till en tusenlapp och du får en lite bättre iBook, lägg till två och det blir ännu lite bättre etc etc. Att en ny Mac skall anses vara värd 50% efter ett år är inte rimligt. Så många "mecenater" finns det inte som kan erbjuda dessa godbitar för oss fyndare.

 

Och så lite off-topc. Har en iMac Globe som jag redan har börjat ett sorgearbete med. Jag vet ju att den så småningom bör/måste bytas ut. Min önskepryl från Apple är att man lanserar en exakt "modul" av CPU,n som passar in i den gamla foten/globen. Bara att skifta ut hela gamla hårdvaran. Borde inte kosta mer än en ny Mini, och "I will bring my old monitor, keyboard etc", helt enligt Apples egen reklam. Skulle dubblera livet på den läckraste Mac'en so far.

 

PS tur att man är på Mac plattformen i alla fall. En några år gammal PC är väl i det närmaste omöjlig att kränga.

293813[/snapback]

 

 

En sån här kanske kan va nått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta bara på de som köper villa de betalar hutlösa summor för några gamla ruttna brädor men så länge det finns fler köpare så är det inte överpris så funkar det i alla branscher.

Men i många fall när det gäller beg. macar så skulle man komma billigare undan och få mer dator om man köper en macmini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillgång och efterfrågan, det är det som styr priset. Det är inte ett överpris om folk är beredda att betala. För min del brukar det aldrig bli aktuellt att sälja sakerna, jag använder dem till de är uttjänta och då köper jag nytt. På så sätt slipper jag fundera på om priserna är bra eller dåligt satta och ligga sömnlös över hurvida jag gjorde en bra affär eller inte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta bara på de som köper villa de betalar hutlösa summor för några gamla ruttna brädor men så länge det finns fler köpare så är det inte överpris så funkar det i alla branscher.

Men i många fall när det gäller beg. macar så skulle man komma billigare undan och få mer dator om man köper en macmini.

293820[/snapback]

 

Dessutom finns det ju inget som slår att få packa upp en alldeles ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom finns det ju inget som slår att få packa upp en alldeles ny dator.

293829[/snapback]

 

Borde väl du veta? ;)

 

Nydatorsdoft är himla trevligt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde väl du veta?  ;)

 

Nydatorsdoft är himla trevligt!

293834[/snapback]

 

 

Ja, 5 ggr på väldigt kort tid!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte zeal har fattat mekanismerna bakom!

Vem har som säljare gjort bäst affär, den som lyckas sälja för många pengar eller för lite pengar för samma pryl?

Sätter man ett högt pris och ändå har köpare kanske man till och med skulle satt priset ännu högre.

Får man inte sålt, alltså ingen är intresserad, prutar man neråt!

Att som säljare "pruta" uppåt går ju inte!

De flesta har ju satt en prutmån på sina utsatta priser, och går det så går det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united
Tror inte zeal har fattat mekanismerna bakom!

Vem har som säljare gjort bäst affär, den som lyckas sälja för många pengar eller för lite pengar för samma pryl?

Sätter man ett högt pris och ändå har köpare kanske man till och med skulle satt priset ännu högre.

Får man inte sålt, alltså ingen är intresserad, prutar man neråt!

Att som säljare "pruta" uppåt går ju inte!

De flesta har ju satt en prutmån på sina utsatta priser, och går det så går det!

293852[/snapback]

 

Huvet på spiken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Överpris och överpris. I somras köpte jag en iMac 350 för 800 spänn, den sålde jag för 800 några månader senare. Då jag kom över min G4 för 1000 riksdaler. Det tycker jag är ett OK pris.

293335[/snapback]

 

Jag köpte en PB Lombard för ett par månader sedan för 500:-. Med den fick jag tangentbord och mus som jag sålde för 450:-... 50:- för en Lombard (som dessutom råkade ha 30 GB hårddisk) är inte överpris, tycker jag! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag köpte en PB Lombard för ett par månader sedan för 500:-. Med den fick jag tangentbord och mus som jag sålde för 450:-... 50:- för en Lombard (som dessutom råkade ha 30 GB hårddisk) är inte överpris, tycker jag!  :D

294324[/snapback]

 

Nej det var ett fynd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte en PB Lombard för ett par månader sedan för 500:-. Med den fick jag tangentbord och mus som jag sålde för 450:-... 50:- för en Lombard (som dessutom råkade ha 30 GB hårddisk) är inte överpris, tycker jag!  :D

294324[/snapback]

 

Jag bjuder 100%, dvs 100:-! Måste väl vara en bra deal?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Sålde min Pismo för 1300... och den var lite defekt. Han som köpte den slog till direkt brydde sig inte ens om att bjuda på den. Han verkade nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...