Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka DVD-märken är säkra köp?


Semmelman

Rekommendera Poster

Donnie Darko

Tack Jochum och Joakim Ågren för proffsig hjälp! Alltid skojigt att veta vad felkoder betyder så man inte känner sig helt ovetande.

 

Jag ska prova att använda annan dvd-media. Har redan provat med dvd-r: Fuji och Sony, dvd-rv: Fujo och Sony. Min Sony brännare brände då helt perfekt.

 

Vänliga hälsningar från Fredrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar
Donnie Darko

Det ska givetvis vara dvd-rw: Fuji och inte dvd-rv: Fujo

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Varför bränner vissa DVD-skivor bara i 2X hastigheten i min DVD-brännare? Det ligger till på följande sätt: Min iBook är kapabel att bränna i 4X och ibland funkar det, antingen med skivor som är 4X eller med skivor som är 8X. Nu har jag en bunt skivor som är 8X men iBooken vill bara bränna i 2X, varför är det så?

Om någon vet något om detta vore det intressant att få ta del av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att missa 15 skivor tror jag att det är min DVD brännare till TV:n som är

Paj... den bränner inte ordentligt

 

och skivorna blir förstörda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför bränner vissa DVD-skivor bara i 2X hastigheten i min DVD-brännare? Det ligger till på följande sätt: Min iBook är kapabel att bränna i 4X och ibland funkar det, antingen med skivor som är 4X eller med skivor som är 8X. Nu har jag en bunt skivor som är 8X men iBooken vill bara bränna i 2X, varför är det så?

Om någon vet något om detta vore det intressant att få ta del av det.

357784[/snapback]

 

Är det R eller RW skivor?

Vissa brännare bränner RW skivor endast i 2x hastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar om DVD-R skivor så de borde gå att bränna i 4X men som sagt, det funkar inte med vissa märken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det går att uppdatera firmwaret till din brännare så pröva det. ;)

 

 

(Varsågod Donnie Darko! :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar ingen större roll om dom heter SONY, TDK, MAXELL, FUJI, TRAXDATA mm. Med mycket stor sannolikhet så är de tillverkade i samma fabrik. Det finns ett fåtal tillverkare, men många märken. Det som skiljer dem åt är oftast etiketten på skivan... B)

309388[/snapback]

 

Jag håller inte med fullt ut. Köper konsekvent CD-R av märkena Fuji och Maxell då jag kommer över dem till mycket bra pris. Har ALDRIG misslyckats med dem, inte annat än om jag strulat till det själv. Fick ett parti om ca 80 SONY 700 Mb CD-R och av dem så var det ca 8-10 som avbröt mitt under pågående bränning eller inte registrerades som tom och brännbar skiva efter inmatning trots att dessa var nya, direkt från leverantör så SONY lär jag aldrig handla igen. Att det sedan säkerligen finns många bra och billiga CD-skivor av andra fabrikat är jag övertygad om men jag har inte testat tillräckligt många av annat märke för att vilja anse mig ha en uppfattning om dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Innan man bränner så titta på DVD´n och om det lyser i genom, bara musik!

Det spelar ingen roll om du köper DVD i Guldfolie eller Aluminium bara att

titta på dom så ser man om det är en bra/dålig DVD/CD-skiva!

Och det finns inga säkra köp av DVD/CD-SKIVOR!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder MAXELL och de fungerar kanonbra med min PM G4. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

För de som undrar varför skivor inte vill brännas i rätt hastogheter så beror det oftast på firmwaret i själva brännaren. Oftast är det bara att dra hem ett nytt från nätet och flasha om brännaren, det har funkat ett antal gånger för mig utan problem.

 

Min mor köpte TDK DVD:er på SIBA, gick inte att bränna på alls med min NEC ND-3500 innan jag uppdaterade till firmware som jag hittade via Google. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VERBATIM är de enda skivorna som man ska ha, det har alltid gått dubbelt så snabbt att bränna dessa skivor både DVD o. CD i både min Pioneer-brännare o Matsushita (Panasonic)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VERBATIM är de enda skivorna som man ska ha, det har alltid gått dubbelt så snabbt att bränna dessa skivor både DVD o. CD i både min Pioneer-brännare o Matsushita (Panasonic)...

 

Om du läser igenom början av denna tråd, lär du dig att man inte kan gå efter vilket varumärke som står tryckt på förpackningen eller pressat i skivan. Det sm betyder något är var skivan är tillverkad och det ser man bara säkert om man läser skivans mediakod med ett program som kan läsa den.

I praktiken kan Verbatim sälja bra skivor ena veckan och mindre bra skivor nästa vecka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...