Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iWeb hemsidor


Ramirez

Rekommendera Poster

Jag gillade också din radio, om du nu skall byta namn så måste jag säga atta jag gillar verkligen: Höger sko.

 

Godag och välkommen till Höger sko.  Alvarligt.

274116[/snapback]

 

 

hehe nytt avsnitt ute nu.. och namnet är bytt till Höger sko radio!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Jag har nu en sida uppe gjord med iWeb. Finns dels under mitt .Mac konto, men den servern är för slö så flyttade allt till min andra, www.sommartider.com. Där funkar det skapligt. Ta en titt.

 

/daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick mitt .mac idag och la in en liten sida tillägnad min kappsegling!

 

Men vad sjutton....har dom modem hos apple eller??

 

Jag testade och lägga in en bildspelssida på min vanliga webserver och där går det snabbt som vanligt!

 

http://web.mac.com/jensfelldin/iWeb/

 

kolla denna länk på den vanliga servern.

 

http://www.kokscentrum.se/luckor.html

 

synd bara att bildspelet blir snyggare i .mac (lite iphoto stuk)

 

jens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch. Måste det jämt och ständig finnas en "Skapad på en Mac"-symbol på alla hemsidor skapade i iWeb?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går ju faktiskt att lägga upp sidorna på andra ställen än .Mac som alla är så jättepositiva till...

 

:P

 

Precis.  :D

273915[/snapback]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
waterglobe

lite sent men...

Jag har gjort följande sidor med iweb:

http://www.waterglobe.net/blog

http://www.waterglobe.net/paragliding

 

Jag har också lite frågor om iweb:

 

* Går det att publicera bara en webbplats om man har flera?

Som det är nu så publiceras alla samtidigt, och då till samma adress. Jag får göra det till en mapp flera gånger med olika adresser för att det ska bli rätt.

 

* Kan man omforma bildramarna i mallarna utan att skala om bilden, och ändå behålla speglingen?

Som det är nu så kan jag inte t ex göra om en liggande bild till en stående i mallen. I så fall får jag ta bort den helt och lägga in en ny, men då förlorar jag ju speglingseffekten, och den tycker jag om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...
adam.filipson

Den här sidan har jag gjort.

 

För att komma ut med min musik.

 

 

Feel-ipson

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför  tar det så himla lång tid att öppna ..man ser saker o skräp innan man får se de hela...varför öppnas hemsidor från iweb så sakta???? :huh:  :huh:

273857[/snapback]

I fallet med Gröna Måsen är det den grön-bruna bakgrundsbilden som slukar bandbredd, den är en ping-bild på 368kB. Man ska helst undvika att använda annat än jpeg-bilder på sina sidor.

 

Att tillverka hemsidor i iWeb är så löjligt enkelt att det är lätt att glömma bort detaljer som att hålla sidorna små.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag webbar en bowlingklubb, medlemmarna gillar blandade sidor.

web.mac.com/tonygswe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är någon som vet ifall man kan ändra utseendet på bildspelen? Sen kan ni få se min sida =P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar om det är någon som vet ifall man kan ändra utseendet på bildspelen? Sen kan ni få se min sida =P

412060[/snapback]

 

 

Ingen som vet? :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Är det någon som vet hur man får url:en att stanna på t.ex. minhemsida.com hela tiden? Det är inte speciellt snyggt när adressen blir 100 mil lång osv bara för man trycker sig vidare på sidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

jag har gjort en liten enkel sida, om mig själv, jippi. Skolarbete men, gillar första sidan

Hemsida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är tydligt att sidor på .mac blir sega. Sen blir bildspelen så fula om man inte kör .mac. Som att välja mellan pest eller kolera.

Skärpning Apple

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...