Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

imac intel beställningar


danny5025

Rekommendera Poster

Är det någon mer här än jag som spänt väntar på sin fina nya intel imac??? Beställde från apples hemsida för över en vecka sen och det står fortfarande att min order "GRANSKAS" vilket jag antar är det samma som att säga det händer inget

 

Verkar bara som det är Norden som drabbats av dessa fruktansvärda väntetider. Om man ändrar apple store till tyskland eller england tex så är det helt plötsligt 24 timmars väntetid på en ny dator.

 

Någon som har fått den än?

 

Någon som har hört hur länge vi får vänta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

daniel_hejhopp

Apple i Sverige menar att det står fel på alla andra sidor än de i norden. iMacen är inte klar att leverars före februari; någonstanns (enligt dem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon mer här än jag som spänt väntar på sin fina nya intel imac??? Beställde från apples hemsida för över en vecka sen och det står fortfarande att min order "GRANSKAS" vilket  jag antar är det samma som att säga det händer inget

 

Verkar bara som det är Norden som drabbats av dessa fruktansvärda väntetider. Om man ändrar apple store till tyskland eller england tex så är det helt plötsligt 24 timmars väntetid på en ny dator.

 

Någon som har fått den än?

 

Någon som har hört hur länge vi får vänta?

266375[/snapback]

 

Jag beställde min i söndags och det har fram till idag stått granskas men står nu inte skickad ännu.

Jag tror att det står granskas till dess betaningen är klar. Via bank kan det ta drygt en vecka om man har otur.

 

Förresten så står det tillverkningstid 4 veckor på min bekräftelse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hinns nog inte riktigt med i fabriken ^_^ , alla verkar som galna i dessa Macar

266427[/snapback]

 

 

Detta borde inte vara ett problem eftersom de inte verkar sälja så bra som tänkt.

 

http://www.thinksecret.com/news/0601intelearly.html

 

Varför är det alltid så här med apple? Säg inte att produkten lanseras "idag" om idag betyder om 2 månader....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja orkar man inte vänta så kan man göra som jag, beställa den från Tyskland eller något annat land i Europa där de kan leverera innom 24 timmar och där flera återförsäljare har de i lager. Jag beställde en iMac Duo Core 17" i förgår och den skickades redan igår. Så förmodligen ljuger Apple Sverige när de säger att de egentligen inte kan leverera i andra länder också.

 

Så orkar ni inte vänta beställ från Tyskland. Dessutom billigare än med den svenska studentrabatten!

 

http://www.geizhals.at/deutschland/?a=182792&t=alle&plz=&v=l

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja orkar man inte vänta så kan man göra som jag, beställa den från Tyskland eller något annat land i Europa där de kan leverera innom 24 timmar och där flera återförsäljare har de i lager. Jag beställde en iMac Duo Core 17" i förgår och den skickades redan igår. Så förmodligen ljuger Apple Sverige när de säger att de egentligen inte kan leverera i andra länder också.

 

Så orkar ni inte vänta beställ från Tyskland. Dessutom billigare än med den svenska studentrabatten!

 

http://www.geizhals.at/deutschland/?a=182792&t=alle&plz=&v=l

266612[/snapback]

 

Såg ju bra ut men alternativet 20" med 256 mb grafikkort och trådlös mus och tangentbord fanns inte. Det är väl där problemet ligger att den tyska sajten säljer färdigkonfigurerade paket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så orkar ni inte vänta beställ från Tyskland. Dessutom billigare än med den svenska studentrabatten!

 

http://www.geizhals.at/deutschland/?a=182792&t=alle&plz=&v=l

266612[/snapback]

 

Är du säker på att den är skickad? Min bror beställde från cyberport.de för en vecka sedan och orderstatus visar "erledigt geliefert", men han har inte fått någon leveransbekräftelse och de svarar inte på förfrågningar, så jag tvivlar på att den är skickad. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att den är skickad? Min bror beställde från cyberport.de för en vecka sedan och orderstatus visar "erledigt geliefert", men han har inte fått någon leveransbekräftelse och de svarar inte på förfrågningar, så jag tvivlar på att den är skickad.  :ermm:

266831[/snapback]

 

Nej helt säker kan jag givetvis inte vara men de har i alla fall svarat på mina förfrågningar när jag undrat hur lång tid de tror det ska ta att få den till Sverige. Cirka 5 dagar var svaret jag fick men har kollat runt på andra forum och läst att det har tagit ca 7 - 10 dagar för andra att få hem paket från de.

