Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Joakim Ågren

Det verkar som om beskrivningen från programtablån är felaktig inga kupper med andra ord!

 

Dock så känner jag inte igen programet från tidigare så nog är det nya avsnitt i alla fall.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det verkar som om beskrivningen från programtablån är felaktig inga kupper med andra ord!

 

Dock så känner jag inte igen programet från tidigare så nog är det nya avsnitt i alla fall.....

391743[/snapback]

 

Precis. Detta avsnittet har inte gått på svenska tvn tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Intressant att veta vill man ta död på sig själv medelst fisning i inneslutet rum tar det mellan 4 månader till 22 år! :tarskratt::totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I kväll börjar en ny dokumäntärserie: Sverige Sverige fosterland.

Vad hände med vallöftena från förra valet?

 

TV4 kl 21.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad händer med ALLA vallöften???

392125[/snapback]

Jag tror att både du och jag och Pocah har erfarenhet av vad vllöften innebär. :bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det eftersträvas en nollvision när det gäller dödsoffer i trafiken.

När kommer ett förslag om en nollvision gällande alla kvinnomord i hemmen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi som räknar oss till riktiga karlar.... dvs har aldrig burit hand på sin älskade... borde göra ett upprop och förklara att man mister sitt anseende som man om man lyfter sin hand mot sin kvinna. :byrakrat: Vi borde skapa en kultur... en attityd av total social oacceptans för dessa handlingar.... Det är bara maskar och kryp som nedlåter sig till sådana avskyvärda handlingar! :superirriterad::superirriterad::superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte redan konstaterat att alla människor av manskön kollektivt skall betraktas som våldtäktsmän, kvinnomisshandlare?

De som fortfarande inte slagit och våldtagit har bara missat tillfället, det ligger i vår natur att dominera och förnedra kvinnorna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte redan konstaterat att alla människor av manskön kollektivt skall betraktas som våldtäktsmän, kvinnomisshandlare?

De som fortfarande inte slagit och våldtagit har bara missat tillfället, det ligger i vår natur att dominera och förnedra kvinnorna!

392191[/snapback]

 

Nu tar du allt i...hoppas du inte talar av egen erfarenhet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det snart...på TV4

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en skrämmande verklighet vi ställdes inför i detta programmet.

Livstids straff är ett lindrigt straff för dessa gärningsmän som mördat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tar du allt i...hoppas du inte talar av egen erfarenhet

392196[/snapback]

 

Det är ju inte jag som tar i, det är ju vissa delar av kvinnorörelsen/feminismen som hävdar detta!

Själv är jag ytterst fridsam, det närmaste jag kommit våld i konfrontation med en kvinna är att jag tillsammans med en svordom slog näven i köksbordskanten och spräckte ett ben i handen. Ont gjorde det och blått blev det och frugan (dåvarande) såg mest förvånad ut.

Bordet då? Ja, det är från IKEA och håller än!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en skrämmande verklighet vi ställdes inför i detta programmet.

Livstids straff är ett lindrigt straff för dessa gärningsmän som mördat

392239[/snapback]

Jag missade programmet, men den där typen av "information" brukar ha en sexistisk vinkling.

Sades någonting alls om att åtminstone 20 procent av dem som mördas av sin partner är män, som dödas av sin kvinna och vad vi ska göra åt den skrämmande verkligheten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade programmet, men den där typen av "information" brukar ha en sexistisk vinkling.

Sades någonting alls om att åtminstone 20 procent av dem som mördas av sin partner är män, som dödas av sin kvinna och vad vi ska göra åt den skrämmande verkligheten?

392279[/snapback]

 

Och då skulle man kunna lägga till ännu ett avsnitt, där man berättar att enligt flera sociologiska/kriminologiska studier är väldigt många av dessa "kvinnor mördar män"-historier slutet på en lång historia av misshandel och övergrepp från mannens sida. Och nog har vi annat att gråta över än mord av den värsta sortens slödder.

 

Jag noterar även att du vill verifiera dina uppgifter med fakta från den välkända källan för sanning och seriositet; Expressen... Hade de inget reportage i "En ding, ding, ding värld" du kunde tagit med oxå? :lol:

Redigerad av iMatte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och då skulle man kunna lägga till ännu ett avsnitt, där man berättar att enligt flera sociologiska/kriminologiska studier är väldigt många av dessa "kvinnor mördar män"-historier slutet på en lång historia av misshandel och övergrepp från mannens sida.

