Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook Pro - full av barnsjukdomar?


joakiim

Rekommendera Poster

  • Svars 50
  • Created
  • Senaste svar

Vad annars kan man förvänta av en ny produkt. :(

Idag ska allting ut fort som katten på marknaden, man tar rejält betalt för att det ska täcka alla ev. reklamationer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helvete, det blir en powerbook för min del. Punkt.

283771[/snapback]

 

Är du riktigt, riktigt säker :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg
Helvete, det blir en powerbook för min del. Punkt.

283771[/snapback]

Vänta ett tag så kommer apple fixa det!

Folk hittar alltig fel i en ny lancerad produkt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst blir man skeptisk när man läser sånt här.

Men det är den första artikeln som har nämnt problem.

Inga andra har sett detta.

 

Macworld brukar ha rätt ordentliga tester, men de nämner inget liknande - http://www.macworld.com/2006/02/firstlooks...tlook/index.php

 

Jaja, jag greppar halmstrån - har själv en MacBook Pro på väg...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst blir man skeptisk när man läser sånt här.

Men det är den första artikeln som har nämnt problem.

Inga andra har sett detta.

 

Macworld brukar ha rätt ordentliga tester, men de nämner inget liknande - http://www.macworld.com/2006/02/firstlooks...tlook/index.php

 

Jaja, jag greppar halmstrån - har själv en MacBook Pro på väg...

283786[/snapback]

 

 

På macrumors finns trådar om problemet...vafan liksom APPLE SKÄRPNING! Kvalitéts-kontroll!!! Jag fattar inte hur man kan släppa produkter med såna här fel..tur för apple att fanboys är så jävla lojala. Jag personligen börjar dra mig lite för huruvida det är värt en ny dator från dom eller inte. All hype kring deras produkter känns inte befogad. Visst alla g4or och g3or tickar på men ärligt....om man pröjsar närmare 30.000 för en mbp så ska den funka, punkt. Vet inte om jag vill vara en betalande beta-testare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit, jag som ville beställa en iMac ICD :( , jaja den kommer väl också att vara lite instabil till en början. Väntar till sommaren ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skit, jag som ville beställa en iMac ICD :( , jaja den kommer väl också att vara lite instabil till en början. Väntar till sommaren ^_^

283798[/snapback]

 

Inga problem, med Apples leveranstider så lär du inte få den förrän till sommaren om du beställer nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag väntar till rev. b av MacBooken, kan bli en bra *instegsmodell* i Inteleran...

 

Det är ett lotteri antar jag. Hoppas du inte får ett ruttet äpple.

283803[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måndagsexemplar finns alltid... Om produkten så är flera år gammal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
På macrumors finns trådar om problemet...vafan liksom APPLE SKÄRPNING! Kvalitéts-kontroll!!! Jag fattar inte hur man kan släppa produkter med såna här fel..tur för apple att fanboys är så jävla lojala. Jag personligen börjar dra mig lite för huruvida det är värt en ny dator från dom eller inte. All hype kring deras produkter känns inte befogad. Visst alla g4or och g3or tickar på men ärligt....om man pröjsar närmare 30.000 för en mbp så ska den funka, punkt. Vet inte om jag vill vara en betalande beta-testare.

283789[/snapback]

 

Det finns många fina bärbara PC´n. Kan du leva med Windows, *BSD eller Linux så varsågod.

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inget nytt. När de första PowerBook alu kom så var det samma sak. Apple fixade det genom att ersätta de drabbade kunderna och har inte haft dessa problem sedan dess.

Så är det med alla nya datorer, oavsett vem som byggt dom.

 

Vänta till generation 2, eller var medveten om att barnsjukdomar kan förekomma. Tuff skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många fina bärbara PC´n. Kan du leva med Windows, *BSD eller Linux så varsågod.

 

:P

283840[/snapback]

 

 

Har jag sagt något om det? Utesluter det ena det andra? Om man inte står ut med skit-kvalité så blir det windows? Är det det du menar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är inget nytt. När de första PowerBook alu kom så var det samma sak. Apple fixade det genom att ersätta de drabbade kunderna och har inte haft dessa problem sedan dess.

Så är det med alla nya datorer, oavsett vem som byggt dom.

 

Vänta till generation 2, eller var medveten om att barnsjukdomar kan förekomma. Tuff skit.

