Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Kul om saker som upprört på teve på ettan nu, Svenska tevehistorier, en gång var Expedition Robinson otroligt utskällt för att va mobbingteve, idag ingår ju utröstning i nästan alla underhållningsprogram, efter ett halvår blev det populärare än BingoLotto och exporterades världen runt. Roligast ändå Rikard Palms tangorabatt, när han kom tillbaka efter sommaruppehållet och odlat en mustasch, överst se nedan, så ringde folk klagomuren som aldrig förr och han tvingades raka av sig mustaschen till nästa sändning, nederst, klassisk teve-historia. :D

 

3af27451-26c9-4ef1-9bb7-5fe056de8a59?fit

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

De 15 bästa (tydligen) TV-serierna i år, så här långt. Jag har bara sett Billions.

 

https://www.highsnobiety.com/p/best-tv-shows-2018/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper

Såg senaste Avengers idag, måste säga att det var den bästa Marvel-filmen jag sett.

 

https://www.imdb.com/title/tt4154756/?ref_=nv_sr_1 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alfons-blau

+1 för Billions

Slår ett slag för Dunkirk också. Otrolig film som kommit till Netflix för inte så länge sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
5 timmar sedan, alfons-blau säger:

+1 för Billions

Ja, den serien är bra! 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper
19 timmar sedan, Alix säger:

Inferno. En i sanning usel film. Tips: Undvik.

Noterat. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Mission Impossible Fallout, för genren pang-pang med biljakter och Gbg-humor så är den riktigt bra. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, sevensleeper säger:

Mission Impossible Fallout, för genren pang-pang med biljakter och Gbg-humor så är den riktigt bra. 

Är det spårvagnsjakter? Har han bytt namn till Glenn? ...eller Kålle och Ada? :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, modEric säger:

Är det spårvagnsjakter? Har han bytt namn till Glenn? ...eller Kålle och Ada? :shifty:

;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
Just nu, modEric säger:

Är det spårvagnsjakter? Har han bytt namn till Glenn? ...eller Kålle och Ada? :shifty:

Så du inte tror jag är oseriös, jag satte en 8 av 10 på IMDB. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, sevensleeper säger:

Så du inte tror jag är oseriös, jag satte en 8 av 10 på IMDB. :) 

Haha... Jo, men vad var det som var Göteborskt i filmen? Det var det jag undrade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 minuter sedan, modEric säger:

Haha... Jo, men vad var det som var Göteborskt i filmen? Det var det jag undrade. :)

Billiga skämt. Men, det brukar ju vara det i dessa filmer. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
30 minuter sedan, Semmelman säger:

Fast en spårvagnsjakt har vi väl aldrig sett i nån action än va? Det skulle jag vilja se!!

Det har jag nog aldrig sett heller. Men, det vore helt klart spännande. :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen när man kraschat de sista fyra hela spårvagnarna i Göteborg vid götaplatsen fortsätter man springande mot Liseberg där de jagar varann på Flumride och nya bergådalbanan där James Bond (Tom Cruise eller Jakob Eklund el liknande) får balansera på toppen och försöka undvika få fingrarna avklippta när vagnarna kommer rasslande i full fart samtidigt som han försöker få fatt i boven som springer över vagnarna och svingar en brandyxa mot honom. Sen stjäl de varsina flakmopeder inklusive gubbkepsar och åker mot feskekyrkan där räkor och kräftor vräks över ända tills gärningsmannen halkar på en räkstjärt och borrar huvudet in i fiskrensvagnen, varvid Bond utropar ... Ja vad säger han?  - Var det där dina kompisar du hade så brått till din jäkla räka?? Eller nåt fyndigare.

Redigerad av Semmelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Semmelman säger:

Fast en spårvagnsjakt har vi väl aldrig sett i nån action än va? Det skulle jag vilja se!!

Har något minne av att Eddie Murphy jagades av en vagn i San Fransiscos backar i någon film. Kan det vara någon Snuten i Hollywood som hamnade lite fel?

Jag är för övrigt inte säker på att de där vagnarna klassas som spårvagn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska populärfilm belönas med Oscar | SVT Nyheter

 

“Ibland förekommer kritik mot att amerikanska filmakademien inte uppmärksammar filmer som gått hem hos en bred publik. Några exempel på filmer som varit stora publiksuccéer men inte vunnit Oscar är Mamma Mia, Avatar och Mission impossible-filmerna.

Men nu ska en ny priskategori för populärfilm öka chanserna för storsäljare att tilldelas priset, rapporterar flera amerikanska medier.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, modEric säger:

Nu ska populärfilm belönas med Oscar | SVT Nyheter

 

“Ibland förekommer kritik mot att amerikanska filmakademien inte uppmärksammar filmer som gått hem hos en bred publik. Några exempel på filmer som varit stora publiksuccéer men inte vunnit Oscar är Mamma Mia, Avatar och Mission impossible-filmerna.

Men nu ska en ny priskategori för populärfilm öka chanserna för storsäljare att tilldelas priset, rapporterar flera amerikanska medier.”

Ungefär lika vettigt som att dela ut en extra guldmedalj i friidrott till det populäraste twittraren av höjdhopparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
 Share




×
×
  • Skapa nytt...