Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

analog ljudutgång från k750i


sinnjacka

Rekommendera Poster

en av nackdelarna med k750i framför W800i är headsetet man får levererat med telefonen....

ni som har en vet.... illasittande snäckor väsigt ljud och allmänn dålig form...

till w800i får man tydligen snäckor gjorda av koss och möjlöigheten att koppla in externa (andra) hörlurar detta headset heter HPM-70 och finns att köpa separat... och passar till bla. k750i

men det känns rätt onödigt att lägga 350 spänn på ett par öronsnäckor därför nu till min fråga:

 

kan någon tipsa om ett par noname lurar som fungarerar på samma sätt...med en analog kontakt i mikrofonen så man tex kan koppla in sina ipodlurar....?

 

observera att den kontakt i botten på de flesta nya SE telefoner är lite speciell.... ni fattar säkert

 

 

 

här är orginallurarna...

http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=se&...pp4_1&pid=10254

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja tack jag såg det precis finns oxå en hel del på tyska ebay men de verkar opepp på att skicka utomlands... det dem säljer på tradera för över hundralappen är tyvvär samma adapters som i tyskland går för runt trettio spänn... tjuvar. men jag hittade en annons på en annan sida för atdapters. rätt pris osv. men den hade ingen mikrofon, jag vet inte har man ett vanligt par öronsnäckor så är ju kablarna rätt långa vilket innebär att man måste typ knäppa fast micken på kragen eller nåt för att få den ens i närheten av ansiktet och då ser man ju genast ut som byfånen.... :D det kanske är lika bra att bara använda handsfreen för att lyssna på musik... eller köpa orginal från hongkong (vilket ni hör inte är nån skön deal precis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...