Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

25702393135.jpg

 

Svt1 Klockan 21.00-21.30 Plus

 

Ikväll tittar Plus närmare på så kallad ip-telefoni - vad är egentligen vitsen med att ringa på detta sätt? Dessutom blir det inslag om de dyra försäkringar som självbyggare av hus tvingas teckna, men när det kommer till kritan så är de nästintill värdelösa. Plus har även testat sportdrycker och det visar sig att de är helt onödiga för de allra flesta motionärer. Programledare: Sverker Olofsson. Del 4 av 16.

* Även i SVT1 29/9 och SVT1 1/10

* Textat sid 199

 

Jag såg i förra programet att de skulle ta upp problemen som många har med IP telefonitjänsterna. Dock så står det inte om detta i programbeskrivningen!. Kanskle jag som minns fel men jaja vi får väl se om de tar upp problemen!.

 

TV4 20.30-21.30 Guide Till Guantanamo

 

Övrigt: Brittisk dokumentär från 2005. Om de metoder man använt under förhör i Guantanamo Bay-fängelset på Kuba, metoder som Bush-administrationen hävdar är nödvändiga för att skydda demokratin. (jo detta program krockar med Plus men då får man ju banda om man vill alternativt se Plus på repristid eller helt enkelt välja bort ett program)

 

TV4 21.30-21.55 Kalla Fakta

 

Övrigt: Svenskt samhällsprogram från 2005. Del 1 av 11. "Kalla faktas" reportrar avslöjar nya aspekter kring Sveriges tysta diplomati. Har Sverige än en gång fallit till föga för trycket? Programledare: Elisabet Frerot. Även 1/10. Man skall granska nya aspekter kring fritandet av Mehdi Ghezali och Sveriges eftergifter. Låter intressant! Särskilt för mig som kände Mehdi i egenskap att han var kompis till min Kusin och vi gick på samma skola!.

 

Och så litte udda folk på femman.

 

Kanal 5 20.00-21.00 Outsiders:

 

Övrigt: Svensk dokumentärserie från 2005. Del 4 av 8.Om människor som inte tål livets självklarheter och är helt styrda av sina ovanliga sjukdomar. Anita,33, lever utan el, vatten och telefon på flykt undan mobiltelefoner eftersom hon är elöverkänslig. Oskar, 9, är född med en immunbristsjukdom. För att kunna lämna sitt hem måste han sondmatas varje morgon och äta antibiotikakurer regelbundet. Ulrika, 33, klarar inte av beröring eftersom hon då får jättelika blåsor som tar lång tid att läka. Även 1/10. Vill ni hellre se något av de andra programen så går detta i repris den 1 Oktober!.

 

Tips i välmening!

 

Undvik Autobahn på Kanal 5 22.00-23.00 Sämre skit får man leta efter!! :cry:

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Joakim Ågren

25702393135.jpg

 

 

Idag 17.00-17.25 UR Konsumentmakt

 

Övrigt: UR. T-shirtar. Bomull, det låter naturligt och bra. Men på flera håll i världen är bomullsodlingen en miljöbov. Det går att odla bomull på ett miljövänligt sätt och det finns alternativ. Text-tv 199. Även 16/11 och 18/11.

 

Kan vara intressant....

 

Ikväll 20.00-20.30 SVT2 Vetenskapsmagasinet-Tsunami i Medelhavet

 

Övrigt: Del 4 av 10. För knappt hundra år sedan drabbades Messina på Sicilien av en tsunami, där uppskattningsvis 70 000 människor dog. Nu räknar forskarna med att det snart är dags för en ny stor underjordisk jordbävning i Medelhavet. Reportage från Messina. Programledare: Rasmus Åkerblom. Text-tv 299. Även 16/11 och 19/11.

 

Skrämmande tanke.... :ph34r::cry:

 

SVT1 21.00-21.30 Plus:

 

Övrigt: Konsumentmagasin. Del 11 av 16. Om tatueringar, bergvärme och vågar. Linda ångrade sin tatuering. Den blev både dyr och smärtsam att ta bort. Bergvärmen blev inte riktigt som man tänkt. Test av badrumsvågar. Programledare: Sverker Olofsson. Text-tv 199. Även 17/11 och 19/11.

 

TV3 22.00-23.00 Under Cover:

 

Övrigt: Svenskt reportageprogram från 2005. Om så kallade brats. De som lägger svindlande summor på lyxiga märkeskläder och hejdlöst champagnefestande - och sedan låter pappa betala. Vilka koder och oskrivna regler är det som gäller för att komma in i deras slutna värld? "Under cover" har träffat "Anna", 27 år som i en intervju berättar om bratsens chockerande fördomar om oss andra vanliga "svenssons". Charlotta Flinkenberg följer med Louise Edman, Sveriges svar på Paris Hilton under en för Louise helt vanlig dag med champagnelunch och kindpussar. Även 19/11.

