Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Word kraschar


ossar

Rekommendera Poster

Hej där!

Har haft ett problem rätt länge med Word v.X men inte orkat göra något åt det... Har tills vidare använt Textredigeraren, men den har ju sina brister...

 

Grejen är den att Word kraschar titt som tätt, och utan någon anledning. Vissa användare på datorn (jag, såklart) har större problem än andra. Jag kan inte ens öppna Word utan att få "Word har oväntat avslutats...". Andra kan öppna Word men kan inte göra talstreck. En tredje kan skriva någon sida för att sedan drabbas av en krasch.

 

Nu behöver jag Word, eller något annat jävligt bra skrivprogram... Några tips på andra? För jag är rätt less på Word och dess kollegor... Eller är det kanske rätt lätt att fixa bort alla kraschar?

 

MVH

Oskar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem, med os x, alltid oväntat avslut o inget sparat...jättejobbigt.. gjorde mig tokig.

efter uppdaterat till W2004 o osx 10,4,3 har jag inga problem efter det haft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till att börja med, på första versionen av Office X var det du beskriver ett normaltillstånd!

Uppdatera Officepaket på M$ updatesida så slipper du om inte helt så de flesta hängningarna!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Japp!

Nu har jag uppdaterat till v. 10.1.6 men det hjälpte inte alltför mycket. Tror väl inte att det går att göra så mycket åt heller... För visst har jag hört att det har varit problem med Word.

 

Finns det då något annat, likvärdigt, paket man kan hämta hem? Vore ju bra med något liknande Excel och Powerpoint, också. Sitter dessutom på en gammal dator (PowerMac G4) med OS X 10.2.8 som ska bytas ut under året. Så något jättedyrt och exklusivt vore ju väldigt onödigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leta upp plistfiler igen möjligen...lite osäker dock på var Microsoft gömt dem.

Kan ju vara denna, men jag är inte 100

 

post-113-1139592934_thumb.jpg

 

Sen finns möjligheten att det är ett typsnitt du saknar eller som är trasigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...