Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min Imac har dött


acc

Rekommendera Poster

Nu har det hänt

 

Efter att ha uppdaterat till 10.4.5 så kraschade uppdateringen och sen försvann dock, expose och widgetarna. Provade det mesta, men betämde mig för en ominstallition (arkivera och så vidare). Jag hade något svagt minne av att det fungerade förra gången. Under installationen gick något fel och nu är datorn död. När jag tog ut skivan ser jag att det är en upgradeskiva. Nu när jag sätter in den så har jag två startmöjligheter. nätverk och dvd:n. kör jag från dvd så säger den att den inte kan uppgradera. Hur kommer jag runt detta utan att behöva tappa allt som är på HD? kontaktade applecare och satt ca 30 min och pratade med en tjej som pratade med andra i 25 min. Jag hade inte tid att vänta längre på svar så jag tänkte att jag försöker med er istället innan jag ringer dem igen.

 

Förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte den ursprungliga installationsskivan med 10.4, den som medföljde datorn?

Kan ju inte vara en "upgrade"

 

Sätt i den, kör Skivverktyget, Reparera skiva. Välj sedan en Arkiv/Install och lägg in det.

 

Fungerar datorn efter det tankar du ner combouppdateringen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej tyvärr följde 10.3 med datorn. Jag ringde och klagade eftersom det borde ha varit 10.4, men datorn var en hemmac (hempc) som var uttagen "för tidigt" men när vi fick den borde 10.4 ha följt med. Jag fick då en upgrade recovery skiva tydligen. Jag får ringa och prata med dem igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd dig av 10.3 så länge, prova att nedgradera till Panther.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hela fungerade inte. Hd kommer inte upp som startskiva. Hittar den dock via skivverktyget men kan inte reparera den. det går en ca 15-20 % och sen står det att det inte går längre. allvarligt fel. Går det att kommer runt detta och använda något bättre skivverktyg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Låter som hårdvarufel, har du Hardwaretestet?

Bör finnas med på Installationsskivan.

Du får starta upp med skivan isatt, och hålla ner alt-tangenten.

 

Har du garanti kvar på datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp... jag får lämna in den. men problemet är att jag in i det längsta vill försöka få ut det som jag inte har backup på. och garantin fixar inte det åt mig. har inte provat hardwaretest. Ska göra det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...