 

Det kan nog vara kul att se in deras verklighetsfrånvända värld... :w00t::lol::whistling:

 

Jag skall nog vinna 122 millar och Joina dem!! :ThumbsUp::blink::unsure::D:lol::whistling:

 

Enjoy!

Redigerad av Joakim Ågren
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Nu har Konsumentmakt och Vetenskapsmagasinet varit.

 

Nästa program är Plus som börjar nu om 20 minuter.....

 

Fast många av er kanske tittar på fotbollsgalan! :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så var det då dags för Under Cover om Bratsen som börjar om 28 minuter.....

228007[/snapback]

jag har inte trean, annars skulle jag nog sett det; plus var bra iallafall:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte bara bomullsodling som kan vara miljö/hälsofarligt, tänk alla metaller som krävs för att bygga alla elektroniksaker som datorer t ex. Skall komma ett program om det oxå snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Vetenskapsmagasinet om Tsunamin går i repris om ett par timmar dvs klockan 14.45-15-15 på SVT2.

 

Under Cover repriseras på TV3 inatt 00.20-01.20!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tina lagar god mat igen :P

 

TV 1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tina lagar god mat igen  :P

 

TV 1

253432[/snapback]

japp :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska prova den köttfärslimpan hon gjorde.

Även Fish and Chips såg gott ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska prova den köttfärslimpan hon gjorde.

Även Fish and Chips såg gott ut

253608[/snapback]

 

Fish and Chips e jätttttee gott :D nu blev jag hungrig ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig får dom sända vad dom vill för jag ska jobba till 05, men Coutrygalan hade varit sevärd.

Det som är skönt med att ha kommit upp en bit i åren är att man nu kan och vågar lyssna på bra musik även om det råkar vara Country.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Kunskapskanalen nu kl 20. Om polerna byter plats...

Nordpolen flyttar söderut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt intressant, vår jord magnetfält har försvagats med 10% på 300 år, forskarna tror att det kan vara ett tecken på att polariteten snart kommer att vändas.

Kompassen får spatt och pekar mot syd.

Går inte över en natt förstås, tar några hundra år, under tiden kommer hundratusentals människor dö av cancer på grund av att vi inte har något magnetfält som skyddar oss från solens partiklar.

Människan kommer att få se "norrsken över hela jorden osv...

 

Skrämmande samtidigt, men det är en företeelse som hänt många ggr i jordens historia att polariteten skiftat...Vi bor ju ovanpå en glödande järnkärna som alstrar jordens magnetfält.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig får dom sända vad dom vill för jag ska jobba till 05, men Coutrygalan hade varit sevärd.

Det som är skönt med att ha kommit upp en bit i åren är att man nu kan och vågar lyssna på bra musik även om det råkar vara Country.

253720[/snapback]

 

Man behöver inte vara så gammal för att kunna det.

Gillar en hel del country själv.

 

För väldigt länge sen (typ 10 år, haha) kom jag till insikt om att alla musikstilar har både bra och dålig musik. Då bestämde jag mig för att inte vara kategorisk, utan ge allt en chans.

Otaliga är de låtar jag upptäckt sen dess, inom alla möjliga olika musikgenrer. Låtar jag kanske hade avfärdat direkt om jag bara intresserade mig för vad de råkade tillhöra för musikstil.

 

- - -

 

Vad gäller flippande magnetfält så vet man faktiskt inte alls hur lång eller kort tid det kan ta.

Detta beror på att de sedimentskikt där dessa växlingar inlagrats (och genom vilka upptäckten av både flippande magnetfält och oceanbottenspridning/plattektonik möjliggjordes) är så långsamma i sin tillväxt att en växling kan ha skett inom ett sedimentskikt som motsvarar flera tusen år, trots att skiktet bara är nån millimeter tjockt. Det betyder att flippen kan ha skett under allt från ett par tusen år (lagrets tjocklek) till så kort tid som bara ett par decennier.

 

Av samma skäl kan man inte avgöra hur mycket prognosvärde man kan tillskriva en observerad försvagning på 10% under 300 år. Även en sån försvagning kan helt och hållet rymmas inom ett sånt sedimentskikt. Det kan finnas naturliga fluktuationer som motsvarar detta.

Tyvärr är växlingarna historiskt sett ganska oregelbundna, så man kan inte anse att vi befinner oss i en "säker" mellanperiod heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju ha varit frånvaron av magnetfält som tog kål på dinosaurierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

Vid massutdöendet för ca 65 miljoner år sen försvann massvis sjölevande organismer som inte skulle kunna påverkats av ökad kosmisk strålning.

 

Sen är det så att det inte blir noll i magnetfältet. Det blir bara ganska ostrukturerat, och får vandrande "magnetfältsbubblor" på olika platser runt jorden.

Har också för mig (men är inte säker på) att en annan mekanism blir starkare vid försvagat magnetfält, och detta ersätter en del av det förlorade skyddet.

 

Till sist var det ingen växling just då, utan utdöendet skedde halvvägs mellan två växlingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg du programmet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag såg programmet?

Nä, har inte TV.

 

Men jag vet vad jag vet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...