Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lägsta Bud


simonpetri

Rekommendera Poster

simonpetri

Hej!

 

Jag har hittat en ny form auktionssajt, Lägsta bud. Där har jag hittat en IPOD undrar om de är någon som har erfaranhet från denna sajt. Dem verkar ha någon ny form av auktion där man ska buda de lägsta unika budet för att vinna auktionen. Är de någon som kan hjälpa mig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Välkommen! :cake:

 

Tror det är något skumt. Man ser nog aldrig röken av varorna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Stackars honom som sålde sin Xbox för 138 kronor. :lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man måst skicka sms för att buda och varje sms kostar 10kr!

Dom tjänar pengar på det istället!

Och efter tex 300 sms så är varan såld och betald plus summan du sen skall betala som du har gett bud på...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Eller kan det vara som ett lotteri? Typ.

 

Kanske betalar man in de 10 kronorna, oavsett om man vinner budgivningen. I så fall kan de nog få in ett par tusen, medan just den som får varan bara har betalat ett par kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Man måst skicka sms för att buda och varje sms kostar 10kr!

Dom tjänar pengar på det istället!

Och efter tex 300 sms så är varan såld och betald plus summan du sen skall betala som du har gett bud på...

289591[/snapback]

 

Oki, fattar. Det låter vettigt iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simonpetri

Ja nu hänger jag med oxå... 10kr för ett sms och man kan följa sittbud på deras hemsida... han eller hon som kom på detta måste vara ett geni

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ja nu hänger jag med oxå... 10kr för ett sms och man kan följa sittbud på deras hemsida... han eller hon som kom på detta måste vara ett geni

289620[/snapback]

 

Jo, rätt okej. Men egentligen är det bara ett vanligt lotteri.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det var en annan sajt med samma upplägg som fick stor uppmärksamhet i media förra veckan?

 

Nu kommer jag inte ihåg vad den hette, men denna (lagstabud.se) känns som en snabb ripoff, det vore ju bra om man la ner lite tid på rättstavning och grammatik, det ökar liksom känslan av seriositet... :blink:

 

redan på startsidan slås man av att det är en "auktionssajt" som har "aktioner"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror det var en annan sajt med samma upplägg som fick stor uppmärksamhet i media förra veckan?

 

Nu kommer jag inte ihåg vad den hette, men denna (lagstabud.se) känns som en snabb ripoff, det vore ju bra om man la ner lite tid på rättstavning och grammatik, det ökar liksom känslan av seriositet...  :blink:

 

redan på startsidan slås man av att det är en "auktionssajt" som har "aktioner"

289640[/snapback]

Jo...den som fick uppmärksamhet i media var väl denna http://www.bidplayer.se/

 

Den ser ju lite mer seriös ut iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

simonpetri

Hmm ja vilken ska man bjuda på Bidplayer sajt ser ju bättre ut men helt tråkig sida... Finns inget roligt alls ju och Lagstabud.se har ju mer intressanta produkter, de kostar 10 kr och jag kan följa mitt mitt direkt på deras hemsida som jag kan annvända att buda mer skickligt, har läst att efter avslutad auktion så redovisar dem buden direkt så man ser hur ens bud låg till o om den hade en chans *fniss*...

 

Så vilken är den man ska bjuda på en tråkig sida eller en dålig design men betydligt fler funktioner?

 

Lagstabud.se

Bid player

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm ja vilken ska man bjuda på Bidplayer sajt ser ju bättre ut men helt tråkig sida... Finns inget roligt alls ju och Lagstabud.se har ju mer intressanta produkter, de kostar 10 kr och jag kan följa mitt mitt direkt på deras hemsida som jag kan annvända att buda mer skickligt, har läst att efter avslutad auktion så redovisar dem buden direkt så man ser hur ens bud låg till o om den hade en chans *fniss*...

 

Så vilken är den man ska bjuda på en tråkig sida eller en dålig design men betydligt fler funktioner?

 

Lagstabud.se

Bid player

289965[/snapback]

Personligen så har jag i detta fall större förtroende för den tråkiga sidan. Men det kan ju vara fel...

