Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Livet är inte alltid Mac!


Jerry

Rekommendera Poster

Vi är alla Macgalna, ett skäl till att vi hänger här såklart! :lol:

 

Men... livet är inte alltid dator... tro det eller ej! :rolleyes:

 

Vi har alla olika intressen och hobbys, och jag tänkte berätta lite om min största

passion i livet.. ( Japp, större än att leka med Macen och min gitarr.. )

 

Nämligen att åka skateboard! Jobbar som lärare på skategymnasiet i Göteborg

och har bla vunnit sm och varit proffs i flera år..

 

Tänkte bjuda på lite film och foto på mig själv, Sidan är en iWeb sida som jag tänkte ha för

skolan, just nu ligger den uppe på ett prova-på .mac konto och har alltså väldigt lite

utrymme, därav kvalite på film.

 

Varsegod och njut!

 

Film

 

Bilder

 

Det var mitt intresse det..

 

Nu vill jag läsa om er andras intressen och hobbys utöver Mac!

 

Edit: Stavfel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna bilder

 

Men för oss som inte har andra intressen då? Hehe, får nog skaffa mig något

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sköna bilder

 

Men för oss som inte har andra intressen då? Hehe, får nog skaffa mig något

292839[/snapback]

 

 

Haha. .nä Mac är et bra intresse! :ThumbsUp:

 

Nä.. dax att sova.. fast det sa jag för ett bra tag sen.. svårt att slita sig från datan ju!

 

nä nu jäklar, godnatt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

nice hurru! snygga bilder och bra filmer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stora intresse utanför min Mac är solklart film.

 

Just nu är jag i Cupertino, CA och pluggar film på College.

Det jag pluggar just nu denna quartern är Screenwriting, Digital Filmmaking och Filmhistoria.

När jag inte är i skolan eller sitter hemma och försöker plugga så arbetar jag och 4 andra svenskar med en kortfilm. Vi har folk som jobbar på filmen som har jobbat med flera Hollywood filmer t.ex Just Like Heaven och Back To The Future II-III.

 

Hela denna helgen har vi hållit auditions och skall fortsätta med det nästa helg. Riktigt roligt är det.

 

Jag försöker även lära mig Final Cut Pro och Shake även om jag har alldeles för slö dator för att kunna arbeta effektivt med dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

vad grmt att skejta! :D

har en bräda meen lyckas aldrig hoppa med den! :( Vill gärna bli bra på det....

Annars brukar jag spela saxofon och trummor (har dock inte övat på länge.. får börja med det nu..)

Och film (replicas och sånt.. har dock inga men ska börja med en Royalguard dräkt och en Boba Fett dräkt..) Jag gillar Också Warhammer och rollspel (figurspel..) Jag spelar mest lortoftherings..

Och sedan är det ju mac såklart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stora intresse förut Mac är cykling, rättare sagt Freeride. Som är ganska nära besläktat med skateboard. Tyvärr så har jag inte kvar några in-action bilder eller filmer men jag bidrar med en bild på min hoj istället. Kommer fler in-action bilder nu framåt våren.

 

post-3466-1141725578.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cooooolt!! Jag vill också kunna skejta!

 

Mitt stora intresse är mina husdjur, mina två papegojor. Jag har haft dem i 2,5 år och läst på helt otroligt mycket. Jag har startat ett nördforum för papegojor, www.papegojprat.se.

Papegojor är otroligt smarta och de förstår faktiskt vad man säger, de är betydligt smartare än hundar. Det är spännande att se deras hjärna jobba. Just nu håller jag på att träna den ena på att komma på kommando så att jag kan släppa henne fri i sommar (tänk jaktfalk). Men det beror ju lite på vad som händer med influensan också, inte för att jag är rädd utan för alla regler.

 

Mitt helt nya intresse är musik. Jag har träffat en mysig musiker och vi skriver låtar tillsammans, jättekul faktiskt! Nästa steg är att gå in i studion så vi blir klara med några låtar nån gång :)

 

Jag vet inte om det är ett intresse men jag är väldigt vetgirig och läser stora mängder text varje dag. Älskar därför program som Mythbusters, Vetenskapens värld etc. Google är min bästa vän.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stora intresse utanför min Mac är solklart film.

 

Just nu är jag i Cupertino, CA och pluggar film på College.

Det jag pluggar just nu denna quartern är Screenwriting, Digital Filmmaking och Filmhistoria.

När jag inte är i skolan eller sitter hemma och försöker plugga så arbetar jag och 4 andra svenskar med en kortfilm. Vi har folk som jobbar på filmen som har jobbat med flera Hollywood filmer t.ex Just Like Heaven och Back To The Future II-III.

 

Hela denna helgen har vi hållit auditions och skall fortsätta med det nästa helg. Riktigt roligt är det.

 

Jag försöker även lära mig Final Cut Pro och Shake även om jag har alldeles för slö dator för att kunna arbeta effektivt med dom.

292854[/snapback]

 

Oj f*n va coolt.. Tycker det här med screenwriting är grymt coolt. för två år sen så var jag på skatetour en månad runt om i europa med lite amerikanska skateproffs, och en av killarna, steve berra var inne i filmbranschen, han var gift med juliette lewis så jag antar att det var så han kom in i filmbranschen.. iaf, han höll på med ett manussamtidigt som vi tourade, han satt med en mac och skrev vilket fick upp mina ögon för mac.. han hade för övrigt sålt sitt första manus till guy ritchie.. Tyckte det var grymt intressant iaf.. :D

 

Lycka till med kortfilmen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad grmt att skejta! :D

har en bräda meen lyckas aldrig hoppa med den! :( Vill gärna bli bra på det....