 

Min har också statusen "erledigt geliefert" och jag hoppas verkligen inte de bluffar. Alla andra man hört med som handlat där ifrån säger att allt fungerat kanon.

 

För att verkligen få veta om det är skickat kan man väl ringa detta nummer för att få svar:

Anrufer aus dem Ausland:

+49 351 / 33 95 60

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De svarar inte om man frågar om varan är skickad, men på allt annat svarar de nog.

 

Hitta dethär på ett tyskt forum:

 

So habe mich mit dem Webstatusbericht meiner Bestellung von Cyberport etwas vertan. Da stand heute Mittag schon "Erledigt Geliefert", also dachte ich es wäre schon abgeschickt...jetzt bekam ich aber um 23 Uhr eine Email mit "Ihre Bestellung hat unser Lager verlassen, mit DHL verschickt...."

 

Översatt till engelska med Babelfish:

 

So with the Web status report of my order of Cyberport something has me vertan. There stood at noon today already "settled supplied", therefore I thought it would be already sent... got now I however at 23 o'clock email with "your order our camp left, with DHL sent away...."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De svarar inte om man frågar om varan är skickad, men på allt annat svarar de nog.

 

Hitta dethär på ett tyskt forum:

 

So habe mich mit dem Webstatusbericht meiner Bestellung von Cyberport etwas vertan. Da stand heute Mittag schon "Erledigt Geliefert", also dachte ich es wäre schon abgeschickt...jetzt bekam ich aber um 23 Uhr eine Email mit "Ihre Bestellung hat unser Lager verlassen, mit DHL verschickt...."

 

Översatt till engelska med Babelfish:

 

So with the Web status report of my order of Cyberport something has me vertan. There stood at noon today already "settled supplied", therefore I thought it would be already sent... got now I however at 23 o'clock email with "your order our camp left, with DHL sent away...."

267052[/snapback]

 

Hmm ja jag hittade det också när jag sökte på google igår. Det som är konstigt är att jag verkligen frågade om de hade iMacen i Lager och hur lång tid det skulle ta tills jag fick den från beställningsdagen, och det svarade de på som sagt.

 

De har ju behandlat beställningen och först hade den statusen "kurzfristig lieferbar" vilket ska betyda att de kan skicka den inom 4 arbetsdagar men sen fick den har statusen skickad. Men skickad är den kanske då inte än, och ni har fortfarande inte fått någon beställningsbekräftelse?

 

Jag har väl kanske inte väntat tillräckligt länge och faktiskt fått svar på mina frågor när jag undrat (även om deras svar kanske inte är så sanna då) men ring det där telefonnumret och fråga om den verkligen är skickad.. Ett telefonsamtal är svårare att inte svara på :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De har ju behandlat beställningen och först hade den statusen "kurzfristig lieferbar" vilket ska betyda att de kan skicka den inom 4 arbetsdagar men sen fick den har statusen skickad. Men skickad är den kanske då inte än, och ni har fortfarande inte fått någon beställningsbekräftelse?

 

Har bara fått en automatisk beställningsbekräftelse, men ingen bekräftelse på att den verkligen skickats. Statusen blev "Erledigt Geliefert" inom några timmar efter att beställningen gjordes...

Egentligen så har det ju bara gått 5 arbetsdagar sedan beställningen gjordes, så om det kan ta 7-10 dagar så kan det väl gå en vecka till (veckosluten räknas väl inte?), men om inte så blir det väl att ringa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tänker köpa en 20" med 256 MB grafikkort och 1 Gb minne när jag åker -förhoppningsvis..- till USA i april. Dock 20 kg att släpa på flyget hem sedan, Hmmm <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min e beställd genom "hempc" avtal. Den har status "under produktion", så den håller alltså på att byggas.

Fick min iMac G5 utbytt (till intel) som hade 1.5 Gb ram och den blev uppgraderad till 2Gb ram utan ytterligare kostnad vilket var en fin deal tycker jag.

Har fått besked att den kommer i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Sitter i Luleå just nu men min intel iMac 20" har kommit till mitt kontor i Stockholm!

Kommer hem till stockholm vid 18-tiden ikväll så det kommer bli en underbar kväll!!!

