Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

LIVE-rapport från Macworld Expo!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Det här var intressant, nu måste jag ju skaffa iLife '06 också :P . Kul att det inte blev några förändringar av designen på PowerBook i över gången till MacBook, hoppas inte det blir det på de nya iBookarna heller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 180
  • Created
  • Senaste svar

Jisses! Bara 1442 användare läser det här ämnet som läser just det här!

Folk verkar vara intresserade iaf! :w00t:

Ska nån ta o köpa den nya datorn då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt besökarrekord måste det vara :D

 

post-113-1136919595_thumb.jpg

 

bara ökar...

post-113-1136919676_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, kanske dags att kalla de nya för "Xtel" analogt med "Wintel"? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite sugen på en iMac med intelprocessor men det är ingenting jag har råd med ännu på ett tag. Sedan satt jag och funderade på hur det kommer att bli för oss som har köpt en powerbook eller annan mac ganska "nyligen" (Köpte min för typ ett halvår sedan), kommer vi att kunna ta del av program och sånt där ifrån Apple i alla fall i nått år till eller hur kommer det att bli? Hur tror ni att utvecklare kommer att agera, kommer de att släppa två versioner utav programmen eller hur kommer det att bli? Vill ju inte gärna hamna i den situationen att man köpt en powerbook (15-tummaren) för att sedan ett år senare inte kunna använda de senaste versionerna utav ens favoritprogram. Denna fråga har säkert ställts tidigare och sådär men det är nog fler än jag som undrar hur det kommer att bli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med alla program man sitter med, de som man betalat ärligt för menar jag, kommer väl inte att bli så roliga att köra emulerat på Intel, och ska de bli roliga att köra så lär det kosta samt vara fulla av buggar i början.

Jag tänker då vänta ett tag med en ny IntelMac , oavsett suget i pryltarmen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Annat minne i nya iMacen...SO-Dimm 667MHz

256158[/snapback]

 

 

Hehe jag hoppas poca jag hoppas som fan. Killen från Apple ringde mig idag och sa att "det där extra minnet du fick, skicka tillbaks det tilsammans med datorn" Det borde betyda att jag får den nya. Eller? Calm my nerves damnit.

 

 

Förresten...shuffle? :cry::cry::cry::cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställer en iMac framåt påsk, så blir den ännu bättre :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hm, skulle det inte bli 10.4.4 till powerpc? Eller tänker de bara ge den till de nya intel-datorerna? De ska väl inte börja överge oss med gamla datorer redan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jisses! Bara 1442 användare läser det här ämnet som läser just det här!

Folk verkar vara intresserade iaf!  :w00t:

Ska nån ta o köpa den nya datorn då?

256166[/snapback]

macbook pro ja :D 4-5 gånger snabbare det kan jag inte leva utan ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

Tjoho! Har hoppat upp och ner i tio minuter!!

Det blev intel macar!

Kommer det ge upp powerbooken nu? När de gjort macbook? Och vad händer med ibook?

Coolt med inbyggd isight i macbooken! Ingen ny shuffle tyvär! :( Var ngt man hoppats rätt länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Kommer det gå att köra windows (utan emulator) på nya intemacarna. Behöver båda plattformarna och det vore otroligt smidigt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oskar Löfberg

Sk ni förnya forumet lite förresten? Med plats för macbook!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fråga: Kommer det gå att köra windows (utan emulator) på nya intemacarna. Behöver båda plattformarna och det vore otroligt smidigt!

256182[/snapback]

Mycket bra fråga! Om inte Apple byggt in något "skydd" ska det nog gå att köra XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med de nya intel macarna, över mina förväntningar måste jag verkligen säga. Jag hoppas att någon riktigt mac-fantast får tag på en iMac/MacBook som är villig att plocka isär den så att man kan få se hur den ser ut på insidan.

 

Det tråkiga med de nya intel macarna var att designen i stort sätt inte har förändrats. En ny designad PowerBook förlåt MacBook Pro vore bättre, enligt mig. När namnet MacBook Pro endå är på tapeten så måste jag säga att jag inte gillar det direkt. Även fast namnet innehåller Pro så tycker jag inte man får den uppfattningen om datorn av att bara höra namnet. PowerBook låter bättre i mina öron, men det handlar väl mest om en gammal vana.

 

Tråkigt att iPod Shuffle inte fick sig en uppgradering. Hade verkligen sett fram emot det, förövrigt var det ganks torrt på iPod fronten. Förutom FM-mottagaren, bra initiativ av Apple. Nu har Iriver/Creative fansen inte mkt att klaga på längre. Tyvärr så sätter Apple stop för många tredje-parts tillbehörsverkare som troligvis kommer att förlora många kunder inom "iPod FM" området. Jag tror att folk väljer Apples produkt framför t ex. Griffin eller XtremeMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Puuuuuuuuuuuhhhhhhh :wub::o

 

Det var nära. Jag hade tänkt beställa en Imac igår men fick åka in och jobba övertid. Så nu blir det en Intel istället :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är glad för alla blivande Mac-ägares skull att det blev Intel nu, men själv kommer jag inte att kunna byta ut min PowerMac förrän jag pluggat klart och fått jobb. Det är minst fyra år kvar dit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Applestore hänger inte med...

 

men i USApost-113-1136920424.jpg

 

1 GB minne i från början, inte så illa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tråkiga med de nya intel macarna var att designen i stort sätt inte har förändrats. En ny designad PowerBook förlåt MacBook Pro vore bättre, enligt mig. När namnet MacBook Pro endå är på tapeten så måste jag säga att jag inte gillar det direkt. Även fast namnet innehåller Pro så tycker jag inte man får den uppfattningen om datorn av att bara höra namnet. PowerBook låter bättre i mina öron, men det handlar väl mest om en gammal vana.

 

ProBook kanske hade varit bättre?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag jämfört MacBookPro och Dells motsvarighet.

Jag har gjort specarna så lika som möljligt med samma processor, HD, minne osv.

Skillnaderna är : Dells Inspiron 9400 har 17" skärm , och ett annat grafikkort, 256MB NVIDIA® GeForce™ 7800. Dessutom har de säkert olika bus-hastigheter också. Jag kan inte riktigt se vilka portar Dellen har heller.

Ska tillägga att Dell just nu bjuder på en skrivare och Apple bjuder på frakt.

Pris inklusive frakt och moms. (apples pris i dollar från början)

 

Dell: 23.322 kr

 

Apple:21.692 kr (2.799 dollar)

 

MEN, skärmen, dell har 17", macen 15". Jag tror att det är ganska avgörande för priser, annars är nog prestandan lika.

 

edit: Dell har ingen fjärrkontroll :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmm...undrar om Apple kommer att lägga upp dagens övning som trailer i Front Row, det vore väl lite kul om dom utnyttjade denna finess :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr kan du inte räkna på dollarpriser och jämföra med svenska priser.

Dollarpriser omräknade i kronor bör du normalt gångra med 1.3-1.5 för att få fram det faktiska priset i Sverige.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...