Annars brukar jag spela saxofon och trummor (har dock inte övat på länge.. får börja med det nu..)

Och film (replicas och sånt.. har dock inga men ska börja med en Royalguard dräkt och en Boba Fett dräkt..) Jag gillar Också Warhammer och rollspel (figurspel..) Jag spelar mest lortoftherings..

Och sedan är det ju mac såklart! :D

292861[/snapback]

 

 

Well.. att lyckas med brädan kräver sjukt mkt tid.. själv har jag åkt i 14 år så.. :)

 

Grymt roligt med musik ju! fortsätt med det. själv spelar jag gitarr.. :ThumbsUp:

 

Mmm filmreplicas är ascoolt, är lite av en star wars nörd hehe :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stora intresse förut Mac är cykling, rättare sagt Freeride. Som är ganska nära besläktat med skateboard. Tyvärr så har jag inte kvar några in-action bilder eller filmer men jag bidrar med en bild på min hoj istället. Kommer fler in-action bilder nu framåt våren.

 

post-3466-1141725578.jpg

292928[/snapback]

 

Ahh coolt.. har en del Polare som sysslar med just det.. eller en iaf.. hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cooooolt!! Jag vill också kunna skejta!

 

Mitt stora intresse är mina husdjur, mina två papegojor. Jag har haft dem i 2,5 år och läst på helt otroligt mycket. Jag har startat ett nördforum för papegojor, www.papegojprat.se.

Papegojor är otroligt smarta och de förstår faktiskt vad man säger, de är betydligt smartare än hundar. Det är spännande att se deras hjärna jobba. Just nu håller jag på att träna den ena på att komma på kommando så att jag kan släppa henne fri i sommar (tänk jaktfalk). Men det beror ju lite på vad som händer med influensan också, inte för att jag är rädd utan för alla regler.

 

Mitt helt nya intresse är musik. Jag har träffat en mysig musiker och vi skriver låtar tillsammans, jättekul faktiskt! Nästa steg är att gå in i studion så vi blir klara med några låtar nån gång :)

 

Jag vet inte om det är ett intresse men jag är väldigt vetgirig och läser stora mängder text varje dag. Älskar därför program som Mythbusters, Vetenskapens värld etc. Google är min bästa vän.

292941[/snapback]

 

 

Ahh papegojor.. när jag var liten hade vi papegojor och kakduor (heter det så?) som flög rätt fritt..

Dom var coola.. :) vore schysst om du kunde ha dina jaktfalkar med dig när du är ute och går hehe

 

Musik är sjukt skoj, spelar gitarr och spelar in lite ibland, mkt trevligt.. ska fatiskt sitta med en vän ikväll å lira in lite på datan.. får se hur det blir. :whistling:

 

Hoppas man får höra en låt sen då... :w00t:

 

Mmm är likadan, att lära sig nåt nytt är underbart.. själv är jag inne på språk, lär mig bättre spanska och ska börja ta italienska kurser snart.. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid sidan av macen och familjen så fuskar jag lite med pistolskytte. Det är ju alltid kul att träffa nya vänner :lol::lol:

 

Är även nybliven scout (så här i mina bästa år). Ledare i dotterns grupp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt stora intresse förut Mac är cykling, rättare sagt Freeride. Som är ganska nära besläktat med skateboard. Tyvärr så har jag inte kvar några in-action bilder eller filmer men jag bidrar med en bild på min hoj istället. Kommer fler in-action bilder nu framåt våren.

 

post-3466-1141725578.jpg

292928[/snapback]

 

Nja jag cyklar till jobbet och tycker det är kul med bildspel

inte freeride precis men ändå frihet

titta här:

 

http://ur.se/rfb/0136.php

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Mmm filmreplicas är ascoolt, är lite av en star wars nörd hehe   :wub:

293044[/snapback]

Jag med :D

Några tips hur jag lyckas olla? (hoppas alltså..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med :D

Några tips hur jag lyckas olla? (hoppas alltså..)

293532[/snapback]

 

Heter det verkligen "olla" :o:w00t::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heter det verkligen "olla" :o:w00t::lol:

293544[/snapback]

Jo det gör ju det, och det långt innan den där såpa tönten började använda ordet till ngt helt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

Vid sidan av macen och familjen så fuskar jag lite med pistolskytte. Det är ju alltid kul att träffa nya vänner :lol::lol:

 

:D:D:D:D:D:D:D

 

Jag är intresserad av att lyssna på musik, så se nu att komma in i studion alla ni fritidsmusiker så jag kan få något nytt att lyssna på, men se till att anlita en bra inspelningsstudio för jag vill att det skall låta så bra som möjligt (utan att överdriva saker och ting)

 

Jag gillar även att se på film så ni som filmar, sätt igång.

 

 

Jag träffar gärna mina vänner över en god bit mat och ett gott vin eller en god öl, speciellt på sommaren då man kan sitta ute och äta en nygrillad flinta, stek eller dyl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Heter det verkligen "olla" :o:w00t::lol:

293544[/snapback]

Vet inte om det stavas s med det uttalas så..

Att olla (låter konstigt) han GÖR en olley..

Dvs inte att ngn kåtgubbe går runt och gnider sn*ppen mpt något.... :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

Dessa Big Brother fasoner!!!!!!! <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa Big Brother fasoner!!!!!!! <_<

293558[/snapback]

Nä det va på baren tiden ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä det va på baren tiden ;)

293575[/snapback]

Och det vet jag :o:whistling::wacko:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...