Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Reparera skivan


adam.filipson

Rekommendera Poster

adam.filipson

Har haft lite kernel panic problem och bestämde mig för att göra som det står i nummer9 2005 av macworld. starta om från installationsDVD:n och köra skivverktyget.

Men det går inte att reparera skivan fast den säger, efter en kontroll, att det behövs.

:blink:

Vad ska jag göra?

Är det något allvarligt?

Eller kan jag fortsätta leva?

:ermm:

 

Tacksam för hjälp!

 

amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du skivan Apple Hardware test, så kör den.

Du har inte satt in mer minne nyligen i din dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Kör reparationen flera gånger tills du inte längre får felmeddelanden. Sedan kan det vara så pass allvarliga fel att det inte går att reparera och då måste man säkerhetskopiera viktiga filer för att sedan formatera om hårddisken.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Har du skivan Apple Hardware test, så kör den.

Du har inte satt in mer minne nyligen i din dator?

285714[/snapback]

 

Har gjort det.

Inget fel hittades.

 

:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Kör reparationen flera gånger tills du inte längre får felmeddelanden. Sedan kan det vara så pass allvarliga fel att det inte går att reparera och då måste man säkerhetskopiera viktiga filer för att sedan formatera om hårddisken.

 

//Thomas

285722[/snapback]

 

 

suck...

Det är juh så mycket...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Har du en extern FW-hårddisk är det inte särskilt krävande. Installera OS X på den externa, använd flyttassistenten för att föra över användaren och alla inställningar, formatera den interna, installera OS X och för tillbaka användarna.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adam.filipson
Har du en extern FW-hårddisk är det inte särskilt krävande. Installera OS X på den externa, använd flyttassistenten för att föra över användaren och alla inställningar, formatera den interna, installera OS X och för tillbaka användarna.

 

//Thomas

285738[/snapback]

 

vad händer med det som ligger på FW-hårddisken då?

Körde verktyget en gång till som du sa, inga fel hitades.

Skönt.

Men svara gärna på min fråga ändå.

 

Tack än en gång!

 

amf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Vad som händer med det som ligger på FW-disken? Tja beror väl på vad du gör med innehållet och vilken sort det är. Eftersom OS X kräver att disken är formaterad som Mac OS Extended. kanske du måste formatera disken. Till exempel om du kört FAT-formatering för flytt mellan Mac och PC. Annars går OS X och alla filer in så länge det finns ledigt utrymme.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...