Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Film- & TV-tips


ackiboa
 Share

Rekommendera Poster

Ja, det är möjligt att Drive är en bra film men att titta på den är helt uteslutet, kolla på sönderhackad film en söndagskväll är inget direkt nöje.

 

Då streamer jag hellre ner den och betalar en slant för det.

 

Jag tittar så sällan på film numera så när jag väl tittar så får det bli på riktig bio eller streamad film i iMacen. Fast det blir sannerligen inte ofta....

 

Fast nu har jag faktiskt slagit igång TV4, tänkte kolla på Solsidan. Den var kul..... Det är nog första gången på flera veckor som jag kollar på TV i en TV-apparat

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev förbannad en dag för längesedan och slängde helt sonika ut TV:n.

Ska f@n till att betala för sådan skit där tittaren behandlas som en spargris vars syfte endast är att slås sönder varje kväll.

Jag är för en gångs skull överens med rödingarna på forumet om att SvT är helt överlägset på det viset då kanalerna inte är sönderhackade av reklam och innehållet, åtminstone på Kunskapskanalen, kan ibland vara helt superb.

 

Men detta är OT. Filmen som TS nämner är inte något jag skulle ägna en kväll åt. Verkar vara en dussinfilm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd nog är det ingen film som riktigt lyfter.

Den verkade lovande men inget man kommer ihåg efter man sett den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att Drive är väldigt bra, en 4 av 5 i betyg från mig. Jag tycker att det är en dramathriller/kärleksfilm där kärlekshistorien inte bara är tunt påklistrad som i så många andra Hollywoodproduktioner utan här har den en avgörande betydelse för filmen som helhet.

 

Det finns vissa scener, särskilt scenen i hissen, som är väldigt bra och som man minns efteråt.

 

Kritik mot den här filmen, och mot regissörens senare film(-er?), går bl a ut på att huvudpersonen är obegriplig, att han går runt och är blazé och försöker se cool ut etc och att han inte tillför filmen tillräckligt. Men jag tycker han funkar som mystisk person och att man inte behöver veta mer om honom för att förstå honom och acceptera honom som han framställs.

 

Som flera andra sagt så sabbar TV4 allting och då så klart även denna film. Men se den ändå, det rekommenderar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar bra så här långt hälften in. Gillar det smygande tempot. Känns som att nåt är på gång. De där långsamma inzoomningarna bidrar till den smått hypnotiska känslan. Snyggt.

 

 

Mikaeliq... du kanske ska se filmen innan du avfärdar den? Hur kan du veta innan du ser den att det är en dussinfilm? Går du alltid bara på vad andra skriver och inte tänker själv? Det här känns inte riktigt bra.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den verkar bra så här långt hälften in. Gillar det smygande tempot. Känns som att nåt är på gång. De där långsamma inzoomningarna bidrar till den smått hypnotiska känslan. Snyggt.

 

 

Mikaeliq... du kanske ska se filmen innan du avfärdar den? Hur kan du veta innan du ser den att det är en dussinfilm? Går du alltid bara på vad andra skriver och inte tänker själv? Det här känns inte riktigt bra.

Standardingredienser som action, pojke möter flicka, våld...

Jag vill ha originalitet och stor kreativitet.

Vad ska jag säga? Jag är kräsen med film! So sue me! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spring break.

Vad vill du ha sagt med det då? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi kan ju berätta för varandra om vilken film vi gillar mest?

För min del finns det många som jag vill se om och om igen, för sån är jag. Precis som barnen som vill höra samma saga om och om igen så vill jag se samma film om och om igen.

 

När jag väl är i filmtagen det vill säga, vilket nu var ett tag sedan. MEn vi går ju mot vinter så det kan väl kanske bli några filmkvällar framöver.

 

Jag är väl allätare egentligen. Ibland vill jag sitta med pappersnäsdukarna i högsta hugg och ibland vill jag fasineras av filmtekniken med någon trevlig story.

 

 

Många filmer finns det:

 

  • Avatar, sett gång på gång.
  • Sagan om Ringen. filmerna förstås. Läste böckerna från pärm till pärm en gång i tiden.
  • Star Wars Ser om dem gång på gång
  • sen finns det många draman som jag kan se gång på gång, tänker speciellt på Brokeback Mountain (ja, skratta ni) men bättre snyfthistoria finns knappt.....
  • En film som var rätt kul och som jag skrattade gott åt var Good Bye Lenin, det räckte dock med en gång. Dedikerar filmen till iMarc som nog säkert skulle gilla den :)
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är svag för Guy Ritchies filmer

 

RocknRolla

 

Snatch

 

Lock,Stock and Two Smoking Barrels

 

 

Är egentligen ingen fan av skräck men denna var riktigt bra....hoppade till flera gånger :)

 

Dark Skies

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

vi kan ju berätta för varandra om vilken film vi gillar mest?

