Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Joakim Ågren

Ikväll 19.00-19.30 SVT2 Existens om Buddhismen och Dalai Lama

 

Övrigt: Livsåskådningsmagasin. Del 4 av 6. I tider av religionskonflikter verkar buddhismen ha en gräddfil. I Lappland byggs Europas största buddhistiska tempel utan några protester och Dalai Lama framställs som en karismatisk och sympatisk andlig ledare. Men hur väl stämmer den bilden med verkligheten? Varför gullas det så med buddhismen? Programledare: Anna Lindman Barsk. Bredbild. Text-tv 299. Även 26/3 och 29/3.

 

Är Dalai Laman en skitstövel?

 

Låter intressant och rekommenderas således....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Var det nån som såg Existens?

 

Tyckte de inte var så hårda i granskningen som beskrivningen gav sken av!. Buddhismen är i alla fall vettigare än de flesta religioner!. Men nope inte konverterar jag fortfarande Agnostiker eller Ateist!.

 

Nästa veckas program verkar bli intressant de skall ta upp Islam och de skall bla ta upp frågan om beslöjning som diskuteras i annan tråd här på forumet!. De skall intervjua 35 muslimer sa dem!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missade att titta, ska försöka använda min hårddiskinspelare lite bättre nästa vecka.

 

Ska dock inte missa Falling Down senare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya programmet i TV 4 "Deal or no Deal är kul"

Stackars tjej som tävlar nu, allt började så bra :(

 

Gäller att gissa rätt och bli rik. Tur och ingen skicklighet krävs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som förstår Högsta domstolen på SVT 1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt kanal, flickorna är sötare i 4:an just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Byt kanal, flickorna är sötare i 4:an just nu  :)

308771[/snapback]

 

tyvärr så verkar de som om den vackraste flickan i mitt liv tycker om programmet....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kul i vart fall, den tävlande tjejen, en studerande, 23 år tror jag hon var vann drygt 14.000, sålde sin väska till banken. väskan innehöll 50 öre :)

 

Många gillar nog sådana här "rysare" med lyckligt slut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messiah på TV 4 verkar ruggig, seriemördare som skär av tungor :w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Messiah på TV 4 verkar ruggig, seriemördare som skär av tungor  :w00t:  :w00t:

308783[/snapback]

 

Såg det. Jag har inte riktigt hämtat mig efter hannibal förra helgen. samtidigt var det inget bra på de andra kanalerna. Tur att man har en bärbar. Tyvärr windows fortfarande. Lämnade inte imacen idag på grafit för byte av hd. Verkar ta tid. hade de gett mig en hd hade jag fixat det på 5 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för Falling down 22.10,... på TV 3 var det väl :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snart dags för Falling down 22.10,... på TV 3 var det väl  :)

308828[/snapback]

Stämmer bra det :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Falling Down är en sådan film som bara blir bättre ju fler ggr man ser den.

Ruskig film, men det underliga är att man ibland kan skratta mitt i allt eländet.

Hade för mig att polisen som skulle gå i pension dog i slutet, men så var det inte.

Eller har de flera slut på samma film. Hollywood kan man inte lta på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var kul i vart fall, den tävlande tjejen, en studerande, 23 år tror jag hon var vann drygt 14.000, sålde sin väska till banken. väskan innehöll 50 öre  :)

 

Många gillar nog sådana här "rysare" med lyckligt slut.

308776[/snapback]

Jo vi såg också deal or no deal efter lite påtryckningar från mig. Alla tävlingsprogram är ju bra program... :whistling: Men det var nästan lite väl tunt koncept, inga frågor, ingen skicklighet utan bara tur. Det kändes som ett tävlingsmoment utryckt från bingolotto som man hade svällt upp till en timmes underhållning med Martin Timell. :rolleyes: Men visst, jag kollar säkert nästa lördag trots allt.

 

Högsta domstolen skulle kanske ha valt lite intressantare gäster första gången för att ha låst en del tittare till programmet. Årets flopp?

Redigerad av JvA
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Falling down är bra, men såg den inte igår.

Nu snart söndagkväll är det the Italian job på 4:an, en mycket bra och snygg action gjord efter nån äldre upplaga. Höj ljudet oxå, mycket spänningshöjande musik. Sköna biljaktsscener m m.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Missade ni filmen om växt och djurlivet i Gullmarsfjorden som gick nu på SVT 1 så vill jag verkligen rekommendera er att sätta den på inspelning den 11 april 12.05.

 

Fantastisk film, samtidigt en rejäl tankeställare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Uppdrag Granskning som pågår just, sa professor Dennis Töllborg att fildelningslagen är en löjlig lag.

Jämförde den med förbudet att gå mot röd gubbe :D

 

Det går inte att stoppa 600.000 människor i Sverige.

Heja Dennis :ThumbsUp:

 

 

Missade början, måste se reprisen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Uppdrag Granskning som pågår just, sa professor Dennis Töllborg att fildelningslagen är en löjlig lag.

Jämförde den med förbudet att gå mot röd gubbe  :D

 

Det går inte att stoppa 600.000 människor i Sverige.

Heja Dennis  :ThumbsUp:

Missade början, måste se reprisen  :lol:

324642[/snapback]

 

När är reprisen??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske blir lagligt i framtiden.... :whistling:

Lagar som inte har förankring hos medborgarna blir bara löjeväckande sa Dennis Töllborg.

Kan bara hålla med .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dennis Töllborg är skön. Kompromisslös. Så till den grad att han nu inte orkar vara kvar i sin tjänst på universitetet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske blir lagligt i framtiden.... :whistling:

Lagar som inte har förankring hos medborgarna blir bara löjeväckande sa Dennis Töllborg.

Kan bara hålla med .

324660[/snapback]

 

Tyvärr så stiftar ju våra politiker lagar som är omöjliga att upprätthålla. Ta t.ex lagen om cykelhjälm för barn under 15. Barn under 15 är inte straffmyndiga men däremot kan väl föräldrarna straffas. Men vilken Polis stoppar en 13 åring utan hjälm. Lastar in unge och cykel i polisbilen och åker hem till föräldrarna och skriver rapport på deras förseelse. Allt som allt en dryg timmes arbete för en förseelese som ger nån hundralapp i böter.

Gör man detta följer man ju inte proportionalitetsprincipen som säger att åtgärden ska stå i proportion med borttet och ev straff.

Detta känner politikerna till men menar att lagen är för att ge föräldrarna ett påtryckningsmedel mot barnen.

Lagen om upphovsrätt är väl nåt liknande som skulle kräva hela sveriges polisresurser för att ge nåt resultat och belamra rätterna med en massa extra arbete..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Missa inte Vetenskapsmagasinet i kväll 21.30. Handlar om evulotionen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...