Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkommen till nya MacWorld.se!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Kalenderlänken fungerar fortfarande inte!!

 

post-7270-1133811664_thumb.png

238266[/snapback]

Ja, det har du rätt i. Efter en snabb koll verkar det som om ett 'l' smygit sig in efter 'calendar'. Den buggen borde ju gå ganska snabbt att fixa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar
Ja, det har du rätt i. Efter en snabb koll verkar det som om ett 'l' smygit sig in efter 'calendar'. Den buggen borde ju gå ganska snabbt att fixa.

238386[/snapback]

 

Ja, fast frågan är det är det man vill. Kalendern ser nämligen ut som "hej-kom-och-hjälp-mig", den är inte anpassad till sidbredden. Sidbredden borde göras flexibel, fixerat är inte bra. Men det är kanske just det de håller på med. Hursomhelst så tror jag att den "buggen" finns där av en anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggigt, men jag föredrar den första varianten.. gillar den :) enkelt är oftast bäst, eller det tycker jag.. :) lite förmycket saker på sidan av forumet för min smak, gillar det tomma.. ;) annars tycker jag att det var riktigt snyggt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Old school vs. New School.

(Kalenderlänken är för övrigt nu fixad)

 

 

nytt_vs_gammalt.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillade den grå-blå-nyansen i det allra första forumet. Det var tider det. ^_^

Nya forumet är dock helt klart stiligare. Mest optimalt känndes kombinationen av det gamla och det nya som kördes efter att nya serven var på plats.

 

MacWorld.se är dock många gånger bättre nu än mot tidigare. :ThumbsUp::)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är lätt att snurra bort sig när forumet laddas i frames men det har ni nog redan räknat ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kanske börjar bli gammal (41) men typografi, och en tydlig layot är trots allt eviga värden...

238385[/snapback]

Det är t.o.m. en hel vetenskap, bokstavligen, även i datorer, GUI design, osv.

Jag är oxå 41 men tycker att det inte spelar roll. :D;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och even older school...  :whistling:

 

MW_1997.jpg

238472[/snapback]

 

Najs!! Redan på den tiden hade de värstingmacar!!! :w00t::w00t::w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:ThumbsUp::ThumbsUp:

Det ser riktigt bra ut.

Men varför blir det dubbla skrollister? :ermm::ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Snygg design!

 

I övrigt föredrar jag det gammla forumet av följande orsaker:

 

-Kan inte logga in i det nya forumet längre fick idag logga in på nytt men det funkade bara i det gammla det nya vägrade. Måste fixas!

 

-Nya scrollningen är för snabb rena turbon. Måste vara jätteförsiktig med scrollhjulet på musen annars flyger det all världens.

 

-Ytterliggare en scrollbugg när man scrollat slut på den första scrollisten så kan man inte använda scrollhjulet på musen längre för att se de sista inläggen längst ner på varje sida utan måste då manuellt scrolla med pilen på webbläsarens yttersta list. Irriterande!

 

-Nya forumet klart långsammare än det gammla då jag jämfört. Mycket stor skillnad på laddtider!

 

Jag stannar nog i det gammla så länge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joakim Ågren

Det vissade sig att scrollningen ända längst ner på sidan fungerar, det som dock inte fungerar är om man klickar på scrollhjulet så att man får en dubbelpil som man sedan kan scrolla med bara genom att föra musen uppåt och neråt då kan man inte scrolla på det sättet ända ner i det nya forumet.

 

Det vissade sig att jag nu är inloggad i det nya forumet men som sagt jag var tvungen att logga in från det gammla för att bli det. Logga in från det nya fungerar ej. Kan nämnas att jag förnärvarande är inloggad också på IDG med samma namn kanske det som stör!.

 

-Upptäckte en ny bugg. När man går till nästa sida i en forumtråd alternativt i Visa Nya Inlägg funktionen så hamnar man allra längst ner i tråden/på sidan och man måste scrolla upp igen. Irriterande.

