Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nu har allt slagit om!


gagge

Rekommendera Poster

Oh harregud! jag är alldeles kallsvettig!!!

 

Jag tog bort ett program som hette Application Enhancer på datorn, och nu är allt "katastrof" allt är typ ändra... Mitt Iphoto bibliotek är borta, men bilderna finns kvar, men hur får jag in dom i Iphoto igen!?

 

Och det bästa av allt!! Itunes funkar nu också!!! JÄTTE GLAD! Hur för jag över musikbiblioteket dit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det bästa av allt!! Itunes funkar nu också!!! JÄTTE GLAD! Hur för jag över musikbiblioteket dit?

284882[/snapback]

 

 

 

Jag har lyckats föra över musikbiblioteket! :)

 

 

Förresten, kan man ändra så att när man minimerar ett program inte blir sådär smal och töntigt när det åker ner i dockan?

 

 

Förlåt om jag frågar så mkt.. :/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh harregud! jag är alldeles kallsvettig!!!

 

Jag tog bort ett program som hette Application Enhancer på datorn, och nu är allt "katastrof" allt är typ ändra... Mitt Iphoto bibliotek är borta, men bilderna finns kvar, men hur får jag in dom i Iphoto igen!?

 

Och det bästa av allt!! Itunes funkar nu också!!! JÄTTE GLAD! Hur för jag över musikbiblioteket dit?

284882[/snapback]

 

Välj Importera till bibliotek under arkiv, bläddra dig fram till mappen med bilder, klicka på knappen "Importera" tror jag löser det hela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och det bästa av allt!! Itunes funkar nu också!!! JÄTTE GLAD! Hur för jag över musikbiblioteket dit?

284882[/snapback]

Jag har lyckats föra över musikbiblioteket! :)

Förresten, kan man ändra så att när man minimerar ett program inte blir sådär smal och töntigt när det åker ner i dockan?

Förlåt om jag frågar så mkt.. :/

284885[/snapback]

 

 

Under Äpplet väljer du Dock / Dock-Inställningar, ändra minimeringeffekt till skala, gör faktist så att din dator känns mycket snabbare när du minimerar (tycker jag).

 

Fråga på bara, hur skall man annars göra??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt om jag frågar så mkt.. :/

284885[/snapback]

Under Äpplet väljer du Dock / Dock-Inställningar, ändra minimeringeffekt till skala, gör faktist så att din dator känns mycket snabbare när du minimerar (tycker jag).

 

Fråga på bara, hur skall man annars göra??

284891[/snapback]

 

 

Åh! tack! Nu är problemet med Docknings grejjen ur vägen! Tack så jätte mycket!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Äpplet väljer du Dock / Dock-Inställningar, ändra minimeringeffekt till skala, gör faktist så att din dator känns mycket snabbare när du minimerar (tycker jag).

 

Fråga på bara, hur skall man annars göra??

284891[/snapback]

Åh! tack! Nu är problemet med Docknings grejjen ur vägen! Tack så jätte mycket!

284895[/snapback]

 

 

Vassegoa, Glad to help.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat gagge!

284920[/snapback]

 

gagge?! :huh:

 

...,  och nu är allt "katastrof" allt är typ ändra...

 

Hm. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt jobbat gagge!

 

Kul att det löste sig!

284920[/snapback]

 

 

hehe! :)

 

Dessvärre är det lite problem än!

 

Alltså allt som jag hade på skrivbordet typ en mapp som hette Min där jag hade massa tjaffs är borta, men filerna finns kvar på hdd. Likaså alla filmer, dom finns inte i Film mappen som förut, utan dom ligger nån annan stans?

 

Vad göra? Måste jag flytta över allt manuellt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du sysslar med, men du verkar stuva runt i dina mappar och kasta grejer och det gör man inte ostraffat. Blir trubbel om man inte vet vad man ger sig in på... :(

 

Innan du företar dig experiment bör du ha en backup på en annan disk.

Skulle det gå åt pipan med det du gör är det bara att föra tillbaka backupen på din HD.

Nu kan jag låta grinig, men jag menar bara väl.

Se alltid till att en veckofärsk backup, så slipper du strul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte riktigt vad du sysslar med, men  du verkar stuva runt i dina mappar och kasta grejer och det gör man inte ostraffat. Blir trubbel om man inte vet vad man ger sig in på... :(

 

Innan du företar dig experiment bör du ha en backup på en annan disk.

Skulle det gå åt pipan med det du gör är det bara att föra tillbaka backupen på din HD.

Nu kan jag låta grinig, men jag menar bara väl.

Se alltid till att en veckofärsk backup, så slipper du strul.  :)

284963[/snapback]

 

haha :D okej!

 

Ja, jag överlever väl ändå :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...