Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nokia 6280


DanneBoy83

Rekommendera Poster

Jag har fått PhoneDirector att funka tillsammans med min 6280 för bläddring i telefonen, skicka adressbok, kalender + mycket mer. Har inte testat allt, men verkar funka okej. Det viktiga för att det ska funka är att man väljer rätt serieport i inställningen så bluettoothen fattar vilken anslutning den ska ta.

273575[/snapback]

Hur lyckades du med det?

 

Jag som tycker jag testat allt utan resultat, men nu ser jag ju ljuset i tunneln igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 57
  • Created
  • Senaste svar

Var inte så svårt. Läste readme-filerna som hörde till progget för att se till att bluetooth-inställningarna var rätt. Startade sedan progget o valde "preferences..." i menyn. Under connection > serial port ser du sedan till att välja den port som heter nått i stil med "xxxx6280-NokiaPCSuite-1". Sen funkade det för mig iaf =).

Testa o återkom med resultatet!

 

Föresten ni andra som har telefonen, hur upplever ni luckan? Hur känns den liksom? Glappar den en aning?

 

Har stött på ett annat mysko fel också, är väl en mjukvarubugg, men när experimenterat lite med vyn i "active standby" o flyttat om och testat olika saker så har jag upptäckt att den "funktion" jag placerar längst ner på displayen försvinner när jag startar om telefonen. Då står det "(Tom)" på den igen.

 

Nåt som stött på detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inte så svårt. Läste readme-filerna som hörde till progget för att se till att bluetooth-inställningarna var rätt. Startade sedan progget o valde "preferences..." i menyn. Under connection > serial port ser du sedan till att välja den port som heter nått i stil med "xxxx6280-NokiaPCSuite-1". Sen funkade det för mig iaf =).

Testa o återkom med resultatet!

 

Föresten ni andra som har telefonen, hur upplever ni luckan? Hur känns den liksom? Glappar den en aning?

 

Har stött på ett annat mysko fel också, är väl en mjukvarubugg, men när experimenterat lite med vyn i "active standby" o flyttat om och testat olika saker så har jag upptäckt att den "funktion" jag placerar längst ner på displayen försvinner när jag startar om telefonen. Då står det "(Tom)" på den igen.

 

Nåt som stött på detta?

273805[/snapback]

Fick det att funka, hade inte testat med den nya BTn, men nu funkade det :) synd bara att man måste köpa en licens för att kunna föra över telefonboken :(

 

Luckan är lite glappig för mig, inte jätte mycket men det känns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Daniela beställde en sådan dära mobil, Nokia 6280. Men hon skickade tillbaka den. B)

 

Edit: Ps, för lite rosa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går snabbt och smidigt att föra över filer mellan mac och 6280. Är det någon som vet om det går att föra över adressboken från datorn på detta sätt?

269982[/snapback]

 

Det går att få över adressboken.

Om du har parkopplat telefonen och öppnar adressboken så finns det en knapp längst upp i fönstret med en blåtandssymbol på.

Klicka på den.

Markera dom adresser du vill föra över till telefonen

Gå upp till menyn Kort och välj Skicka dessa kort!

 

PS. Det går även att SMSa och ringa upp adresser från adressboken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Jag har fått PhoneDirector att funka tillsammans med min 6280 för bläddring i telefonen, skicka adressbok, kalender + mycket mer.

273575[/snapback]

 

Är det smidigt? Är det lika enkelt som iSync eller blir det flera klick&knapptryckningar varje gång. Synkar du med iCal och Adressbok eller använder du andra program?

 

Är en SE-kille som funderar på att byta, men SE + mac har ju funkat grymt bra hittills och det känns trist att byta ner sig..

 

/per

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Hej,

 

Är det någon som vet hur man konventerar till exempel filmer till nokia 6280, och komprimerar?

279409[/snapback]

 

Kör med ffmpegx och välj i högra förvalsfönstret alternativet PSP, se till att slutmåtten blir 320x240 och filändelsen .MP4. En 90min film blir drygt 200MB. och sedan spelar du upp den i heldisplay. Blir grymt bra kvalité. Sedan kan du välja 3gp alternativet men det blir inte lika bra men dock mycket mindre.

 

Marcus "2GB nokia 6280" p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Underbart, imorgon är det jag som tjackar en 6280. Någon som vill köpa min 6230 om några dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart, imorgon är det jag som tjackar en 6280. Någon som vill köpa min 6230 om några dagar.

325914[/snapback]

Härligt :ThumbsUp:

Då tycker jag att du ska genast installera temat som jag tipsade om i tråden :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Härligt :ThumbsUp:

Då tycker jag att du ska genast installera temat som jag tipsade om i tråden :)

326164[/snapback]

 

 

Det ligger redan på skrivbordet och gör "Burnouts" :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ligger redan på skrivbordet och gör "Burnouts" :D

326170[/snapback]

 

 

Installerat och klart, härligt tema känner mig hemma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man ha PhoneDirector för att få in adressboken i luren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man ha PhoneDirector för att få in adressboken i luren?

326724[/snapback]

 

Nej, det behöver du inte. Om du har Tiger 10.4.6 installerat så medföljer en uppdaterad iSync som klarar att föra över adressbok och kalender till 6280. Har du Tiger så se till att installera senaste uppdateringen, har du inte Tiger så är det nog Phonedirector som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

Jag har senaste uppdateringen av Tiger, inbyggd Bluetooth i G5:an med antenn, ser luren i iSync. Men luren stöds inte enl iSync.

 

Jag får prova igen imorgon, nu är jag tött.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...