Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Du har just missat ett retrospektiv höjdare, men lugn, natten mot torsdag får du en andra chans, klockan 02.00 i SVT 2 sänds reprisen av:

 

TV-universitetet Campus

 

"Ole Kirk, en uppfinningsrik man i den danska staden Billund började producera leksaker på 1930-talet. Han utvecklade produkter, där barnens egen förmåga att bygga och finna nya lösningar togs tillvara. Idag är Billund synonymt med Legoland. Ole Kirk skapade företagsnamnet av de danska orden "leg godt" och upptäckte först senare att Lego betyder "jag sätter samman" på latin."

 

leg.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Kommer ju en annan godbit i kväll på TV2, Fellini Amarcord,

börjar kl 22.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är två sajter som ni kan behöva för att inte missa nått på TVen.

 

Åter till tråden!

Här är en sajt där ni kan se vad det är för tvprogram.nu på alla dina kanaler. 8)

En variant med mindre information om programmen, men med hela tablån: www.tv.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Ole Kirk, en uppfinningsrik man i den danska staden Billund började producera leksaker på 1930-talet. Han utvecklade produkter, där barnens egen förmåga att bygga och finna nya lösningar togs tillvara. Idag är Billund synonymt med Legoland. Ole Kirk skapade företagsnamnet av de danska orden "leg godt" och upptäckte först senare att Lego betyder "jag sätter samman" på latin."

 

leg.jpg

Jag måste bara påpeka att det är en fantastiskt fräck historia och tillägger att Volvo från början var ett namn på ett kullager som sedan slutade tillverkas varpå namnet gavs bort i all vänlighet. Tänk om det hade blivit ett tidstypiskt namn typ Svea Automobil förresten. Gillar att leka med tanken på hur saker hade utvecklats med små historieförändringar. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Ikväll sänder Kanal 5 filmen "Piraterna från Silicon Valley. Har inte sett den själv, men handlingen (se nedan) låter onekligen intressant...

 

21:00 Piraterna vid Silicon Valley

(Pirates of Silicon Valley) Amerikanskt drama från 1999. En film om kampen mellan Microsoft och Apple, Bill Gates och Steve Jobs och hur dessa personer har förändrat världen. Vi följer dem i arbetslivet under ett tidsperspektiv på 30 år, från college och senare in i arbetslivet. I rollerna: Noah Wyle, Anthony Michael Hall. Regi: Martyn Burke. (Pirates of Silicon Valley)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså, släpper de den för TV nu? Jag tycker inte det var så länge sedan man diskuterade denna bio-film på Macpressens forum... Får väl ta å spela in den om man inte orkar glo på den ikväll... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten: Om nu denna film är någorlunda Apple/Mac-neutral eller kanske t.o.m. lite Mac-positiv. Vore det då inte en bra idé om Apple sponsrade med lite fräsch reklam mitt i filmen och talade om att de faktiskt finns fortfarande (även om det inte är 25% marknadsandel längre)? Det kanske blir så ikväll, men det kanske blir lite väl genomskinligt eller patetiskt i sådana fall?

 

Vad tycker ni andra?

 

(Microsoft kanske har gjort denna reklamkupp istället?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...
Joakim Ågren

Hej!

 

Ikväll 22.00-23.00 på TV3 så kommer Insider med Robert Achberg bla att ta upp den dåliga servicen på många service ställen för datorer. De har testat 9 slumpvis utvalda serviceställen genom att rigga en PC med ett enkelt standardfel. Tydligen är resultatet på servicen nedslående mycket fusk med att fixa fels om inte finns bla. Intressant så slå på TV3 22.00!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det bästa är väll att undvika fel! ;)

Redigerad av pëhrzzon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Insider är det bästa granskningprogram som visas på tv nu!!!

Ashberg är stenhård och det gillar jag.

 

Det förekommer säkert en massa mygel.

 

Tänk er en äldre dam eller herre som ska lämna in datorn för ett litet bagatellfel och som dessutom inte kan ett skvatt om datorer.

 

Man kan då tänka sig att det finns folk som tar ut en extrasumma och påstår att och hittar på lite mer fel.

