Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ska Apple slå rekord


Nissen

Rekommendera Poster

Kommer X gå längre än X6 och vad kommer då något nytt igen som t.ex endast stöd för Intel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Frågan du ställer är ifall Os 10 (X) kommer att gå länge än 10.6.9 eller ifall os 11 (XI) kommer efter 10.5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nian gick till .2.2 och Åttan till .6, eller hur? Rimligtvis börjar det bli dags för ett helt nytt bygge.

 

Men om det ska anpassas till Intel, så bör det ta ett bra tag till, eftersom det var först helt nyligen som belutet togs om att gå över. Se bara på hur lång tid det har tagit att få Longhorn/Vista färdigt. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

OS X är redan anpassat för x86, och har varit det i flera år (om man skall tro apples egna ord). En anledning till att OS XI inte skulle stödja enbart x86 skulle vara att de sista PPC-modellerna som säljs fortfarande är tillräkligt moderna för att klara av systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som jag ser det är Mac OS X just nu i version 4.5. Men det kanske bara är jag som tycker så. Det känns liksom fel att börja på version 10.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Man säger väl X.4.5 eller 10.4.5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur kommer Max OS X Leopard vara då tror ni? Nytt utseende? Nya funktioner? Eller vad? Jag har ingen aning om det, hoppas det är bra iaf :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Alla versioner av OS X, även då säkert även 10.0 beta, har varit Intel-redo (genom omkompilering, men ändå).

 

Jag tror absolut att 10.7 kommer, men det dröjer förmodligen 4 år eller nåt. När det är dags för det som kommer efter 10.9 kommer OS X att ha funnits i över ett decennium.

 

Lika långt tillbaka, '91, hette det ju inte ens Mac OS. Så ett totalt namnbyte omkring 2013 är inga problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla versioner av OS X, även då säkert även 10.0 beta, har varit Intel-redo (genom omkompilering, men ändå).

 

Jag tror absolut att 10.7 kommer, men det dröjer förmodligen 4 år eller nåt. När det är dags för det som kommer efter 10.9 kommer OS X att ha funnits i över ett decennium.

 

Lika långt tillbaka, '91, hette det ju inte ens Mac OS. Så ett totalt namnbyte omkring 2013 är inga problem.

291012[/snapback]

 

Tror snarare att Apple håller på lite godis lagom till Vistas introduktion och då slår till med version 11!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Tror snarare att Apple håller på lite godis lagom till Vistas introduktion och då slår till med version 11!

291023[/snapback]

 

Ja, som jag sa, 2013. :lol::lol::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, som jag sa, 2013.  :lol:  :lol:  :w00t:

291044[/snapback]

 

:lol::lol:

 

Jag tror inte riktigt att OSX kommer att gå till 10.9.9. Apple har nog redan nu planer för det som ska komma efter OSX, medan microsofts synfält är helt upptaget av Vista.

 

Men, ärligt talat, spelar det någon roll vad systemet heter om det bara håller sin klass?

(Och då menar jag inte att Apple kan anamma Microsofts namndesign. :P )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tror ni Apples operativsystem kommer se ut i framtiden? Såklart snabbare och fler program kanske även annat utseende. Men något annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tror ni Apples operativsystem kommer se ut i framtiden? Såklart snabbare och fler program kanske även annat utseende. Men något annat?

291115[/snapback]

Med tanke på att Mac OS X i princip ser likadant ut i sitt utseende som Mac OS ända bort till första versionen av System från 1984 så kommer nog utseendet att finnas kvar ganska länge. Visst kommer vi att se förändringar men det grundläggande tror jag kommer att finnas kvar.

 

Sen tror jag Apple kommer att hitta på ytterligare ett utseende efter Unified.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

chinadrumsticks

Däremot kanske vi kommer få se en ny kommersiell version av unix inbyggt i det grafiska. Det vore ju coolt om man med inspiration från 70-talets UNIX-idéer byggde om allt från scratch fast mer anpassat för moderna tider. Flera skrivbordsmiljöer också, kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
OS X är redan anpassat för x86, och har varit det i flera år (om man skall tro apples egna ord). En anledning till att OS XI inte skulle stödja enbart x86 skulle vara att de sista PPC-modellerna som säljs fortfarande är tillräkligt moderna för att klara av systemet.

290950[/snapback]

Kommer alltså min mac mini inte funka till osXI?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Kommer alltså min mac mini inte funka till osXI?

291268[/snapback]

 

Jo.

 

Det hade inte funkat OM systemet var kompilerat enbart för intel. Men nu är det ju inte det. Leopard kan bara inte vara det, så din mini kommer att vara up-to-date länge till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Jo.

 

Det hade inte funkat OM systemet var kompilerat enbart för intel. Men nu är det ju inte det. Leopard kan bara inte vara det, så din mini kommer att vara up-to-date länge till.

291281[/snapback]

Jippii!

Annars får man kanske spara till en snygg intel maskin! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jippii!

Annars får man kanske spara till en snygg intel maskin! :P

291324[/snapback]

 

Ja det vore en bra ide. Råprestandan måste vara lockande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...