 

Men om man inte kan lägga tillräcklig energi på rättstavning mm, vad är det som säger att man lägger energi på kundtjänst och service?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om inte detta borde falla under lotteriförordningen?

Att kalla det auktion är ju vilseledande, alla budgivare betalar ju sitt bud, alltså även de som inte vinner!

Vilken kontroll finns för att det är någon som överhuvudtaget vinner?

Hur man än ser på det hela, det finns ett namn för det hela: Bondfångeri!

Någonting för Cint att gräva vidare i?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bondfångeri är det väl inte, eftersom alla som ger sig in i leken vet vad som gäller. Såtillvida dom inte fuskar med något annat förstås.

 

Lotteriinspektionen (eller Skattemyndigheten kanske?) har redan uppmärksammat det hela. Tanken är väl att någon ska ha tillstånd och/eller betala skatt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FusionStar

Det är 100% seriöst. Känner de som driver det, de gör bra pengar på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är 100% seriöst. Känner de som driver det, de gör bra pengar på det.

294628[/snapback]

Två meningar som inte nödvändigtvis säger samma sak... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man villkoren:

 

"Lowbid är inte återförsäljare av några av de saker som auktioneras ut och står inte för garantier eller reklamationer. Kvitto levereras alltid med varan."

 

Kan man verkligen undandra sig försäljaransvaret på detta vis?

Ett värdelöst kvitto kan väl vem som helst skriva!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läser man villkoren:

 

"Lowbid är inte återförsäljare av några av de saker som auktioneras ut och står inte för garantier eller reklamationer. Kvitto levereras alltid med varan."

 

Kan man verkligen undandra sig försäljaransvaret på detta vis?

Ett värdelöst kvitto kan väl vem som helst skriva!

300349[/snapback]

 

 

Det är absolut inga värdelösa kvitton. Det är kvitton från respektive btuik, Xbox 360 leveras av Computer City, kvittot kommer därifrån. Dock är det inget öppet köp. Köper du en Xbox 360 för 18 kronor så kan du INTE byta den mot andra varor till ett värde av 2995 kronor (Eventuellt kan butiken gå med på att du byter mot varor för 18 kronor som det står på kvittot).

 

Garanti ingår dock alltid, hos den butik / leverantör som varan kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är absolut inga värdelösa kvitton. Det är kvitton från respektive btuik, Xbox 360 leveras av Computer City, kvittot kommer därifrån. Dock är det inget öppet köp. Köper du en Xbox 360 för 18 kronor så kan du INTE byta den mot andra varor till ett värde av 2995 kronor (Eventuellt kan butiken gå med på att du byter mot varor för 18 kronor som det står på kvittot).

 

Garanti ingår dock alltid, hos den butik / leverantör som varan kommer ifrån.

300576[/snapback]

 

Om så, så borde just denna text stå i villkoren! Det som står i villkoren kan lätt tolkas som att inga garantier gäller, men att man får ett kvitto från er på det belopp på i exemplets fall på 18:-.

 

Bytesrätt eller s.k öppet köp är inget som krävs enligt konsumentlagen, men har jag ett ursprungskvitto från ursprungsleverantören, så har jag garanti och reklamationsrätt! Inget av ovanstående har ni skrivit. Borde alltså in i villkoren för att det skall gälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om så, så borde just denna text stå i villkoren! Det som står i villkoren kan lätt tolkas som att inga garantier gäller, men att man får ett kvitto från er på det belopp på i exemplets fall på 18:-.

 

Bytesrätt eller s.k öppet köp är inget som krävs enligt konsumentlagen, men har jag ett ursprungskvitto från ursprungsleverantören, så har jag garanti och reklamationsrätt! Inget av ovanstående har ni skrivit. Borde alltså in i villkoren för att det skall gälla!

300582[/snapback]

 

 

Förstår att det lätt kan misstolkas. Vi har nu skrivit om villkoren så att det tydligare framgår att det är ett kvitto från respektive leverantör, och att det ingår garanti.

 

Tack för förslaget!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...

 

Ny medlem skriver ett inlägg som frågar om en ny sajt.

 

Av en händelse registrerar sig ungefär samtidigt en person som står bakom sidan.

 

Avancerad gratisreklam?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...