Jump to content
Just nu i M3-nätverket

PPC..

Ardrí

Recommended Posts

Jag har nyss slösat en mindre summa på en ny pb, lite dumt kan tyckas med tanke på vad som står runt hörnet...men jag skiter i det tror jag. Jag vill faktiskt inte vänta på program osv och jag vill verkligen inte vara beta-testare på en rev a. Jag hoppas verkligen att alla som beställt mbp och imac och nu minin slipper problem men jag själv vågar inte riskera det. Nu till min egentliga fråga...hur lång tid tror ni det dröjer innan flytten till intel är klar? Det måste ju om man tänker på det finnas en ofantlig mängd ppc maskiner ute på marknaden, ändå känns det inte som att jag har köpt en ny dator iom g4 ppc. Jag har egentligen inte tänkt utsätta datorn för videoredigering eller 3d-spel eller ngt värst avancerat alls för den delen. Hur tänker ni andra? Hoppar ni helst på intel-tåget så snabbt som möjligt eller väntar ni en rev eller så för att se att eventuella prob. reds ut först? Jag är väl egentligen bara en tokig prylbög som måste ha det allra senaste men nu har jag ändå tänkt över det hela och väntar nog ett tag med intel.

Pheew fan va långt det blev...

Har inga större behov att hoppa på Intel tåget än iaf! :ermm:

Kommer med största sannoliken vänta 1-2 år tills nästa dator skall inköpas om jag ej hittar en prisvärd dator att köpa! :D

Alla Macar kommer finnas med Intelprocessor år 2006, enligt Apple. Det kan ju bli förseningar, men det är vad dom sade. PPC kommer dock vara i majoritet fram till 2008 eller 2009.

Om du inte vill riskera barnsjukdomar och/eller kan inte vänta på program att portas har du helt klart gjort rätt val. :)

Alla Macar kommer finnas med Intelprocessor år 2006, enligt Apple. Det kan ju bli förseningar, men det är vad dom sade. PPC kommer dock vara i majoritet fram till 2008 eller 2009.

Om du inte vill riskera barnsjukdomar och/eller kan inte vänta på program att portas har du helt klart gjort rätt val. :)

289614[/snapback]

Så skönt att höra!

Jag kommer köra med min PowerBook G4 tills dess att den lägger av eller inte kan erbjuda mig det jag behöver längre. Du behöver nog inte vara orolig för vi är ganska många som gillar våra PPC-maskiner. Visst kommer jag byta till intel i sinom tid, men jag ser ingen anledning att stressa fram det bytet.

Grattis till en trevlig dator förresten ;)

Jag kommer köra med min PowerBook G4 tills dess att den lägger av eller inte kan erbjuda mig det jag behöver längre. Du behöver nog inte vara orolig för vi är ganska många som gillar våra PPC-maskiner. Visst kommer jag byta till intel i sinom tid, men jag ser ingen anledning att stressa fram det bytet.

Grattis till en trevlig dator förresten ;)

289626[/snapback]

Tackar tackar, den kommer förmodligen imorgon! :wub:

Min PowerBook G4 Alu visade tecken på att sjuka ur häromdagen. Det visade sig (troligen) höra ihop med det nya minne jag installerat. Men när datorn var som pajast och jag trodde den var orubbligt kass tyckte jag synd om mig själv eftersom jag kanske skulle bli tvungen att handla en MacBook Pro. Det vill jag ju inte, jag väntar med Intel tills a) barnsjukdomarna är borta och B) det finns programvara.

Men uppenbarligen kan man fortfarande köpa PB G4, det har ju du just gjort, och jag hade gjort detsamma om min dator pajat helt. Kör hårt. Eller lite lagom i alla fall.

jag har själv ganska nyligen skaffat mig en powerrbook G4 och tänkte som så att när apple lät classic9-stödet finnas kvar i mer än 3 år efter att den sista uppdateringen släpptes och PPC-maskinerna fortfarande finns till försäljning så borde jag ha åtminstone tre år på mig att slita ut den här lilla silverstackaren :)

jag håller fast vid min G5:a! appels bästa stationära dator hittils! och den mest "macigaste" dator!

Fantastiskt bra allihopa...hehe. Jag känner att jag gjort rätt val. Det är så mycket program som bara måste funka med en gång för min del.

Ja, låt andra få ta de där barnsjukdomarna och brist på universal binaries.

Personligen kommer jag säkert inte att bry mig om köp av Mac förrän 2010 eller något. Hårdvaran kommer då säkerligen vara så pass mycket kraftfullare att det kommer att motivera ett nyinköp, även om min Mac mini PPC kommer att tuffa på precis lika bra då.

Det hela beror ju helt på de behov som finns för tillfället, att bara köpa för att få något nytt verkar inte speciellt genomtänkt.

Hehe jo folk är lite hetsiga på det där med att alltid ha det allra senaste, jag inkluderad. Nu blev det en pb g4 och jag tror inte jag kommer ångra mig.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...