Man vet ju aldrig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle bli förvånad ifall det inte händer

 

Iaf är det förjävligt att sådant förekommer! :angry::angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förekommer i alla andra servicebrancher. Varför skulle det inte förekomma i datorbranchen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg ni programmet eller? Oj oj oj vilket fusk: aa okey hmm jag tror din disk är trasig, öööö vi måste nog installera om windoze. :blink:

 

När vi ändå snackar om insider, STACKARS POLISER!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom köpte knark i reportaget. det är väl olagligt så det skriker om det??? eller har TV-team specialregler

SKÄRPNING

 

har väl inget mad datorer att göra men iallafall

Redigerad av treebeard
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du nog missuppfattat saker o ting här treebeard!!!

 

De ringde och beställde, de köpte aldrig.

 

Det var visst ett reportage om datorservice!!! Du måste missat det, :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren
Nu har du nog missuppfattat saker o ting här treebeard!!!

 

De ringde och beställde, de köpte aldrig.

 

Det var visst ett reportage om datorservice!!!  Du måste missat det, :huh:

Hej!

 

De visade ju att de spolade ner hashet i toaletten efteråt så om detta bara var effektsökeri eller om ett köp verkligen gjordes vet jag ej men det är möjligt i alla fall!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Hej!

 

Att det var så illa att endast 7 av 9 testade ställen blev godkända är verkligen dåligt och skandal!. De mest korrupta ställena var ju där en föreslog byte av nätaggregat samt det värsta exemplet där de byte hela HD'n för mer än 2300 spänn. De fixade ju det rätta felet dvs de upptäckte den lösa IDE kabeln men gjorde ändå det de föreslog dvs bytte ut HD'n respektive Nätaggregat. Riktiga bedragare helt enkelt!. Noterbart var att på det stället där HD'n byttes ut är att när sedan Achberg kom in på samma ställe och lämnade in samma dator med samma fel ja då helt plötsligt så kostade det bara en 1/6 av vad tjejen Frida fick betala som varit där vid det tidigare tillfället!. Detta troligtvis för att han är man och känd. Här fick vi ju det bekräftat att många män fortfarande har förutfattade meningar om kvinnor när det gäller teknisk kompetens och att de riskerar i högre grad än män att bli lurade då firmorna kallt räknar med att de inte kan någonting om datorer. Det verkar som om de har satt i system att fråga kunden om felet för att få reda på kundens egen kunskapsnivå och om kunden svarar på ett icke tekniskt sätt ja då passar de på att lura på kunden extra kostnader. Det mest roliga och fragranta exemplet var ju mannen som föreslog byte av nätaggregat och han som lämnade in den spelade dum på datorer och då försökte mannen förklara vad ett nätaggregat var genom att göra en jämförelse med proppskåpet i huset att det är som proppskåpet i huset. Höll på att skratta på mig!. Men det värsta är att det nog finns folk som skulle gå på detta svammel och datorfirmorna frågar därför kunderna i början när man komme rin för att ta reda på kundens kunskapsnivå och bedömner de den vara låg ja då passr de på att luras!.

 

Aschberg spelade visserligen lite korkad när han var i butiken men han fick bra behandling i alla fall troligtvis bara för att han är känd och dominant av sig!.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har du nog missuppfattat saker o ting här treebeard!!!

 

De ringde och beställde, de köpte aldrig.

 

Det var visst ett reportage om datorservice!!!  Du måste missat det, :huh:

Datorreportaget kom efter. Jag såg det med :D

 

Den sista butiken dom var inne i hade dålig bortförklaring på varför de hade lämnat olika besked på vilket fel det var, tycker jag.

"personalen hade inte kompetens nog"-ungefär

 

Är det inte det man betalar för???

 

Det är väl ingen billig timpening dom tar ut precis?

 

Hörde också att Mac omnämdes. Siba tar inte in macar för reparation.

När hon i telefonsupporten sa det, lät det som att hon hade åtminstone lite koll på vad det handlar om. Över min förväntan om det hade varit jag som frågade i sibas telefonsupport

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Evita, med Madonna i huvudrollen, tål att tittas på ikväll 21.15 på SVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmen Evita var mycket välgjord anser jag.

Valet av Madonna i huvudrollen var helt rätt och hon var fantastisk bra.

 

Gillar den tjejen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...