Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa handdator


macgunde

Rekommendera Poster

Hello

 

Ska köpa mig en palm har jag tänkt. pluggar nu på universitet och orkar inte släpa på ibooken hela tiden :P å kalender e jobbigt hehe.

 

 

kollat lite på "Palm Tungsten T" och Palm m515.

 

 

Behöver lite råd om vad jag ska ha för någon. Ekonomin är lite knaper så billigt skulle vara fint :D

 

 

Daniel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En enkel palm kan du få ny för under 1000:- Z22 tror jag den heter. en palm Zire 31 som har mp3- spelare kostar kanske 1300:-

 

Jag har en m515 som jag är jättenöjd med men den har några år på nacken och har en fjärdedels processorhastighet mot de nyare. Batteriet börjar väl bli lite slött också. Däremot har det aldrig varit några problem med att få plats trots att den bara har 16 mb och den har ju plats för minneskort också.

Jag skulle nog inte ge mer än 2-300 för en beg. m515.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du säker på att det är en palm du vill ha?

Du kan få köpa en Palm v gammal med 5 mb minne men funkar fint och bra kaländer för runt 200kr om du vill ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag är inte säker på palm, vill ha en enkel smidig handdator för att samla antekningar kalender å sånt i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

Ska du ha den att synca enkelt med macen är det palm som gäller. med Pocket pc så måste du ha 3e parts program som kostar pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket googlande å duskuterande med en polare så la jag en beställning på en Tungsten E2. Den verkar riktigt mysig :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter mycket googlande å duskuterande med en polare så la jag en beställning på en Tungsten E2. Den verkar riktigt mysig :P

242897[/snapback]

 

Har en Tungsten E2 och är *hyfsat* nöjd med den. För att synka den behövs nästan Missing Sync, den "vanliga" sync-applikationen är riktigt värdelös. Använder den nästan uteslutande till att lyssna på poscasts i pTunes tills jag skaffat mig en Shuffle.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en Tungsten E2 och är *hyfsat* nöjd med den. För att synka den behövs nästan Missing Sync, den "vanliga" sync-applikationen är riktigt värdelös. Använder den nästan uteslutande till att lyssna på poscasts i pTunes tills jag skaffat mig en Shuffle.

243620[/snapback]

 

Vad använder man exakt Missing Sync till? Är det värt pengarna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

jag tycker inte den vanliga synkningen är värdelös det är nog en smak sak.

Men man ska nog ladda ner den lilla filen från apple som gör att man kan använda isync att synka med...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken fil menar du?

 

Jag har laddat ner palm desktop och ställt in så att den ska synkas med iSync, men den får inte in adressboken på macen och så... Ska man göra nåt annat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aah läste lite på sidan däe de skrev att man inte behöver denna fil från och med version 2.

 

lyckades synca palmen då jag klickade från palmen istället från macen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

ja acrobat reader ska finnas till palm har jag förmig... låg inte det på cdn du fick med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

VA!? jag fick med en win och en mac skiva till min tungsten E. Palm programen kan du installera från mac eller pc.

 

 

:D Dåså...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här programmet har jag haft mycket nytta av både som det är tänkt altså en shoppinglista men också för att hålla reda på böcker, presenter viner jag gillar, rekvicita till teatern mm.

En slags databas. HandyShopper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...