392283[/snapback]

Har du några länkar till studierna som stödjer det här påståendet, eller ska vi utgå från den icke-sexistiska hållningen att båda könen är lika kapabla och att därför män som slår ihjäl sin kvinna lika ofta har utsatts för en lång historia av misshandel och (psykiska) övergrepp från hennes sida?

Jag noterar även att du vill verifiera dina uppgifter med fakta från den välkända källan för sanning och seriositet; Expressen... Hade de inget reportage i "En ding, ding, ding värld" du kunde tagit med oxå?  :lol:

392283[/snapback]

Hur kan du notera att jag skulle verifiera mina uppgifter från källan Expressen, när jag på inte sätt gör det, utan har mina uppgifter från Brottsförebyggande rådet?

(Men BRÅ har å andra sidan inga berättelser om enskilda fall, som tvivlare brukar efterfråga för att de ska kunna överge sina könsfördomar om att kvinnor minsann inte skulle kunna.)

 

Man undrar ju när du reagerar så kraftigt och skrattar åt mig på grund av din fördom och t o m nämner en ding-ding värld. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man undrar ju när du reagerar så kraftigt och skrattar åt mig på grund av din fördom och t o m nämner en ding-ding värld. :ermm:

392303[/snapback]

 

Jag skrattar alltid åt folk som på allvar hänvisar till kvällstidningar, veckotidningar, Readers Digest, Bibeln eller En ding, ding, ding värld för att verifiera sina uppgifter.

Och eftersom jag antar att Brottförebyggande rådet inte (ännu) valt att publicera sina studier eller sina statistik genom Expressen garvar jag fortfarande... Eller är det "Nakenchock i kriminalitet" att vänta som rubrik på nästa rapport från Brå? :skrattaat: (hittade ingen smajly som klappar sig på knäna och viker sig dubbel av skratt...)

Å andra sidan fastnar skrattet snabbt i halsen när man känner till din inställning till feminister, kvinnovålds- och våldtäktsproblematiken... :sick:

Redigerad av iMatte
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skrattar alltid åt folk som på allvar hänvisar till kvällstidningar, veckotidningar, Readers Digest, Bibeln eller En ding, ding, ding värld för att verifiera sina uppgifter.

Och eftersom jag antar att Brottförebyggande rådet inte (ännu) valt att publicera sina studier eller sina statistik genom Expressen garvar jag fortfarande... Eller är det "Nakenchock i kriminalitet" att vänta som rubrik på nästa rapport från Brå?  :skrattaat: (hittade ingen smajly som klappar sig på knäna och viker sig dubbel av skratt...)

392311[/snapback]

Vilken uppgift är det du menar att jag verifierar genom att länka till den här artikeln om en man som får ett knivhugg i halsen av sin sambo, annat än just det fallet?

Om du menar att jag försöker verifiera någon uppgift i artikeln som du bedömer är felaktig, så kan du väl bara tala om vilken uppgift det är Expressen har fel om i det här fallet.

Annars kan du väl göra som uppfostrade människor gör här på forumet och be om ursäkt för att du tog miste, eller hur?

Jag misstänker nämligen att de allra flesta forumläsare förstår på egen hand att jag hänvisar till seriösa studier och vetenskapliga källor i statistiska frågor, medan jag hänvisar till dagstidningar i fråga om enskilda fall, och inget annat. Tror inte du också att de allra flesta förstår det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken uppgift är det du menar att jag verifierar genom att länka till den här artikeln om en man som får ett knivhugg i halsen av sin sambo, annat än just det fallet?

Om du menar att jag försöker verifiera någon uppgift i artikeln som du bedömer är felaktig, så kan du väl bara tala om vilken uppgift det är Expressen har fel om i det här fallet.

Annars kan du väl göra som uppfostrade människor gör här på forumet och be om ursäkt för att du tog miste, eller hur?

Jag misstänker nämligen att de allra flesta forumläsare förstår på egen hand att jag hänvisar till seriösa studier och vetenskapliga källor i statistiska frågor, medan jag hänvisar till dagstidningar i fråga om enskilda fall, och inget annat. Tror inte du också att de allra flesta förstår det?