För min del finns det många som jag vill se om och om igen, för sån är jag. Precis som barnen som vill höra samma saga om och om igen så vill jag se samma film om och om igen.

 

När jag väl är i filmtagen det vill säga, vilket nu var ett tag sedan. MEn vi går ju mot vinter så det kan väl kanske bli några filmkvällar framöver.

 

Jag är väl allätare egentligen. Ibland vill jag sitta med pappersnäsdukarna i högsta hugg och ibland vill jag fasineras av filmtekniken med någon trevlig story.

 

 

Många filmer finns det:

 

  • Avatar, sett gång på gång.
  • Sagan om Ringen. filmerna förstås. Läste böckerna från pärm till pärm en gång i tiden.
  • Star Wars Ser om dem gång på gång
  • sen finns det många draman som jag kan se gång på gång, tänker speciellt på Brokeback Mountain (ja, skratta ni) men bättre snyfthistoria finns knappt.....
  • En film som var rätt kul och som jag skrattade gott åt var Good Bye Lenin, det räckte dock med en gång. Dedikerar filmen till iMarc som nog säkert skulle gilla den :)

 

+1 även om jag inte hört talas om de två sistnämnda filmerna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säger inte att någon lista är fel men jag går hellre på vad vanligt folk tycker.

För kritiker ser så mycket film att jag misstänker att dom blir avtrubbade.

Men tack för listorna ändå för det är intressant att se hur mycket det skiljer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Två bra filmer av Ben Affleck: Gone Baby Gone och The Town. Vet inte riktigt varför jag kom att tänka på dem. De berör nog med sin vardagliga ton, de är väldigt ömsinta och inkännande med människor (trots all action i förekommande fall).

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Säger inte att någon lista är fel men jag går hellre på vad vanligt folk tycker.

För kritiker ser så mycket film att jag misstänker att dom blir avtrubbade.

Men tack för listorna ändå för det är intressant att se hur mycket det skiljer.

Listan i mitten är just gjord av vanligt folk, eller i alla fall de som är filmintresserade och avger sina åsikter på IMDb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tre filmer jag gärna ser om på bio är Barry Lyndon, Amadeus och Harmonica - en hämnare.

 

Snatch och särskilt Lock, stock... minns jag som kul filmer, fast med en hel del våld.

 

Ska jag säga en film som varken är engelskspråkig eller svensk så får det nog bli En skön tjej som mig, lagom knäpp och rolig.

 

Tyvärr har jag antagligen glömt en massa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lustigt att se att Toystory 2 var högst upp på Rotten Tomatoes. Jag gillar verkligen Toystory, men tycker själv att Wall-E är den bästa av Pixars filmer. Har för mig att den är rankad högre på IMDb, eller om det var någon kritikerlista av något slag.

 

De här 250 filmerna på IMDb kan man pricka av om man har sett och sen dela resultatet med andra. Senast jag gjorde detta på ett annat Macforum här i landet så hade jag sett drygt 180 av de 250 på listan (om jag minns rätt). Listan förändras hela tiden så hur många det är nu vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är en lista med de 100 sämsta på IMDb. Jag har inte sett många av dem vad jag vet.

 

http://www.imdb.com/chart/bottom?ref_=chttp_ql_3

 

 

Haha tre filmer på den listan har jag sett och en av dom är Battlefield Earth och den är så dålig att den är sevärd :)

Dom logiska luckorna är stora som ladugårdsdörrar men det är något med den som gör att jag t.o.m har den i min samling.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramlade över en lista som en person skapat på IMDB över dom sämsta filmerna han har sett. Kan hålla med om några men när man läser hans recensioner kan man undra vilka förutfattade meningar han hade om filmerna :)

 

http://www.imdb.com/list/MFUDIztI4D8/?ref_=tt_rls_1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som den ursprungliga Star Trek-serien med Kirk och Spock.

Var så urdålig att den blev bra, så bra att jag sett om serien ett antal gånger. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramlade över en lista som en person skapat på IMDB över dom sämsta filmerna han har sett. Kan hålla med om några men när man läser hans recensioner kan man undra vilka förutfattade meningar han hade om filmerna :)

 

http://www.imdb.com/list/MFUDIztI4D8/?ref_=tt_rls_1

Han har sett B-filmer som är bättre än Plan 9 from outer space. Men Plan 9 … är väl ungefär en D-film?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han har sett B-filmer som är bättre än Plan 9 from outer space. Men Plan 9 … är väl ungefär en D-film?

Jag garvade gott när jag såg en trailer på Youtube. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag garvade gott när jag såg en trailer på Youtube. :lol:

Jag har inte sett någon av Ed Woods filmer, men jag kan rekommendera filmen med samma namn http://www.imdb.com/title/tt0109707/ med Johnny Depp i huvudrollen.

 

Om jag minns rätt så dog Bela Lugosi innan filmen blev klar, så de fick ta en annan skådis som fick dölja sitt ansikte i hans sista scener.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...