Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

*** JUNK MAIL ***


Winbo

Rekommendera Poster

Ibland när jag får mail från t.ex. Comboloan.se kan ämnet stå så här:

 

 

*** JUNK MAIL ***Riksbanken höjde räntan och bolånen följer efter.

 

Brevet är inte markerat som skräppost och jag vill heller inte att detskall vara på detta viset.

Det verkar som att det skriver JUNK MAIL endast på vissa massutskick. Har sökt i hjälpen på Mail men ej hittat något svar där. Någon som kan hjälpa mig.

 

Winbo :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Du kan ändra i Junk-inställningarna, och säga att dessa mail (med den avsändaren) inte är junk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Var hittar jag JUNK-inställningarna ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Var hittar jag JUNK-inställningarna ?

299351[/snapback]

 

I Mail. Under inställningarna finns "Junk mail" med en passande brun påse som ikon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena igen Marcus !

 

Jag är medveten om att man kan ställa in lite vilka som skall vara som skräppost eller inte. Dessa brukar ju se ut så här: Se bild 3post-5095-1142496581.png. Och dessa brukar man ju bara klicka bort skräp eller inte.

 

Vad jag undrar över är de som ser ut som bild 2post-5095-1142496564.png

 

Tack för ditt intresse. Tacksam om du vill hjälpa mig med detta.

 

Winbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju använda avancerade inställningar under Skräppost eller under Regler för att förhindra post som du inte vill ha alls, du kan styra det precis som du vill. Lägger ut ett par skärmdumpar....

 

post-472-1142498918.jpg

 

post-472-1142498931.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad jag undrar över är de som ser ut som bild 2

300098[/snapback]

Hmmm. Det var udda.

Har du (eller din internetleverantör) någon funktion som kollar av ingående post och flaggar för vad DE tycker är skräppost?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm. Det var udda.

Har du (eller din internetleverantör) någon funktion som kollar av ingående post och flaggar för vad DE tycker är skräppost?

300117[/snapback]

Det är din interleverantör som markerar breven som junk mail. Du kan endera kanske ställa in saker på din leverantörs hemsida eller så får du ringa till dem. Själv anser jag att Mails junk system är överlägset min leverantörs junkmail system så jag stängde helt av deras junkmail filter till min epost box. Och låter mail hantera alla.

 

I Mail finns inställningen "Trust Junk Mail headers set by your Internet Service Provider" Denna inställning borde just se dessa "junk mail" och behandla dem som junk i Mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått reda på att det var vår mailserver som lade till detta när den trodde att det var skräpmail. Tack för hjälpen.

 

Winbo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...