Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Camino och RSS?


Fel av typen -1

Rekommendera Poster

Fel av typen -1

Jag har på kort tid blivit mycket förtjust i Camino 1.0. Men det verkar finnas en nackdel jämfört med Safari 2.0 och Firefox 1.5.x...

För vad jag förstår så saknar Camino stöd för RSS. Eller är det något jag har missat? :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1
Personligen gillar jag NewsMac Pro.

Den är rätt "kaxig".

285090[/snapback]

 

Vad är det för vits med att använda den istället för Safari 2.0 då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl en personlig preferens.

Det jag gillar är att den är snabbare och klarar vissa sidor bättre än Safari.

Synkning av bokmärken via ftp, bra adblocker, och annat...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett exempel:

Om man är tvungen att använda Outlook Web Access så klarar Camino det snyggt.

Safari kräver ny inloggning vid varje mappöppning.

 

/z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar NewsMac Pro  med fsb?

285501[/snapback]

Om du med fsb menar Föreningssparbanken så är svaret nej. NewsMac Pro är en RSS-läsare och inte en webbläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var rätt nöjd med Camino i början eftersom den var tydligt snabbare än Safari på min burk, men nu har jag hittat så många brister att jag funderar på att byta tillbaka.

 

Ingen RSS.

Ingen statusangivelse i fliken som visar om sidan laddar eller är färdig. Oundgänglig med sugrörsuppkoppling.

Vissa sidor är sega eller laddar inte alls.

Den drar emellanåt processorkraft något alldeles in i h-e.

 

Är det någon annan som kommit över nyhetens behag och börjar längta tillbaka till Apple om inte en uppdatering kommer snart?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel av typen -1
Jag var rätt nöjd med Camino i början eftersom den var tydligt snabbare än Safari på min burk, men nu har jag hittat så många brister att jag funderar på att byta tillbaka.

 

Ingen RSS.

Ingen statusangivelse i fliken som visar om sidan laddar eller är färdig. Oundgänglig med sugrörsuppkoppling.

Vissa sidor är sega eller laddar inte alls.

Den drar emellanåt processorkraft något alldeles in i h-e.

 

Är det någon annan som kommit över nyhetens behag och börjar längta tillbaka till Apple om inte en uppdatering kommer snart?

286451[/snapback]

 

RSS saknar jag. Men om sidan är färdig eller inte ser man ju på stapeln längst ner till höger. Sega sidor eller icke- laddande har jag inte råkat ut för. Finns det några man kan testa?

Safari är duktig på att suga åt sig processorkraft med, särskilt om det är Flash på g. Men det kanske löses med en processor-optimerad version? Det finns ju sådana varianter.

 

Jag har inte bytt helt, jag kör både Camino och Safari, huller om buller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...