Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilka DVD-märken är säkra köp?


Semmelman

Rekommendera Poster

Mina DVD:er är slut, ska köpa nya, affären som säljer mina Verbatim var så lång kö i så jag tröttnade vänta efter en kvart och inte var de väl så billiga heller. Dessutom har jag läst nånstans att Verbatim inte är så överlägsen som jag trodde. Så vilka märken kan jag hålla mig till om jag vill ha "säkra" val?

 

Verbatim?

TDK?

Maxell?

Plextor?

Platinum (som de har på Åhléns?)?

Imation?

Fuji?

Finns det fler vanliga märken?

 

Vilken är bäst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 113
  • Created
  • Senaste svar

spelar ingen roll vad du väljer, dom billigaste brukar duga bra osså är det bra pris på dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle gärna vilja tro att man köper skivor som håller några fler år än genomsnittet att behålla informationen, men det kanske är samma för alla märken?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då skulle jag kunna köpa billiga Traxdata på ClasOhlsson då? Någon som bränner framgångsrikt med dem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer dom billigast, typ 100 st för 400:- och dom funkar utmärkt för mig, tror dom heter Premium eller ngt i den stilen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väljer dom billigast, typ 100 st för 400:- och dom funkar utmärkt för mig, tror dom heter Premium eller ngt i den stilen :)

290278[/snapback]

 

Köp hos Wesellcd så får du märkesskivor för samma pris som billiga hos Clas Olsson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Köp hos Wesellcd så får du märkesskivor för samma pris som billiga hos Clas Olsson

290369[/snapback]

 

Bara det att om man beställer där så får man betala 135 kronor i frakt!!

 

135 KRONOR!!!! :angry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Då skulle jag kunna köpa billiga Traxdata på ClasOhlsson då? Någon som bränner framgångsrikt med dem?

290229[/snapback]

 

 

Helt nöjd med mina. Bränt ett 50-tal säkert

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Traxdata skall vara bra. Används av folk som kör "warez" i Playstation.

 

Jag använder Platinum. Inte en snedträff på flera hundra.

 

Till bilder har jag en packe Verbatim. Inbillar mig att de håller längre.

 

DVD-R kör jag med TDK.

 

/Fred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen

Jag har haft problem med Fuji, Verbatim och DataWrite och även Clas Ohlssons märke vad det nu var.

 

Men dom som vart säkrast har ändå varit DataWrite och Verbatim, så dessa är mina rekomendationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen
Lutar åt ett besök på ClasseO då å tjacka lite trax…

290415[/snapback]

 

 

Vad har du för märke på din brännare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara det att om man beställer där så får man betala 135 kronor i frakt!!

 

135 KRONOR!!!!  :angry:

290370[/snapback]

 

Det blir fortfarande väldigt billigt om man köper 100 st.

Under 4 kr/st :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker alla DVD har blivit så jävla dyra sedan denna idiotiska skatt kom i bilden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir fortfarande väldigt billigt om man köper 100 st.

Under 4 kr/st  :)

290419[/snapback]

Fast man vill helst pröva några skivor så man vet att de funkar innan man köper så många som 100…

Men iofs kan man väl köpa TDK el nåt som sägs alltid funka… vilket märke det nu är…

 

Å halva styckpriset blir det ju trots frakt…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen
Pioneer 107

290472[/snapback]

 

 

 

Jag tror att det var Traxdata Classe sålde till mig då jag hade Pioneer 108, fungerade mycket dåligt, så jag lämnade tillbaka och dom frågade då om jag hade Pioneer och menade då att dom inte lirade ihop, men jag fick tillbaka stålarna, så det är inget problem testa vad dom har, fungerar det är allt ok, annars lämna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm… trixdata… å så har vi det här med hastigheterna oxå, nu funkar 16X, är det riktigt säkert att 8X skivor funkar då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pjorgensen
Hmm… trixdata… å så har vi det här med hastigheterna oxå, nu funkar 16X, är det riktigt säkert att 8X skivor funkar då?

290492[/snapback]

 

Fungerar tror jag säkert att det gör. men om du får rätt hastighet är ju en bra fråga, tror dock inte att samma problem som dom äldre Pioneer råkade ut för skulle inträffa. Samma sak här prova, det kan faktist bevisligen variera inom samma märke och bunt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag håller mig till Memorex. ^_^ Fast nu är de slut (trots att jag nästan aldrig har misslyckats med en bränning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var köper man Memorex?

 

Jahaja, var i storstaden (östergötlands asså) idag, stod i valet och kvalet att köpa Traxdata el Fuji på ClasseO, lägga till 40 kr för Fuji el spara lite, men så snygga var inte layouten på Fujiskivorna, kändes lite B, tänkte att de kan säkert vara gjorda i samma tjeckiska fabrik och torsk vill man ju inte va. Men nu kan jag bli torsk när bilderna försvinner efter ett år istället… :D

 

Sen så såg jag två kändisar, och efter det åt jag två semlor. De var de sista som var kvar så jag såg det som ett tecken att bägge skulle ner i min mage. Apropå ingenting, men ifall ni ville veta… :shifty:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har ett par olika :) viktiga saker som bilder och backup bränner jag alltid på Verbatim men sedan spel film och musik bränner jag på billigast möjliga, har iaf tröttnat på filmen innan skivan pajar :D

 

dock aldrig "blanka" då de inte tål minsta lilla repa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad menar du med blanka?

 

Så det verkar ändå finnas en skillnad, men den är inte lätt detekterbar på priset allena, å många tror på Verbatim fast de i ett test hörde till de sämre… här verkar finnas utrymme för en i det närmaste vetenskaplig undersökning av olika mediers pålitlighet och åldersbeständighet! Fram med soptunnan Sverre.

Kanske jag skall slänga mina billiga trax-skivor och köpa TDK-nånting från wesellcd så slipper jag ligga vaken och oroa mig på nätterna för att materialet ska försvinna… Tänk vilka tider när det fanns Kodak Guld CD-skivor att köpa, varför kan de inte göra Guld-DVD för?? :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Tänk vilka tider när det fanns Kodak Guld CD-skivor att köpa, varför kan de inte göra Guld-DVD för?? :D

291162[/snapback]

 

Jag har fortfarande 2 * 50 kvar av dessa samt flera hundra av deras vanliga CD-skivor. Kodak gjorde verkligen bra skivor! Undrar varför de slutade?

 

/Per-Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...