392314[/snapback]

 

Vem bryr sig om enskilda fall? Vad försöker du bevisa med enskilda fall (dessutom enskilda fall ur skvallerpressen...:)) ?

Allt går att "bevisa" med enskilda fall:

- Det är inte farligt att röka, därför att en kompis hade en morfar som rökte och söp som en

borstbindare, men han var kärnfrisk till sin 102:a födelsedag..etc.

- Folk brukar åka till månen (kolla bilder på en gubbe som går på månen, fanns säkert i

Sexpressen på sin tid)

- En amerikan bet ihjäl en hund, alltså är det inget problem att hundar biter ihjäl folk.

- Nån invandrare våldtog en tjej, alltså är alla invandrare väldtäktsmän...

 

Den där typen av "bevis" fungerar nog i extremistkretsar och bland mindre begåvade. Knappast bland vuxna, fullbegåvade människor.

 

Att försöka vända eller flytta fokus på ett stort samhällsproblem som våld mot kvinnor tyder på att man själv inte har ett helt oproblematisk förhållande till ämnet. Någon annan rimlig förklaring finns inte.

Är det inte dags att du slutar yla om att varje person som inte delar din uppfattning i olika frågor ska be om ursäkt? Så ömma tår kan inte sitta på friska fötter, för att använda en metafor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem bryr sig om enskilda fall? Vad försöker du bevisa med enskilda fall (dessutom enskilda fall ur skvallerpressen...:)) ?

392332[/snapback]

Men jag försöker ju inte bevisa något med enskilda fall, utan med statistik från BRÅ. Vad får du det ifrån att jag skulle vilja bevisa något annat med hänvisning till det enskilda fallet än att det enskilda fallet har inträffat? (Det känns som om jag frågat tidigare och någon undviker att svara. :ermm: )

 

Och jag såg av en trailer att man i programmet tog upp åtminstone ett enskilt fall. Försökte de då, enligt din logik, bevisa att alla kvinnor misshandlas till döds av sin partner om de inte vänder sig till polisen? Med ett enda fall?! :lol:

 

Att försöka vända eller flytta fokus på ett stort samhällsproblem som våld mot kvinnor tyder på att man själv inte har ett helt oproblematisk förhållande till ämnet. Någon annan rimlig förklaring finns inte.

392332[/snapback]

Så du måste mena att feminister och de som gjorde programmet försöker flytta fokus från det viktiga samhällsproblemet "våld mot och mord på partner oavsett kön" genom att bara nämna kvinnliga offer och bara "glömma bort" att säga att 20 procent av partnermördarna är kvinnor.

På ungefär samma sätt försöker nämligen rasister flytta fokus från det viktiga problemet med våld och brott i samhället genom att bara nämna invandrares våld och brott och "glömma bort" att ta med infödda svenskars våld och brott.

Är det inte dags att du slutar yla om att varje person som inte delar din uppfattning i olika frågor ska be om ursäkt? Så ömma tår kan inte sitta på friska fötter, för att använda en metafor...

392332[/snapback]

Jag har aldrig uppmanat någon att be om ursäkt för att de inte delar min åsikt, så du kan sluta yla om det (och sluta angripa halmgubbar).

Vad jag gärna skulle se att du kunde be om ursäkt för, för att vi ska kunna föra en saklig och konstruktiv diskussion, är ditt felaktiga påstående att jag skulle försöka verifiera någonting (statistiskt?) genom att hänvisa till en artikel om ett enskilt fall i en svensk dagstidning.

 

Men om du underkänner allt som står i Expressen, så kan du väl ange en källa där man alls kan tänkas skriva om enskilda fall av kvinnors våld mot män, så ska du kunna få en hänvisning till ännu en artikel. Svårare än så är det inte. Duger Dagens Nyheter? Eller Svenska Dagbladet?

 

Det är annars bara från kvällspressen du kan få lika smaskiga och blodiga bilder som feminister gärna visar upp i sin propaganda för att vädja mer till känslorna än förnuftet. Det är nämligen svårt för dem att övertyga folk om en vrångbild av verkligheten om man går via förnuftet.

Redigerad av NisseO
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg programmet på webben för en stund sen. Gjorde (så gott jag kunde) utskrift av en mördares berättelse.

