Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

eye tv och UPC i imacen?


kallemac

Rekommendera Poster

Hej! Kommer kort att flytta in i en liten lägenhet där UPC står för internet och tv-utbudet. Tänkte då att jag kastar utt min gamla Philips TV och min trasiga video och ersätter det med min imac och en elgato eye-tv.

 

Men jag har absolut noll koll på vilken sorts eye-tv som jag ska använda till UPC. Efter att ha läst lite inlägg om ComHem och eye-tv så blir man ju lite orolig, eye-tv är ju inte direkt billiga saker att ha bara liggandes hemma utan att kunna användas.

 

 

Någon som kan hjälpa en gammal macer med lite information?

 

mvh / kallemac

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Men jag har absolut noll koll på vilken sorts eye-tv som jag ska använda till UPC.

283059[/snapback]

Jag är inte säker på att jag hänger med här... Men Eye-TV använder man väl framför allt till de marksända digitala kanalerna, dvs utan kabel-tv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns på apple store denna modell "Elgato EyeTV 610" som borde vara för kabel nät så att du skulle kunna se på tv! :ermm:

Finns en hel del olika modeller så det är bara att kolla!

 

Eye Tv är programvaran för dom!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kör 610 till COMHEM fungerar bra, jag har varit i kontakt med UPC, de säger att inget funkar. Bara deras egna boxar, som inte har varken egen HD eller kan kopplas till dator. Idioter.

 

Tips, försök få in marksänt digitalt, testa med inomhusantenn, speciell DVB-T sådan, testa alla lägen hetens fönster. Jag skulle göra det.

 

jodde

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rocketman
Jag kör 610 till COMHEM fungerar bra, jag har varit i kontakt med UPC, de säger att inget funkar. Bara deras egna boxar, som inte har varken egen HD eller kan kopplas till dator. Idioter.

339090[/snapback]

 

Jag förstår inte varför det inte skulle gå att ha UPC:s analoga system och koppla den till t.ex. eyeTV 250 som har en analog (RF) ingång. Kanalerna måste ju vara kodade analogt för att en tv som saknar digital ingång ska kunna ta emot dem.

 

Nackdelen om du skaffar en bordsantenn och kör med marksänd digitalTV är ju att du får så begränsat antal kanaler.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

supermusli

Jag pratade just med UPC:s kundservice, och dom sa att de använde standarden DVB-C (digital kabeltv) för att ansluta, alltså samma kontakt som finns på Elgato eyetv 610.

 

Men problemet är att UPC:s mjukvara för att dekoda signalerna sitter i själva deras box. Alltså fungerar det inte att få in signalerna till macen, fastän man kan ansluta själva kabeln. Tyvärr.

 

Klumpig lösning av UPC kan man tycka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...