ClCdCm Postad 7 mars, 2006 Share Postad 7 mars, 2006 Såg Fargo i går. Inte Coen-brödernas bästa, men helt klart godkänd. Men i några scener var den ohyggligt kul, om man är dialektnörd som jag är... Ta till exempel scenen där polisen frågar ut de två hororna! Hysteriskt!!! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jerry Postad 7 mars, 2006 Författare Share Postad 7 mars, 2006 Håller med! Min favorit sedan många år! Edit: Heter "the Shawshank Redemption" på engelska. 292935[/snapback] Hehe läste en gång att filmen inte fick den framgång den förtjänade på usa:s biografer på grund av att folk inte visste hur man skulle uttala titeln och därför valde att se nån annan.. inte vet jag om det stämmer men roligt tyckte jag det var iaf.. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pnilz Postad 7 mars, 2006 Share Postad 7 mars, 2006 Akira, det är en anime från -88. Inget för känsliga tittare men ack så bra den är. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SoccyPowa Postad 7 mars, 2006 Share Postad 7 mars, 2006 Skulle vilja rekomendera: Hteoll Rwanda - En gripande film om inbördeskriget i Rwanda. Om man vill bli på lite gladare humör så finns ju: Taxi 1, Taxi 2 och Taxi 3 - kvalitativ och tokrolig fransk komedi av Luc Beson Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickard1234 Postad 7 mars, 2006 Share Postad 7 mars, 2006 Jag gillar Nicholas Cage som skådespelare. Senaste filmen jag sett med honom är Lord of War. Sen gillar jag även Bruce Willis. Bästa filmerna är Det femte Elementet & De Tolv Apornas Armé. Är även svag för franska filmer (filmer med franska inslag i om inte annat)... Leon, Nikita, Det Stora Blå, De Blodröda Floderna 1 & 2, Visitörerna 1 & 2, Tais Toi, Ronin, Wanted m fl... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chuloo Postad 18 mars, 2007 Share Postad 18 mars, 2007 Håller med! Min favorit sedan många år! Edit: Heter "the Shawshank Redemption" på engelska. En av de bättre filmerna jag sett, om inte den bästa. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ClCdCm Postad 18 mars, 2007 Share Postad 18 mars, 2007 *host, host* Lite dammigt här... *host* *atjooo* Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
A_bite_of_the_apple Postad 18 mars, 2007 Share Postad 18 mars, 2007 WOW, grym tråd filmer som måste ses -West Side Story -Citizen Kane (när han säger "-Rosebud" riktig ryser jag) -Sunset Boulevard -Dirty Dancing -Stand by me -Kramer vs Kramer -Jurassic Park -Matrix -Livet från den ljusa sidan -Gökboet (Jack Nicholson är en begåvad skådespelare) -Forest Gump -Crash -Pianisten -Hotel Rwanda -Gudfadern -Pulp Fiction -A Clockwork Orange -Gone with the wind -Schiendler's list -Driving Ms Daysie -Cabaret -Braveheart + massa fler jag inte kommer på ny rekommenderar boken "1001 filmer du måste ha sett innan du dör" är en riktig filmnörd Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Landberg Postad 18 mars, 2007 Share Postad 18 mars, 2007 Guds Stad! så sjukt bra! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickard1234 Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Håller på o se den franska filmen Delicatessen. Annorlunda men sevärd film. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Det stora blå, långa versionen ca 3 tim - av Luc Besson, med Jean Reno & Roseanna Arquette... Barry Lyndon - av Kubrick, fast inte så knäpp, bra snygg Smala Sussie - värmländsk gangsterfilm Mycket väsen för ingenting - av Kenneth Branagh (eller nåt liknande), med den där Kenneth och Emma Thompson... Shakespearfilmatisering, rolig Hero - kinesfilm från 2002 Stalingrad - tyskarna pratar tydligen tyska, vilket ökar trovärdigheten American history X - Edward Norton American Beauty - Kevin Spacey I am Sam - Sean Penn & Michelle Pfeiffer Dead man walking - Sean Penn Diktatorn - Chaplin, filmades under kriget, den där tyske token lär ha sett den... Moderna tider - Chaplin + en massa fler... Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DCLXVI Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Eternal Sunshine of the Spotless Mind, helt underbar film. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GuitarFreak Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Senaste filmen jag såg var Tristam Shandy: A Cock and Bull Story (2005). Hysterisk, smart och helt utflippad om ett filmteam som försöker filmatisera den ofilmatiserbara Tristam Shandy. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
