Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Många macar och män


pixeln

Rekommendera Poster

Gick hem från jobbet igår em och såg en lokal fullproppad med män i alla åldrar som trängdes och klämde på nya modeller! Modevisning? Bilsalong? Nä, det var Macoteket som tydligen slog upp portarna till sin nya butik mitt i Stockholm. Avstod med vissa svårigheter att gå in. Det får bli en annan gång. Nu finns det två välsorterade Macbutiker med bara några kvarters avstånd! Får väl se hur det går? Billigaste priserna + trevligaste personal vinner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade man ändå bott i fjollträsk så hade man ju kunnat kika :)

Synd att den fäboden ligger så avsides... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade man ändå bott i fjollträsk så hade man ju kunnat kika :)

Synd att den fäboden ligger så avsides... ;)

Jag tar mig dit på Måndag (bor ju på Östermalm) så det blir en lätt promenad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos
Var är alla brudarna?

 

(Har ni fest, eller?)

Ja, det var väldigt dåligt med kvinnor att döma av bilderna. Trodde Mac skulle stå för mjuka värden, god design och god smak, jag. Det borde väl passa kvinnor bra? Är Mac-branschen en gubb-bransch, månne?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var är alla brudarna?

 

(Har ni fest, eller?)

Ja, det var väldigt dåligt med kvinnor att döma av bilderna. Trodde Mac skulle stå för mjuka värden, god design och god smak, jag. Det borde väl passa kvinnor bra? Är Mac-branschen en gubb-bransch, månne?

När blir man gubbe? 20+, 30+, 40+, 50+...... Berätta så man vet om man ska hålla sig hemma så man inte riskerar att skrämma små barn och unga flickor (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja hade man ändå bott i fjollträsk så hade man ju kunnat kika :)

Synd att den fäboden ligger så avsides... ;)

Jag tar mig dit på Måndag (bor ju på Östermalm) så det blir en lätt promenad

Jag har hört att Stockholm är den plats där det finns flest jeepar i Sverige. Om behovet är så stort av terrängbilar där kan det inte vara lätt att ta sig fram. Till och med kungen måste ge sig av till sin sommarstuga på Öland ibland för att stå ut med livet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Björn Nordström
Jag har hört att Stockholm är den plats där det finns flest jeepar i Sverige. Om behovet är så stort av terrängbilar där kan det inte vara lätt att ta sig fram. Till och med kungen måste ge sig av till sin sommarstuga på Öland ibland för att stå ut med livet.

En JEEP är nästan oumbärlig när man ska kryssa fram på Kommendörsgatan. Särskilt som Gatukontoret är långsamma med snöröjningen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att Stockholm är den plats där det finns flest jeepar i Sverige. Om behovet är så stort av terrängbilar där kan det inte vara lätt att ta sig fram. Till och med kungen måste ge sig av till sin sommarstuga på Öland ibland för att stå ut med livet.

Jeepar i Sthlm och Volvo i Norrland. Man kan ju tycka att det borde vara tvärtom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har hört att Stockholm är den plats där det finns flest jeepar i Sverige. Om behovet är så stort av terrängbilar där kan det inte vara lätt att ta sig fram. Till och med kungen måste ge sig av till sin sommarstuga på Öland ibland för att stå ut med livet.

Jeepar i Sthlm och Volvo i Norrland. Man kan ju tycka att det borde vara tvärtom...

Det borde vara tvärt om med Mac vs PC okkzå... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, man får väl ta gubbjeepen till Birgerjarlsgatan och hosta upp lite överbliven deg och köpa lite mjuk gubbhårdvara så får vi väl se om tjejerna dyker upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg
Det verkar så. Dresscode och fett med deg.

 

Själv köper jag kläder på Kappahl. Då blir det pengar över till cd-skivor och dvd. Just nu sitter jag i en gammal Claris Filemaker 3-tröja "är du stor nog för en riktig relation?" och i lådan ligger bland annat en Mac OS 8-tröja från 8.0-lanseringen, en Powercomputing-tröja och en promotiontröja från MW Expo i SF 1999 med MacPlay och 3dfx i samarbete. Har dessutom en BeOS-tröja från den tiden de gjorde egna datorer.

 

Kanske därför jag aldrig blir bjuden på snoffsiga invigningar? :angel:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar så. Dresscode och fett med deg.

 

Själv köper jag kläder på Kappahl. Då blir det pengar över till cd-skivor och dvd. Just nu sitter jag i en gammal Claris Filemaker 3-tröja "är du stor nog för en riktig relation?" och i lådan ligger bland annat en Mac OS 8-tröja från 8.0-lanseringen, en Powercomputing-tröja och en promotiontröja från MW Expo i SF 1999 med MacPlay och 3dfx i samarbete. Har dessutom en BeOS-tröja från den tiden de gjorde egna datorer.

 

Kanske därför jag aldrig blir bjuden på snoffsiga invigningar? :angel:

Om du hade haft en tröja där d stod Macoteket på kanske du hade blivit bjuden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anders Lundberg

Själv köper jag mycket kläder på second hand (myrorna t ex), men det är inte bara för att få pengar över till G5:or, utan för att man hittar så roliga och snygga kläder där som man inte hittar någon annan stans :)

 

I familjen hade vi en apple-tröja från 1990 tills 2001 tror jag, den var mörkgrå och handlade om skapande och kreativitet. Inget stort äpple hade den heller. Men mycket behaglig och minst sagt bra kvalitet, den användes flitigt av flera familjemedlemmar och höll över 10 år och därmed säkert 300 tvättar. Annat än skräp från H&M det ;)

 

Till ämnet hör dock att macoteket verkar ha lyckats bra, bilderna från invigningen visade ju på en snygg lokal iaf. Om jag kommer förbi stockholm nån gång så är ett besök deffinitivt på sin plats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar så. Dresscode och fett med deg.

 

Själv köper jag kläder på Kappahl. Då blir det pengar över till cd-skivor och dvd. Just nu sitter jag i en gammal Claris Filemaker 3-tröja "är du stor nog för en riktig relation?" och i lådan ligger bland annat en Mac OS 8-tröja från 8.0-lanseringen, en Powercomputing-tröja och en promotiontröja från MW Expo i SF 1999 med MacPlay och 3dfx i samarbete. Har dessutom en BeOS-tröja från den tiden de gjorde egna datorer.

 

Kanske därför jag aldrig blir bjuden på snoffsiga invigningar? :angel:

Macoteket verkar ha glömt bort den äldre generationen och damerna. Kanske kunde Apple ändra strategi inför nästa "event"?

Nu väntar vi exempelvis på första premiärreportaget i Svensk Damtidning. Förslag till rubrik:

 

Aluminium - Kärlek som aldrig rostar.

 

Avsaknaden av kvinnor avspeglas också i den avskalade inredningen. Lite fler textilier hade säkert mjukat upp och gjort butiken lite mera inbjudande.

 

PS. Jag hade mitt namn med i FileMaker-manualen för ca 10 år sedan.

Det var på den tiden när man fortfarande blev bjuden på snoffsiga lanseringar.

Nu sitter jag i förorten med fru och barn och med blommiga gardiner i fönstren.

Mina t-shirts köper jag numera i 3-pack på Granngården för 129 kr.

CD-skivor beställer jag på nätet från Ginza á 35 kr st.

Tiderna förändras och vi med dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...