Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

PC City öppnar idag, eMac för 4995 kr!


Lillebror

Rekommendera Poster

Hej, jag såg att PC City Computer SuperStore öppnar idag i Sickla i Stockholm.

Ett av öppningserbjudandena var att eMac (700Mhz, 128 MB, 40 GB, Cd-rw) sälj för 4995 kr !!!. Priset gäller fram till söndag 14/9 eller så långt lagret räcker.

 

Andra datorprylar m.m var det också hysteriskt låga priser på ex SonyEriksson t610 för 1990 kr (utan abonnemang).

 

Är det någo som varit där ännu?

Jag försökte gå dit men det var hundratals personer i kö utanför, och vakter som bara släppte in ett fåtal i taget, så jag åkte hem istället (suck).

 

Jag har läst att de kommer att föra andra Apple-datorer i sitt sortiment, så man kan ju hoppas på låga priser där också.

Är det nån som vet mer om PC City?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte mer än vad som stod i reklambladet. Fast verkade helt ok priser och bra sortiment av Macar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

eMac 700 mHz är ju en äldre dator. De kan ju ha köpt upp ett parti till hyfsat pris som de säljer netto.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessutom är det värt att gå back några kronor, om till och med vi snackar om det på forumet. Bra reklam är värt pengar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

logo.gif

 

Jag försökte komma in på deras webbplats men den var fortfarande under utveckling. Är det någon som ska dit och handla? Själv bor jag i Visby så det är lite svårt för mig. Men jag pröjsar gärna för en T610 om någon vill löpa den åt mig :)

 

// Rasmus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt sanslösa priser :) Tror dock inte de säljer macar för de priserna sen de lär ju gå minus på dem rätt rejält.

 

Nu är det här ett specialerbjudande enbart för att dom öppnar för första gången men visst skulle det vara bra om Apple gav upp sitt prismonopol så att olika resellers kan konkurrera om priset. Som det är nu är det lite löjligt när en ex Power Mac G5 kostar exakt lika mycket på Inwarehouse, Macoteket, AppleStore, Inlife....osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt sanslösa priser :) Tror dock inte de säljer macar för de priserna sen de lär ju gå minus på dem rätt rejält.

 

Nu är det här ett specialerbjudande enbart för att dom öppnar för första gången men visst skulle det vara bra om Apple gav upp sitt prismonopol så att olika resellers kan konkurrera om priset. Som det är nu är det lite löjligt när en ex Power Mac G5 kostar exakt lika mycket på Inwarehouse, Macoteket, AppleStore, Inlife....osv

Eller så har alla samma prispåslag eftersom alla har gått på samma företagsekonomiska utbildning och vet att de säljer sina datorer ändå....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske kommer det snabbare eMacar också eftersom iMacarna redan har förbättrats. Eftersom det står fram till14/9 så verkar det misstänkt nära Paris expot. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har alla samma prispåslag eftersom alla har gått på samma företagsekonomiska utbildning och vet att de säljer sina datorer ändå....

 

Nej Apple bestämmer priserna. det förvånar mig att så få känner till det dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så har alla samma prispåslag eftersom alla har gått på samma företagsekonomiska utbildning och vet att de säljer sina datorer ändå....

 

Nej Apple bestämmer priserna. det förvånar mig att så få känner till det dock.

Det förvånar mig eftersom det så vitt jag vet olagligt att bestämma ÅF-priser. En rekommenderad ca-prislista är inte heller gångbar även om många använder sig av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hälsade på PC CITY igår 17/9. Fin, stor butik och massor av folk men det fanns många som hjälpte till. :) Tänkte tjacka en eMac. Fanns i datorn men inte på lagret... åkte förgäves.. :angry: Kollade runt lite och såg att de nästan gav bort skrivare. Kollade patroner och hittade ett jätteställ! :) Tyvärr var priserna på de epsonpatronerna jag använder lika dyra som hemma i dalom på trista kontorsfirman :angry: där jag kan få några % rabatt för att jag är så snygg... Kul annars med ett företag som satsar på Mac fullt synligt med bra exponering mitt i butiken! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.ny på forumet. jag köpte en emac på invigningsdan för 4999kr efter många timmars köande( törs inte tala om hur många!).

+512mb kompatibelt minne för 599kr och en tre års försäkring för 698kr (som verkar täcka det mesta) .Det känns som ett lyft

från min imac dv 400, bättre skärm och Os x. Nu säljer de samma emac 700mz för 7000kr, forfarande ett kap tycker jag. java script:emoticon(':)')

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström

Grattis stive. Jag råkade ha vägarna förbi i ett annat ärende och hade tänkt gå in och titta, men vände då jag såg kön!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...