Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder


Hazzo

Rekommendera Poster

Hej

 

Har problem med att göra en bakgrund som jag vill använda till min hemsida. Håller på och klippa och klistra i photoshop och inte nog med att det är svårt, så efter jag är nöjd så får jag inte bakgrunden att täcka hela webfönstret. Har provat spara som JPEG samt GIF och även i alla dess olika tänkbara pixel storlekar. Jobbar med att bygga upp en css stilmall och tror att det är där problemet är. Vet inte vilken tag som ska ange att bilden inte ska upprepas och att bilden ska vara centrerad och även ska flyttas med efter hur stor man väljer sitt browser fönster ska vara..

 

E mkt tacksam för alla tips

 

 

Hälsn.

 

Hazzo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har problem med att göra en bakgrund som jag vill använda till min hemsida. Håller på och klippa och klistra i photoshop och inte nog med att det är svårt, så efter jag är nöjd så får jag inte bakgrunden att täcka hela webfönstret. Har provat spara som JPEG samt GIF och även i alla dess olika tänkbara pixel storlekar. Jobbar med att bygga upp en css stilmall och tror att det är där problemet är. Vet inte vilken tag som ska ange att bilden inte ska upprepas och att bilden ska vara centrerad och även ska flyttas med efter hur stor man väljer sitt browser fönster ska vara..

 

E mkt tacksam för alla tips

Hälsn.

 

Hazzo

288115[/snapback]

 

Vilket program gör du själva hemsidan i eller du knackar koderna för hand???

Länkar till CSS

 

http://internetworld.idg.se/webbstudio/pub/artikel.asp?id=17

 

http://tmdata.x.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att göra mallen i dreamweaver. Men har också provat i Style Master inget av det funkar..?

 

Tack för länkarna

 

Hazzo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller på att göra mallen i dreamweaver. Men har också provat i Style Master inget av det funkar..?

 

Tack för länkarna

 

Hazzo

288144[/snapback]

 

I å med du jobbar med Dreamweaver så har TMDATA bra lösningar och info hur programmet fungerar och många bra tips som säkert löser även ditt lilla problem......lycka till :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...