 

:):):):):):):):):):):):):)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i Luleå just nu men min intel iMac 20" har kommit till mitt kontor i Stockholm!

Kommer hem till stockholm vid 18-tiden ikväll så det kommer bli en underbar kväll!!!

 

:)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)  :)

279653[/snapback]

Grattis! Berätta gärna om dina erfarenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla glada! Jag e glad som bara den.

Sitter nu och skriver på min intel iMac 20" med 2 GB RAM :D

 

Första gången jag är inne på detta forum från en mac, har bara använt windows förut.

 

Första problemen som jag stött på med mac är följande:

1. @ var inte lätt att få fram

2. Saknar högerknappen på musen som bara f_n (t.ex. byta namn på en fil? kopiera en fil?)

3. Home och End knapparna på tangentbordet verkar inte finnas

4. Det här med att installera program... Jag förstår inte riktigt. Dra och släppa en fil?

5. Front Row är grymt! Men just nu verkar "democlip" sidan inte funka, synd då jag inte har några filmer på min dator...

 

Det kommer säkert mera, men vilket härligt och kul äventyr det är med en helt ny platform som påstås ska funka bra!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Saknar högerknappen på musen som bara f_n (t.ex. byta namn på en fil? kopiera en fil?)

280007[/snapback]

Musen som följer med har två knappar även om de inte syns fysiskt. Du kanske behöver aktivera högerknappen i inställningspanelen för mus i systeminställningar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Musen som följer med har två knappar även om de inte syns fysiskt. Du kanske behöver aktivera högerknappen i inställningspanelen för mus i systeminställningar.

280133[/snapback]

 

Jag har märkt det nu... Tog dock ett litet tag. Jäkligt snyggt med "gömd" knapp där.

Tack för tipset dock.

 

Senaste problemet jag har är att få igån divx stöd ifrån front row, någon som har tips på hur man gör det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första problemen som jag stött på med mac är följande:

1. @ var inte lätt att få fram

2. Saknar högerknappen på musen som bara f_n (t.ex. byta namn på en fil? kopiera en fil?)

3. Home och End knapparna på tangentbordet verkar inte finnas

4. Det här med att installera program... Jag förstår inte riktigt. Dra och släppa en fil?

5. Front Row är grymt! Men just nu verkar "democlip" sidan inte funka, synd då jag inte har några filmer på min dator...

 

1. @ är lika lätt, om inte lättare att få fram på macen som på pc. Tryck bara in [alt] + [2].

 

3. Home och End finns, de sitter på samma plats som på ett pc-tangentbord fast de har lutande pilar istället för text på sig. Dock fungerar de inte i alla program :ermm: I Word beter de sig som på pc..

 

4. Jupp, bara att dra och släppa om inget annat sägs. Hela programmet ligger i filen du drar och släpper :)

 

5. Är inte säker på om det fungerar men om du laddar ner divx från deras hemsida så installeras en plugin till QuickTime som gör uppspelning av divx möjlig i QT-player, iTunes m.m. Eftersom Front Row använder QT så borde det gå att spela upp divx även där. :)

Länk: http://www.divx.com/divx/mac/download/?hp3macdl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3. Home och End finns, de sitter på samma plats som på ett pc-tangentbord fast de har lutande pilar istället för text på sig. Dock fungerar de inte i alla program :ermm: I Word beter de sig som på pc..

 

 

 

Äpplet + pil vänster respektive pil höger för Home eller End i de flesta övriga program... nästan mer logiskt... -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äpplet + pil vänster respektive pil höger för Home eller End i de flesta övriga program... nästan mer logiskt... -_-

281770[/snapback]

 

Säker på att det inte är cmd + pil upp/ner? Så är det i safari...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säker på att det inte är cmd + pil upp/ner? Så är det i safari...

281900[/snapback]

 

Äpple + pil höger/vänster verkar vara som home/end,

 

cmd + pil upp/ner verkar vara mer som page up/down

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

cmd + pil upp/ner verkar vara mer som page up/down

282147[/snapback]

 

oops, blev visst fel i hjärnan där... :blushing::blushing::blushing:

 

cmd + pil upp/ner fungerar som page up/down..

 

Fast cmd + pil höger/vänster fungerar inte som home/end i safari, det bläddrar istället mellan tidigare besökta sidor. Därav min förvirring :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...