283842[/snapback]

 

Skitsnack...jag har haft flera datorer(inte mac) som varit de första i den modellserien utan några som helst problem.

 

Jag blir verkligen förbluffad över vissas svar när man läser här. "Tuff Skit"? Om du pröjsat närmre 30.000 kr på en dator och den visar sig ha fel(jag säger inte att alla mbps har det) så tycker du att man ska finna sig i det? Eller vänta till Rev b? Herregud. Tänker du i samma banor när du köper bil? Oooops bromsarna funkar inte, jag körde över en tant. Tuff skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
Har jag sagt något om det? Utesluter det ena det andra? Om man inte står ut med skit-kvalité så blir det windows? Är det det du menar?

283847[/snapback]

 

Hehe, nej, det menar jag verkligen inte. Uteslutar man skitkvalité så utesluter man det mesta vad det gäller datorer, dock starkt beroende på definitionen av skitkvalité.

 

Men det jag menar är att om du bedömmer alla Apple-datorer i dagsläget som ohållbara för dina behov, så känn dig inte tvungen att hålla dig till märket. Det är dina pengar, har du behov ut av en ny dator just nu, så köp det som fungerar och främst det du känner dig mest nöjd med.

 

Vill du ha en Apple som inte finns just nu, så är det enda du kan göra att vänta & skriva en önskelista till Steve.

 

För mig fungerar dagens Apple-datorer med Mac OS X utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen
Skitsnack...jag har haft flera datorer(inte mac) som varit de första i den modellserien utan några som helst problem.

 

Jag blir verkligen förbluffad över vissas svar när man läser här. "Tuff Skit"? Om du pröjsat närmre 30.000 kr på en dator och den visar sig ha fel(jag säger inte att alla mbps har det) så tycker du att man ska finna sig i det? Eller vänta till Rev b? Herregud. Tänker du i samma banor när du köper bil? Oooops bromsarna funkar inte, jag körde över en tant. Tuff skit.

283851[/snapback]

 

Ang. bilar, så ja, det förekommer mycket skitkvalité där med när det gäller "Rev a"-bilar. Motororer som går sönder, bilar som brinner upp, säkerligen bromsproblem med. Och oftast är det hela serier som innehar felet.

 

Hus som folk köper är mögelskadade redan från början, maten vi proppar i oss innehåller baciller, skorna människor köper tappar sulor titt som tätt, och semlorna håller inte alls kvalitén längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. bilar, så ja, det förekommer mycket skitkvalité där med när det gäller "Rev a"-bilar. Motororer som går sönder, bilar som brinner upp, säkerligen bromsproblem med. Och oftast är det hela serier som innehar felet.

 

Hus som folk köper är mögelskadade redan från början, maten vi proppar i oss innehåller baciller, skorna människor köper tappar sulor titt som tätt, och semlorna håller inte alls kvalitén längre.

283863[/snapback]

 

Jovisst...du spårar ur lite iof vad gäller semlor och skor. Inte lika jobbigt med en äcklig semla som med en trasig dator(beroende på vem man frågar :whistling: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha nu känner jag mig manad att blanda mig i här, semlor håller visst kvalitén om man köper dom på bra och välmeriterande konditorier! Så det så. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Div barnsjukdomar borde väl vara att räkna med då man byter arkitektur och förser datorerna med en del andra nya komponenter också. Inte mycket som fungerar helt felfritt i nya versioner, tyvärr. Men när man läst igenom en del av artiklarna noga så verkar det ju inte var några "extrema" fel och alla har ju inte drabbats heller, merparten verkar ju ha klarat sig

 

Ang semlorna så blir de bäst hembakade ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag måste hålla fram min "gamla" PowerMac G5 med vätskekylning.

Den var först med helt ny teknik bland Apples datorer och har fungerat hur bra som helst.

Bara man byter ut handduken med jämna mellanrum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

artopaakkonen

Jag ber ursäkt om semlorna. Har bara förbannat mig över Vi´s semlor, som jag likförbannat trycker i mig trots den något tveksamma smakupplevelsen.

 

<_<

 

Jag börjar mer och mer tro att man får det man betalar för, som snowdogs G5.

Vad kostar dom goda semlorna du har funnit Jochum?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...