Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

LIVE-rapport från Macworld Expo!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Vad exakt är det som är nytt i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 180
  • Created
  • Senaste svar
Vad exakt är det som är nytt i iTunes?

256496[/snapback]

 

Tydligen är det bara en ny "ministore" funktion vad jag kan se.

 

---

 

Sedan en intressant sak jag kan inte hitta några som helst siffror på batteritiden på MacBook Pro; möjligtvis har dom gjort elkontakten magnetisk för att hindra förslitning då man springa mellan soffan och laddare :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer än jag som är förbryllad över priserna på macbook pro i svenska apple store? hur kommer det sig att de är 7-8 tusen dyrare i sverige? är det på grund av skatter osv? flygbiljetten över atlanten med UPS eller DHL måste vara billigare än så. fast tillverkas de inte o skäppas från ireland? då skulle det ju i så fall vvara billigare att frakta till sverige än amerika? eller snarlika priser i alla fall..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det var synd att det inte hände någonting på mediacenterbiten, nöjesnavet i hemmet. Ett svar påWindows XP Media Center. Att datorer blir snabbare och snabbare är ett argument som börjar bli ordentligt urvattnat. Ända sedan Quadra AV , Performa 630 (snabb som synden), Power PC, G3, G4, gigaflop och senast G5 har det tryckts på snabbheten. Visst, datorena har blivit snabbare, självklart, och det har kommit nya roliga programvaror men egentligen var denna Keynoten ganska tråkig. För masskonsumenten har det nog inte hänt så mycket, för dom inbitna är det alltid julafton. Men jag kan starta upp min gamla Performa och göra en massa saker med den utan att tycka att den är stenåldersslö, och den är 10 år gammal (fast den har i alla fall 96 Mb i ram). Jag tror 2006 kommer att innebära en rätt omfattande utveckling av just samspelet mellan datorer och vardagsrummet. Och kommer en bred lansering från Microsoft av ett konsumentlockande alternativ till hemmamediacenter så knappar dom åt sig många goda marknadsandelar. Då spelar det ingen roll att Apple har Intelprocessorer, att iTunes, iLife, Frontrow mm har uppgraderats. Det blir lite mer extra för dom i "familjen" bara. Men för medelsvensönerna blir nog valet att satsa på ett MCE istället för en IntelMac eller en Mac med uppdaterat Ilife och G5 processor. Men iMacen med Intelprocessor är ju klart lockande. Det får nog bli en sådan.... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer än jag som är förbryllad över priserna på macbook pro i svenska apple store? hur kommer det sig att de är 7-8 tusen dyrare i sverige? är det på grund av skatter osv? flygbiljetten över atlanten med UPS eller DHL måste vara billigare än så. fast tillverkas de inte o skäppas från ireland? då skulle det ju i så fall vvara billigare att frakta till sverige än amerika? eller snarlika priser i alla fall..

256504[/snapback]

 

PowerMac slutmonteras och levereras från Cork, Irland. Det är den enda modellen som kommer från inom Europa.

 

Och priserna i USA är naturligtvis utan moms. Dessutom kommer något högre fraktkostnader plus importavgifter och tullar. Till viss del måste man nog också räkna med att man har hägre priser för att har marginal för ändringar i växelkurser, eftersom de ju har en tendens att åka hiss ibland. Räkna ca 30-35% högre priser här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huruvida det går att köra OpenGL spel i Rosetta har inget med att göra om det går att köra Windows spel i MacOS X, svaret på det senare är nej.

 

Apple har sagt att det rent tekniskt ska gå att installera Windows på Intel-macarna, det är dock inget som Apple officiellt stödjer eller har support på, av ganska uppenbara skäl.

256485[/snapback]

 

Jag vet att det inte kommer gå att köra windows-spel på Mac'en. Jag undrade bara angående de befintliga Mac-spelen, och frågade därför om Rosetta/OpenGL.

Om man varken kan spela de befintliga spelen eller spel under Windows (dualboot), så är man ju rökt tills det kommer universal binaries.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...