Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Ollie Williams
3 minutes ago, Alix said:

Vikingaby i Tyskland? :stjarnsmall:

 

Nja, snarare är/var det väl en viktig stad/by under vikingatiden (Hedeby). Så vikingatida stad/by kanske vore det korrekta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Ollie Williams säger:

Nja, snarare är/var det väl en viktig stad/by under vikingatiden (Hedeby). Så vikingatida stad/by kanske vore det korrekta.

Jaha, du menar så! Jo, de trakterna tillhör idag Tyskland, det är riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Vikingaby i Tyskland? :stjarnsmall:

På vikingatiden, alltså innan uppdelningen efter andra världskriget, låg Tyskland granne med Sälen. Det var först vid Jaltakonferensen som man började tala om att flytta Tyskland söderut. Sedan kom kalla kriget och Tyskland hamnade där det ligger idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

24 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

På vikingatiden, alltså innan uppdelningen efter andra världskriget, låg Tyskland granne med Sälen. Det var först vid Jaltakonferensen som man började tala om att flytta Tyskland söderut. Sedan kom kalla kriget och Tyskland hamnade där det ligger idag.

Danmark ligger idag i Uppsala kommun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 hours ago, Ollie Williams said:

Kollar på Vikings. Som nordbo kan man emellanåt fnissa åt en och annan detalj, som till exempel att en vikingaby som låg i det som numera är norra Tyskland i serien är omgärdad av höga snötäckta fjäll. 

 

Men som helhet bra serie tycker jag.

Vilken säsong är du på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att "Plötsligt i Vinslöv" finns på SVT Play. Vill minnas att den är ganska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams
2 hours ago, sevensleeper said:

Vilken säsong är du på?

 

Nummer tre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minutes ago, Ollie Williams said:

 

Nummer tre.

Ah, då har du mycket bra att se fram emot. Jag har sett klart det som går av säsong 5 (första 10 avsnitten). Jag gillar serien riktigt mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homeland återkommer på måndag, 12 veckor framåt :galetglad:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Barry Lyndon finns på Netflix.

Tipsar Mastodontfilms-Mats.

Jag skulle vilja se den på Draken eller, som nödlösning, på Biopalatsets salong 1. Tyvärr verkar det vara en 35 mm-produktion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jag skulle vilja se den på Draken eller, som nödlösning, på Biopalatsets salong 1. Tyvärr verkar det vara en 35 mm-produktion.

Ja, det hade verkligen varit en upplevelse. Att se en sådan film på en liten datorskärm är väl närmast helgerån. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Ja, det hade verkligen varit en upplevelse. Att se en sådan film på en liten datorskärm är väl närmast helgerån. 

Klipp den i pendlingslånga avsnitt med reklam i mitten, sedan kan man kolla på mobilen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett tre avsnitt av Manhunt: Unabomber. Måste säga att den verkar lovande! Finns på Netflix.

 

https://www.imdb.com/title/tt5618256/?ref_=nv_sr_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trailer för femte säsongen av Silicon Valley.
 

https://youtu.be/3cZFPRrRN_g

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här dokumentären har jag blivit rekommenderad. Ska lägga mig i soffan med iPaden och kika nu. 

 

https://www.svtplay.se/video/16835234/the-work-gruppterapi-med-mordare

Redigerad av sevensleeper
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, sevensleeper säger:

Trailer för femte säsongen av Silicon Valley.
 

https://youtu.be/3cZFPRrRN_g

Jag trodde det berodde på att det är “youtu.be”-adressen som gör att den inte visas. Men det funkar med den med. Gör ett mellanslag efter och vänta en liten stund som omvandlas den.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 hours ago, modEric said:

Jag trodde det berodde på att det är “youtu.be”-adressen som gör att den inte visas. Men det funkar med den med. Gör ett mellanslag efter och vänta en liten stund som omvandlas den.

 

 

Topp, ska testa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny serie på Netflix, verkar oerhört lovande!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar kolla lite på Buzzfeed och deras matvideos och kocken David Chang som är med några gånger har tydlig fått en egen serie.

 

 

Om man som jag gillar mat är denna serie verkligen bra och den finns på Netflix.

http://www.imdb.com/title/tt7907916/?ref_=nv_sr_5

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Man kan prova C more gratis i två veckor. Signade upp igår och ska plöja igenom lite content tänker jag. Får se om jag behåller tjänsten efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...