Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Trådlöst


arahael_swe

Rekommendera Poster

skulle vilja ha nån usb pryl eller dylikt som gör så att jag får trådlöst internet hemma.

 

Finns det nån hyfsad billig lösning?

 

har sett att det finns till pc-skit-burkarna men har inte sett något liknande till mac.

 

någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

har du airport-kort i macen?

 

SKall nätverket vara mellan PC-Mac eller rent mac-mac?

 

Steg ett i ilket fall som helst brukar vara att se till att alla datorer har kort så de kan kommunicera trådlöst. Om du sedan vill att internet alltid skall avra på, oavsett om datorn som internet är kopplat till är på eller ej skall du köpa en router.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en äldre Mac typ imac utan airport-kort är det dyrare... dom finns nämligen inte längre och är hett eftertraktade på beg-marknaden.

 

En usb-lösning finns... Dlink dwl någonting... tredjepartsdrivare från ralinktech.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Det finns hur mycket som helst. Prisklass och kvalitet går ofta ihop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idén var att min bror skulle kunna köra sin nintendo ds över internet...

så jag behöver egentligen något billigt... har iof tänkt på att köpa airport men skulle vilja ha "ett så länge alternativ" sitter på en globe jusst nu men snart en ny iMac antaglgen. farsan har ju sin powerbook så det kan kanske vara bra om han kan köra internet trådlöst också men i första hand brorsans DS alltså.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Det absoult lättaste är att koppla in internet i pbooken och sedan säga till den att köra ut via airporten. DÅ kommer du ut på internet på ninendo Ds:n

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag vill inte att den datorn ska skicka ut, jag vill att den stationära datorn ska sköta det..

 

men tack för tipset!:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Om du köper en ny iMac kommer den också att ha airportkort. Om du har bestämt dig för att det blir nyköp av dator kanske det är onödigt att lägga ut pengar på sådan utrusning nu? Några hundralappar får du räkna med att lägga ut annars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok får tjata på farsan att köpa ny dator då... är det bara att slå på airporten då eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Att köpa ny bara för att få tillgång till trådlöst internet (när externa prylar inte kostar särskillt mycket) vore dumt. Men om du ändå hade tänkt att köpa kanske det är onödigt att köpa externa prylar idag, tänkte jag. Det borde inte avra några svårigheter att komma ut på internet trådlöst. Jag sitter själv på en trådlös lina nu och det var ugnefär abra att trycka: "Slå på airport"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är ju liksom DSen som ska skicka och ta emot signaler inte den nya datorn... om jag har förstått allt rätt så är inte airportkortet i datorn till för att fungera som en basstation för wifi... det är ju därför de säljer airport basstationer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men det är ju liksom DSen som ska skicka och ta emot signaler inte den nya datorn... om jag har förstått allt rätt så är inte airportkortet i datorn till för att fungera som en basstation för wifi... det är ju därför de säljer airport basstationer...

286989[/snapback]

 

Det är nog snarare för att en iMac skulle bli en hiskeligt dyr basstation som de säljer Airport-basstationer, inte för att det inte funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok trodde inte det funkade så men man upptäcker hela tiden nya godsaker med sin mac :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

är verkligen det airporkortet som sitter i de nya imacarna till för att streama internet ifrån till tex andra datoter är det inte bara till för att ta emot signaler???

 

kan ingen 1337 svara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle sätta i ett airport kort och sedan köpa en airtunes så kan du köra både internet och musik trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

men frågan är!!!!!!

 

räcker det med en intel iMac för att kunna streama internet till en nintendo ds och kanske andra datorer??????????????????

 

för det mesta får man bra svar men nu börjar det spåra ur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men frågan är!!!!!!

 

räcker det med en intel iMac för att kunna streama internet till en nintendo ds och kanske andra datorer??????????????????

 

för det mesta får man bra svar men nu börjar det spåra ur

290670[/snapback]

 

 

Ja visst skall det väl gå!

 

Du tar in bredband till datorn med ethernet kabel och delar med dig den via airport!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

arahael_swe

så bra att slippa köpa ytterligare en pryl! (även fast prylar är väldigt skojigt):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...