Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man ladda iPod G5 med firewire?


jonestar

Rekommendera Poster

har precis köpt en iPod video efter att min gamla (G3) har blivit mycket trött. är skitnöjd med nya podden men blev besviken på snålapple som plockat bort docka, fjärr, nätdosa och dessutom ersatt firewire med småsunkiga USB.

 

lyckligvis fick jag ner ipoden i dockan (men den satt inte som handsken direkt), fjärren åkte i papperskorgen... men nu till frågan:

 

kan jag använda min gamla firewiresladd och nätdosa på min nya iPod så jag kan ladda den via ett nätuttag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svaret är Ja.

 

Den laddar via firewire, men du kan inte föra över data o så...

285089[/snapback]

 

 

Ok.. Tack! Konstigt dock att dom slopat firewire nu när man mer än tidigare är beroende av snabbare överföringshastighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.. Tack!  Konstigt dock att dom slopat firewire nu när man mer än tidigare är beroende av snabbare överföringshastighet.

285117[/snapback]

 

Ganska forstaerligt, eftersom en brakdel av alla PC-anvandare jamfort med macare har fw..

 

Och hur som helst sa ar val USB2 snabbare an FW..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Och hur som helst sa ar val USB2 snabbare an FW..

285454[/snapback]

 

Faktiskt inte. Den teoretiska maxhastigheten är visserligen 20 procent högre, men i verkligheten är Firewire marginellt snabbare.

 

Det beror på att firewire är oberoende av CPU och sånt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Marginellt? Åt minstone på mac snackar vi om säkert dubbelt så snabbt. Detta om man gör annat medan man tankar, men vem vill sitta på tummarna och bara vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...