giganten Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Star Wars är ju aldrig fel, Rocky filmerna är bra också. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jpe Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 vilken rolig tråd! men är ju altid sjukt svårt att tipsa om film, ändrar sig ju hela tiden och man glömmer antagligen den bästa dessutom. Ok, pärlor för mig är följande: Asiatiska skitbra filmer: 2046 Universums sista dagar Samaritan Girl Old Boy Gerry och Elephant, två sjukt snygga filmer av Gus van Sant som man bara "åker med i" (flytet i kameratagningarna är magiska) Scenen i Gerry där ena killen klättrar upp på en sten o inte kommer ner igen är kanske min favvoscen nånsin. Big fish, för att fantasin e kung Pans labyrint, såg jag nyligen, o den va rå men fin oxå Stora blå, tja, jag e en sucker för stämningen i filmen. Vill bara dra till scicilien o bada Hayao Miyazaki och hans studio Ghibli förvandlar allt till guld. Kolla in vilken anime som helst av dom, svårt att bli besviken. Tecknarens kontrakt Pi Lost in translation Mullholland drive Happyness Life Aquatic (!!!) the squid & the whale, The village broken flowers coffe & cigarettes La Haine (Medans vi faller) ..där tog det stopp i minnet. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kaylee Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Lola rennt, en tysk film om en tjej som har 20 minuter på sig att skaffa 100000 mark. Dessutom har Alias, min favoritserie :bultandehjarta: fått inspiration härifrån Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
rickard1234 Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Det stora blå, långa versionen ca 3 tim - av Luc Besson, med Jean Reno & Roseanna Arquette... & med Jean Marc Barr. Den snyggaste man jag sett, o det säger jag utan att vara gay. Det stora blå är en underbart vacker film med fantastisk filmmusik. :ThumbsUp: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
chuloo Postad 19 mars, 2007 Share Postad 19 mars, 2007 Eddie Izzard: Definite Article Ingen film, men grymt rolig ståuppkomiker! Har sett showen 3 gånger nu och han är lika kul varje gång. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mattiasgbg Postad 20 mars, 2007 Share Postad 20 mars, 2007 & med Jean Marc Barr. Den snyggaste man jag sett, o det säger jag utan att vara gay. Det stora blå är en underbart vacker film med fantastisk filmmusik. :ThumbsUp: Tack, kom inte ihåg efternamnet. Men nämna Femte elementet utan att nämna Milla Jovovich? Bitter moon - av Roman Polanski med bland annat Hugh Grant (nej, det är ingen Bridget Jonesliknande komedi...) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DCLXVI Postad 26 mars, 2007 Share Postad 26 mars, 2007 Såg på Nyckeln till frihet i lördags. En av de bästa filmer jag sett tror jag (vilket kanske inte säger så mycket då jag inte är något större filmfreak.. ) men den rekommenderas varmt. Vi såg även Saw III, Braveheart och Bad Company. Saw-filmerna känns jävligt genomtänkta och ruggiga som få, har visserligen inte sett ettan än men jag antar att den är liknande de andra Braveheart har väl de flesta sett hoppas jag, riktigt bra! Bad Company kommer jag knappt ihåg, somnade lite då och då eftersom klockan plötslig blivit söndagmorgon... Så på dagen såg jag Eternal Sunshine of the Spotless Mind för femte gången, kommentarer överflödiga Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
G-man Postad 26 mars, 2007 Share Postad 26 mars, 2007 American Psycho!!! (boken är dock mer värd) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Landberg Postad 10 februari, 2008 Share Postad 10 februari, 2008 var på BIO igår och såg Cloverfield, den rekommenderar jag till alla som är trötta på det vanliga hollywood-tjaffset! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.