Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad är din iPods värsta olycka?


Elly

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag är ganska klantig och min lilla nano har råkat ut för en hel del misshandel.

Tappar den i golvet hela tiden, sätter mig på den, lägger den i blöta saker, lägger tunga saker på, trampar på den... Ja :blushing: (usch jag förlorar kanske vårdnaden om den snart)

 

Inga allvarliga olyckor än så länge!

 

Den värsta olyckan min nano varit med om är när den va helt ny och jag skulle lyssna på den i badkaret (ja det e svårt att slita sig). Kort sagt tappade jag i hörlurarna. Det gurglade och lät som att musiken va långt borta. La dem på tork i 2 dagar och de fungerar fortfarande felfritt :D

 

Vad är er iPods värsta olycka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tappade min 4G i betonggolvet i ett varuhus, hårddisken blev totalskrot och bortom all räddning :cry::cry:

Måste köpa en ny framöver, iPoden gör en beroende :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag är ganska klantig och min lilla nano har råkat ut för en hel del misshandel.

Tappar den i golvet hela tiden, sätter mig på den, lägger den i blöta saker, lägger tunga saker på, trampar på den... Ja :blushing: (usch jag förlorar kanske vårdnaden om den snart)

 

Inga allvarliga olyckor än så länge!

 

Den värsta olyckan min nano varit med om är när den va helt ny och jag skulle lyssna på den i badkaret (ja det e svårt att slita sig). Kort sagt tappade jag i hörlurarna. Det gurglade och lät som att musiken va långt borta. La dem på tork i 2 dagar och de fungerar fortfarande felfritt :D

 

Vad är er iPods värsta olycka?

289343[/snapback]

 

 

Hmmm.... Hoppas du tar han bättre om din iBook än va du verkar göra om din lilla Nano! :o

 

Har ej införskaffat nån iPod än åt mig!

Var nästan på väg igår men kunde hålla mig! :ermm:

 

Kliar i fingrarna men vet ej riktigt vad jag skall ha den till! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mini bestämde sig för att titta på marmorgolvet från "innerfickshöjd". Den var tack och lov avstängd, men den fick sig en liten törn rent estetiskt och har ett litet jack i det annars så fina gröna höljet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Jag sprang med min, och tappade den i asfalten. Gick i två bitar, men lyckligtvis var det aluminium och plast som separerades, så det var bara att klämma ihop igen.

 

Fast nu har jag fått en helt ny iPod... :whistling:^_^^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Det värsta den varit med om måste vara när en jullåt med Carola råkade halka in.

289358[/snapback]

 

Neeeej!! Sluta, jag står inte uuuutt! :w00t::w00t::w00t::w00t::whistling::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm.... Hoppas du tar han bättre om din iBook än va du verkar göra om din lilla Nano!  :o

 

Har ej införskaffat nån iPod än åt mig!

Var nästan på väg igår men kunde hålla mig!  :ermm:

 

Kliar i fingrarna men vet ej riktigt vad jag skall ha den till!  :wub:

289346[/snapback]

 

Ja men självklart :D

 

Men nanon tål allt så man måste inte ta hand om den :S. Har tappat den mååååånga gånger, två gånger idag...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det värsta den varit med om måste vara när en jullåt med Carola råkade halka in.

289358[/snapback]

 

HAHAHAHAHAHA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Shufflen har aldrig råkat ut för något! :wub::wub::wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko

an av killarna på my mac guys tvättade av sin ipod med acceton tror jag. iaf så började plasten att smälta och clickwheelen gick sönder.

 

själv har jag tagit hand om min 20GB Rev 1 iPod .. bara lite små repor. (överallt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min shuffle åkte in i tvättmaskin en gång. Men den fungerade efteråt. Det som hände var att det blev glapp i knapparna. Och hörlurarna pajade :cry::cry:

 

Men jag fick en ny shuffle på garanti, glapp i knapparna. :whistling::whistling:

 

Doch inga nya hörlurar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalibangon ko

Tappade min G5 60Gig i badrumsgolvet när den var igång. Hände ingenting som tur var...

Jag hade ägt den i typ 3 tim när det hände.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höger sko
Tappade min G5 60Gig i badrumsgolvet när den var igång. Hände ingenting som tur var...

Jag hade ägt den i typ 3 tim när det hände.

289560[/snapback]

aj aj aj.. jag hade börjat gråta direkt.. smekt det och viskat om det mådde bra.. hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Ragnemalm
Det värsta den varit med om måste vara när en jullåt med Carola råkade halka in.

289358[/snapback]

Jaså, är jag inte ensam om att tycka att just sakral-Carola är bland det värsta man kan råka ut för. :rolleyes: Jag har till och med nämnt henne och just hennes sakrala saker i en låt jag skrev, "39:90 på Statoil" heter den. Och det handlar inte om favoritlåtarna precis. :whistling: Så nej, Carola finns inte i min iPod.

 

Min iPod är begagnad och har nog råkat ut för mer hos förra ägaren. (Köpte begagnat för att kunna köra iPodLinux.) Den är lite repig, batteriet har sett bättre dagar, och isoleringen till hörlurssladden glappade i förgreningen - men det fixade jag med lite LiquiSole. Nog är jag lite orolig för att den ska dratta ur fickan, men än så länge har den klarat sig fint. Jo, det har snöat på den, och då blev knapparna lite sura, men det gjorde ingenting. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

har väl tappat den i marken/golvet ett par gånger... :whistling: nån mer som lagt märke till att iPod mini lever efter en annan tyngdlag än resten av världen? den liksom letar sig nedåt... men det värsta som hänt den är lite ytskada, krockbucklor kan man säga...

 

mina lurar å andra sidan... en helt annan historia... har precis lämnat in dom för "lagning"... de har gått sönder i ytskiktet på två ställen... dels närmast kontakten och dels på ena sidan i förgreningen... hål ända in i det innersta... är det bara jag som tycker deras lurar håller dålig kvalitet (inte bara ljudkvalitet alltså)...? :ermm:

 

sköter min Podde som en bebis (hur det ovanstående än låter), använder honom praktiskt taget varenda dag... han är min ögonsten... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den värsta olyckan min nano varit med om är när den va helt ny och jag skulle lyssna på den i badkaret (ja det e svårt att slita sig). Kort sagt tappade jag i hörlurarna. Det gurglade och lät som att musiken va långt borta. La dem på tork i 2 dagar och de fungerar fortfarande felfritt :D

 

289343[/snapback]

 

Vet inte varför jag fick sån lust att vara ett par hörlurar helt plöstligt. :rolleyes:

 

För att återgå till ämnet så har jag klarat mig utan några större olyckor med båda mina iPod´s, däremot så började displayen svartna och lukta lite varmt när jag förde över en 3-4 stora filer (en par GB) från den till min Mac, men jag avbröt, lät den svalna och tog dem en och en istället och då gick det bra.

 

Och just det, Carola har infiltrerat min iPod med ett par gånger.

Man veknar alltid vid juletider och slappar med gallringen och vips så är hon där.

...usch...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...