Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

FireWire Grafikkort?


Limpo

Rekommendera Poster

Hej, sitter på en G5 med två skärmar i vanliga fall, men hemma sitter jag på en lite mac mini. Jag har börjat bli lite bortskämd med två skärmar att jobba med, men när jag jobbar hemma så har jag bara en. Så min fråga r om någon vet om det finns något typ av firewire grafikkort som kan andvända för att få två skärmar???

Skulle vara tacksam för svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eeh nä sry det funkar inte så :) Jag tror inte ens jag behöver förklara för dig.

284408[/snapback]

 

Varför skulle inte det kunna fungera? Finns ju för USB på till exempel Computer City och Kabellagret. Har dock inte hittat någon med Firewire än..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Vad jag vet finns det inte för Mac. Finns ju USB-jox för PC, som Twinsen säger, men dessa har inte Mac-stöd. Tror jag helt säkert. Men jag har inte prövat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag vet inte om ni hjälpte mig så värst mkt mer :) men tack ändå. Förutom Pnilz som bara är en otrevlig lite s...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag försöker inte vara otrevlig det är bara det att både USB och FW har för låg bandbredd för ändamålen :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Snick-snack. Det skulle visst funka. Finns video-ut för PCMCIA, och Firewire används ju för realtidsredigering av DV, så visst räcker bandbrädden med råge. Synd att det inte finns bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte PCMCIA som är detsamma som ISA buss? Jag tror faktist inte att bandbredden är den högsta där. Jag vet att i dagens läge så är det knappt någon skillnad på AGP 2x och PCI-E 16x men det är parallellt och FW är seriellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något Firewiregrafikkort har jag inte hört talas om.

Jag har ett Pcmcia från Village Tronic som funkar fint på Macen, och Pc med för :) den delen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...