Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Logitech > Mac ?


Nissen

Rekommendera Poster

Har haft stora problem med konsiga rörelser med musen och även kernal panic oftare än vad man tycker en mac skall ha det.

 

Efter många olika åtgärder så avinstallerade jag Logitech drivruitin och tog fram Wacommusen och använder den istället. Wacommusen är lika bra som Logitech är på system 9 (går att programmera).

 

Efter avinstallation försvann alla problem.

 

Så har ni Logitech och problem med mus och andra saker avinstallera och prova med någon annan mus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar aldrig andvända mej utav medföljande drivisar när det gäller möss o tgb. Du kanske ska prova det istället och vill du programera musen så kan du ju alltid andvända USB overdrive.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, man kan ju testa om det är det som felet beror på, sen kan man uppdatera till en logitech-drivrutin som fungerar bättre. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis...jag bryr mig aldrig om CD'n som följer med - jag går till företagets sajt och hämtar hem drivisar. Då vet jag att jag får det senaste. Detta gäller nästan allt jag köper; musar, ritplattor, skrivare, scanners....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde faktiskt det allra senaste av drivis till Logitech 1.61 tror jag det var

Och om wacom har samma funktioner som USB overdrive så finns det ingen anledning att slösa pengar på det och måste ju ändå ha wacomprogrammet till ritbordet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det var det allra senaste Logitech som inte funka kanske du skulle testa det näst senaste el nästnäst senaste…

Jag tror jag kör 1.5.0 till min Panther och det funkar klockrent, jag har haft besvär med tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte från en tidigare version för att den krånglade

 

Ingen återvändo Logitechmusen blir pensionerad och kopplas in på PCn istället där funkar ju vad som helst :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haft ett MacAlly iKey tangentbord till mina G4:or sedan 1999, men när jag uppdaterade till Tiger vill inte datorn känna igen tangentbordet. Frågan kom upp vid installationen.

Det fungerar visserligen, men tecknen > och § har bytt plats, ställde om det flera ggr, men det kommer tillbaka. Så nu fick jag plocka fram mitt äpplebord, som inte är lika många knappar på.

 

vaffö gör de på detta viset

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste åren så har jag bara använt Logitech mouse till mina Macar,MX 510, MX 700 & idag så använder jag bara en MX 1000 och jag är jäkligt nöjd med denna mus, hade lite strul precis i början och jag trodde att det kunde bero på underlaget eller något annat, men det var det inte, den var endast i behov av bättre drivisar från Logitech och det har vi fått och jag är nöjd :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i behov av bättre drivisar från Logitech och det har vi fått och jag är nöjd  :D

241513[/snapback]

Hööö? När var hur?! När kom denna nya drivrutin du pratar om? Har inte kollat på ett bra tag, låter högst intressant! =) Måste kolla när jag kommer hem.

 

Jag köpte en MX1000 för några månader sedan men har hatat den musen sen dag 1. Tyvärr är alternativet att köra enknappars med sladd, vilket är oacceptabelt när jag vant mig vid exposé på en av tumknapparna.

 

Mitt problem är att pekaren med jämna mellanrum tar ett skutt ca 5-10 cm ner på skärmen. Det är inte "optisk panik", när pekaren far runt oberäkneligt. Det är alltid samma skutt.

 

Dessutom är noggrannheten helt värdelös. Kan inte ens rita en någerlunda jämn cirkel med den.

 

/Phreedh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte någon annan mus, ritbord, joystick installerad samtidigt Logitech verkar skapa konflikt åtminstone hos mej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hööö? När var hur?! När kom denna nya drivrutin du pratar om? Har inte kollat på ett bra tag, låter högst intressant! =) Måste kolla när jag kommer hem.

 

Jag köpte en MX1000 för några månader sedan men har hatat den musen sen dag 1. Tyvärr är alternativet att köra enknappars med sladd, vilket är oacceptabelt när jag vant mig vid exposé på en av tumknapparna.

 

Mitt problem är att pekaren med jämna mellanrum tar ett skutt ca 5-10 cm ner på skärmen. Det är inte "optisk panik", när pekaren far runt oberäkneligt. Det är alltid samma skutt.

 

Dessutom är noggrannheten helt värdelös. Kan inte ens rita en någerlunda jämn cirkel med den.

 

/Phreedh

241841[/snapback]

 

Du kan läsa mer i denna tråd och där finns också länk till dom senaste drivisarna till Logitech musen.

 

MacForum

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt går inte att lösa med nya drivisar utan problemen kvarstår alltjämt tyvärr känns lite pyrt att ha kastat ut pengar på sånt som inte är användbart i sin egen dator. Men Wacoms egen mus är överlägsen i allt och så slipper man ha en extra musmatta på bordet <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wacommusen på wacomplattan känns jättekonstigt, ingen precision alls, går bort helt för mig. :)

 

Bara en tanke, tänk om det är wacom-drivrutinen som behöver uppdateras, den kanske kolliderar med logitechen och ger fel på musen?

 

Vilken systemversion OSX har du förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på förresten när jag läste Nissens inlägg att jag hade en billig USB-kortläsare som ställde till elände en gång, när jag bytte den mot en med firewire försvann problemen med musen och wacomet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste Wacom drivruitin och ingen kortläsare installerad. Är en vanesak med Wacommusen men efter 1 dag är det bättre än Logitech någonsin har varit och precisonen går att ställa bättre än på Logitech

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du sån wacom-mus som jag som bara funkar på brädan el funkar din utanför?

 

Vilken systemversion har du då?

Och vilken logitechmus?

Min Mx510 funkar grejt alla fall, på panther, väldigt nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spara musen tills du får panther el tiger, då kanske den funkar bättre. Fast då kan det bli nåt annat som inte funkar. :lol: Så är en datorägares vardag…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

lite ironiskt, för "en mac behöver ju inga drivrutiner"? :ermm:

hoppas MacBooken har stöd för min Logitech MX310.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ironiskt, för "en mac behöver ju inga drivrutiner"?  :ermm:

hoppas MacBooken har stöd för min Logitech MX310.

379432[/snapback]

 

Du behöver nog inte vara orolig... jag kör logitech på min pb utan minsta bekymmer B)

Nissen körde ju Jaguar och det är nog en ganska stor del av förklaringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lite ironiskt, för "en mac behöver ju inga drivrutiner"?  :ermm:

379432[/snapback]

Jodå! Alla datorer behöver drivrutiner. Skillnaden mellan Mac och många andra är bara att de flesta möss går att använda med Apples egen drivrutin. Man måste alltså inte installera en specifik drivrutin för varje märke på mössen. T.ex så fungerar alla Logitechs möss med Apples drivisar, men inte med full funktionalitet. Vänster och höger musknappar fungerar alldeles utmärkt utan Logitechs egna drivrutiner, och så även scrollhjulet. Om man däremot har fler knappar på sin Logitechmus så vill man däremot installera Logitechs drivrutin, så att man kan konfigurera alla knapparna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det låter bra, jag hoppas att det kommer fungera så :)

 

(ska bara hitta någon att köpa min hp laptop (som iofs funkar skitbra) så byter jag nog till mac (macbook) iom nästa revision processorer och nyheter som ev. kommer nästa vecka..)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...