 

Omtänksam kille...

Ser inte ut “som en mördare”. Hans ansiktsdrag är dock påfallande asymmetriska och oregelbundna. Han bedömdes vara psykiskt frisk...

 

Han förklarade inför domstolen att han inte kunde acceptera att hon ville separera.

Hans egen berättelse (delar av, uppenbart delvis redigerat/klippt) från rättssalen:

 

“Jag kom på ett smärtfritt sätt för... (kort skratt) för att döda henne, om man säger så... jag ville inte att hon skulle lida eller bli skrämd av det som hände. Så jag valde stekpannan. Det är en gjutgärnspanna i medelstor storlek, så det var väl en diameter på 25 centimeter ungefär.

Så jag bar ut henne i sovrummet, men sen så kom jag på att ifall hon kommer... ifall nånting går fel så kommer jag få fängelse för mordförsök, och hon kommer att få ensam vårdnad om barnen, vilket skulle vara ett mycket sämre scenario än det som jag redan var i.

Så jag visste att ifall jag började med det här, så måste jag genomföra det helt och hållet.

Så det var därför jag hämta ut kniven.

 

Jag smäller till, och sen blir jag chockad över att hon överhuvudtaget rör på sig, för att den kraften jag slog henne på huvudet med borde ha orsakat medvetslöshet och därefter död. Efteråt märkte jag att den här stekpannan hade gått sönder. Därav det här jacket på väggen. Det mesta av kraften hade gått in i väggen i stället för in i henne.

Så tyvärr... det är väl det jag ångrar mest med själva händelsen, att tyvärr så vaknade hon och fick uppleva den här skräckupplevelsen av att jag sticker kniven i henne, så här.

Hon försökte ta sej upp och ut. Jag vet inte vart det var hon var på väg, men... jag lyckades iallafall stoppa henne och hålla henne nere tills hon slutade att andas.”

(...)

“På måndag tar jag barnen på dagis nån gång vid niotiden, tror jag, och sen kommer jag tillbaka och... styckar kroppen, för jag vet att jag inte skulle kunna bära ut henne på dagen, utan att jag skulle... (kort skratt) bli misstänkt. Folk skulle bli misstänksamma... jag visste att enda sättet att inte barnen skulle förlora andra föräldern också skulle vara att få ut henne ur lägenheten. Hon var ju död, så jag var inte orolig över det. Hon hade lämnat sin kropp.”

(...)

..................

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för redogörelsen, climacx. :ThumbsUp: Det är tydligen lite knivigt för mig att komma åt att se programmet via nätet.

Han förklarade inför domstolen att han inte kunde acceptera att hon ville separera.

392351[/snapback]

Det här verkar ju stämma väl med den historia jag länkade till först:

 

"Men förhållandet var stökigt och det var kvinnan - som tidigare dömts för våldsbrott - som stod för våldet. Enligt flera vittnen brukade hon misshandla och hota företagaren när hon var berusad.

Flera bekanta rådde honom att gå till polisen - något som aldrig skedde.

I slutet av oktober förra året var paret och några bekanta ute och roade sig i Kumla.

Efter att kvinnan blivit kraftigt berusad och börjat bråka gick paret hem.

Därifrån ringde företagaren upp några släktingar till sambon och förklarade att han inte längre orkade fortsätta förhållandet."

 

Och sedan skar hon alltså av halsen på honom.

Märkligt att det finns de (feminister) som menar att han förtjänade att bli avrättad. :dumstrut:

Man undrar lite om dom också skulle tycka om att se på medan män blir slaktade så här av dessa brutala kvinnor. :sick::bla:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Ikväll 21.00-21.50 TV4 Sverige Sverige Fosterland Klass 7d, Fittjaskolan

 

Svensk dokumentärserie från 2006. Del 2 av 4. 13 år gamla berättade de 20 eleverna i klass 7d i Fittjaskolan om sina liv, drömmar och framtidsplaner. Nu har 12 år gått och journalisten Karin Swärd möter på nytt eleverna i klass 7d för att ta reda på hur det har gått för dem. Även senare i dag.

 

Kan vara intressant att se hur det gåttt för eleverna......

 

Edit:Programet repriseras visst idag sent nattetid 03.00-03.45....

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...