Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

G5'an segar ner av PS


Rossen

Rekommendera Poster

Halloj.

 

Vet inte riktigt om det här ämnet hör hemma här eller under programdelen, men jag chansar...

Har lite strul med datorn, så fort jag drar igång Photoshop CS2 och börjar arbeta blir datorn seg som sirap, vanliga enkla komandon som vanligtvis sker ögonblickligen tar flera sekunder, blir otroligt störande till slut.

 

Burken är en Powermac G5 Dual 1,8GHz med 1,5GB RAM, 75GB HDD (47 ledigt)

Enligt statusmonitorn används det endast 400MB ram och inte mycket processorkraft alls.

Jag har samtidigt igång: Photoshop CS2, GoLive CS2, iCal, Skype, Firefox samt Thunderbird. Har inte haft detta seghetsproblem tidigare med dessa och även ännu fler program igång samtidigt.

 

Någon som känner till en möjlig fix på detta jobbiga problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som lite vanligt underhåll ska göra susen, har iofs inget monster som dig men Adobe's program är verkligen som att kleta runt med sirap i datorn om man håller på med mycket samtidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Är det inte Adobe Bridge som kan orsaka de här symptomen vilket ska lösas med en uppdatering eller liknande? Tycket frågan dyker upp då och då och för det mesta löser sig efter besök på Adobes hemsida.

 

//Thomas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder inte Bridge överhuvud taget, men om det ligger och tuggar i bakgrunden skulle det ju garanterat kunna bidra...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har du senaste versionerna?

 

Har själv en kompis som upplever detta och jag kan förstå att det är ohyggligt störande... Men så ska det ju inte vara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...