Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kul Appleprodukter på tisdag


Simon Grabiec

Rekommendera Poster

  • Svars 484
  • Created
  • Senaste svar
Joakim Ågren

En del av prishöjningen beror ju på att Dollarn gått upp från 7.50 till nästan 8kr nu!

 

Men det förklarar ju inte hela skillnaden så nog är den dyrare allt vilket jag anser absurt!. Finns väldigt liten acceptans i datorvärlden för prishöjningar det är fortfarande prispress neråt som gäller. Det ideala målet är väl att nå en fullfjädrad HTPC som klarar HDTV och tunga spel utan problem för 5000kr. Undrar när vi når dit?. Jag gissar 2008-2010!.

 

I alla fall hade inga förväntningar på detat event då det var så litet. En ny Mini var väl rätt okej ändå!.

 

Den där hiskeliga dunderklumpen till högtalare däremot spyr jag på!. Påminner mest om någon produkt från Cop Forum typ Lumatron!.

324318.jpg

 

 

 

 

Dock blev min fantasi lite inspirerad av den och jag fick följande ide till framtida produkt från Apple:

 

Rektangulär BoomBox i snyggare design med en inbyggd löstagbar iFreeze frysbox för strand/picknickbruk. Laddbar i både eluttaget och biltändaren såklart. Ovansidan skall vara försedd med en genomskinlig bubbla/kupa som man skall koppla sin iPod i(denna kupa skall naturligtvis vara en kyld del också så att iPoden skyddas från solvärmen). Denna iPod skall vara en ny uppgraderad Photo model som har inbyggd digitalkamera och blixt som man skall kunna ta kort med och också filma med. Minst 5Mpixels skall det vara helst 6 eller fler. Som tillbehör skall finnas en genomskinlig skyddsväska så att man skyddar sin iPod från sand och vatten den skall då även kunna användas under vatten ner till 10 meters djup för undervattensfotografering och vara försedd med litet snyggt flöte format som ett äpple i snöret som förhindrar att iPoden sjunker om man tappar den. Denna iPod skall naturligtvis ha trådlösa vattentäta lurar.

 

Vad säger ni om dessa ideer?

 

Verkar som om jag helt plötsligt är mer kreativ än Apple! :ThumbsUp::D:P:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Du får ju en iMac för samma peng! :ermm:

Du har ej tänkt på en sådan?  :whistling:

Fast utan Apple Care förstås...

287849[/snapback]

 

 

Gjorde en jämförelse, som dock haltar lite. iMacen har en snabbare processor, större hårddisk..

 

MacMini

post-113-1141191707.jpg

 

och en någorlunda motsvarande iMac 17"

post-113-1141191752.jpg

 

 

Det blir en 17" skärm för 4000:- grovt räknat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde en jämförelse, som dock haltar lite. iMacen har en snabbare processor, större hårddisk..

 

MacMini

post-113-1141191707.jpg

 

och en någorlunda motsvarande iMac 17"

post-113-1141191752.jpg

Det blir en 17" skärm för 4000:-  grovt räknat

287986[/snapback]

 

 

Köp en av båda! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det suger att de höjer priset så pass på de nya macarna. Tänk er den nya iBooken (om det nu kommer en), den lär ju kosta 1000-2000 kr mer än vad den gör vid nuläget. Det kommer svidas rejält i plånboken om man nu köper en, vilket man troligtvis kommer göra trots vilket pris den kommer att få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får väl se ifall dom höjer priset på nya iBooken sen!

iMac gjorde dom ju ej det! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iMac gjorde dom ju ej det!  :D

288311[/snapback]

:o Gjorde de inte? Det måste jag ha missat :blushing:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Kronan blir svagare och dollarn starkare. Prishöjningen är inte konstig. Det som är konstigt är att det inte blev någon prishöjning på iMacen däremot. Å andra sidan kostar mac minin mer i USA nu också, så det är väl en betydligt dyrare dator att bygga förmodligen. Någon som har koll på vad en core duo-processor kostar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Makes sense, undra varför de inte höjde priset på iMacen. Den kanske inte sålde tillräckligt bra, så de höjde inte priset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...