 

Vad gäller laddtider så är det bara första gången man laddar ner sidan som det går långsammare. Sen går det ungefär lika fort.

 

När man klickar på Uppdatera knappen i webbläsaren när man befinner sig i Visa Nya Inlägg funktionen så tas man till index istället för att uppdatera Visa Nya Inlägg. För att uppdatera Visa Nya Inlägg måsta man använda den länken varje gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det bättre förr?

238473[/snapback]

 

 

Nej! Datorerna var lite långsammare förr...

 

För övrigt tycker jag att konstruktiv kritik bör bemötas på ett konstruktivt sätt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej! Datorerna var lite långsammare förr...

 

För övrigt tycker jag att konstruktiv kritik bör bemötas på ett konstruktivt sätt!

238521[/snapback]

Exakt. -_-

 

För övrigt fungera det här med två scrollningslister rätt okej på jobbet.... Där jag har tillgång till en mus med scrollhjul. Hemma har jag dock inget sådant. Kör bara med plattan på iBooken. Men men. Det blir nog bra ska ni se! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Moi undrar bara varför jag måste logga in varje gång jag besöker det "nya" forumet? Försöker på alla sätt och vis bli ihågkommen, men inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att tömma Cachen.... sedan kryssa i komihåg mig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att tömma Cachen.... sedan kryssa i komihåg mig...

238566[/snapback]

Done that! :) (Och det hjälpte inte)

 

Inte för att det är hela världen. Jag kan leva med det. Undrade mest om någon visste varför.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller mig också till det "gamla" forumet.... hur länge kommer det alternativet att finnas kvar?

 

Mycket som redan har nämnts här som känns fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kort svar i brist på tid:

 

Forumlösningen är den bästa tänkbara utifrån förutsättningarna. Vi har två olika system som vi vill knyta samman bättre. Detta är lösningen. Och man behöver faktiskt inte skrolla i två olika ramar, även om det först kan tyckas så. Sätt markören i själva forumramen och skrolla på med rullhjulet så hänger den andra ramen med. Det funkar riktigt bra när man vant sig.

 

Och som sagt, om man nu inte gillar denna lösning med en gång kan man fortfarande köra med det "rena" forumet på forum.macworld.se. Ingenting har alltså blivit sämre, det har bara tillkommit ett nytt sätt att använda forumet på.

 

Försök att se lite positivt på saker och ting.

238097[/snapback]

 

 

Jag har inget scrollhjul...... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att folk trivs bättre i det gamla är givet, så är det och kommer alltid att vara. Det spelar ingen roll vad det nya är, det gamla är en trygghet man helst låter bli att lämna... Alternativet "Vänta och se" är det enda alternativet som i princip alltid vinner en diskussion om huruvida man ska byta upp sig eller inte... För då kan man inte förlora.

 

Scrollandet borde verkligen gå att lösa... På ett bra sätt.

Frågan är bara hur. Varför är det en inre scroll på forumet? Alltså, varför har själva forumet en egen scroll? Står det någonstans och jag har lyckats missa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är lite väl mycket gnäll på macanvändarna, o många klassar sig själva som "världsmästare".

 

MW / Forumet blev mycket piggare/trevligare o ser inte längre ut som ett massutskick från den lokala pizzerian :D

 

Vad det gäller tidningen så finns ju nu möjligheten för läsarna att skriva som det det "skall" vara.

 

Trevligt//Andreas & Co :ThumbsUp::ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär samma förändringar som tidningen har fått de senaste åren. Tyvärr verkar en enkel och stilren design vara helt ute. Många verkar dock gilla det här lite skrikiga (och röriga?) utseendet. Som helhet blir det ändå godkänt av mig, det ser okej ut.

Betyg: 2+/5

 

Övrigt: Behövs macbarometern när priserna är nästan samma i alla butiker? Och dubbla scrolllister? Kanske enda lösningen för att forumet ska vara integrerat med macworld.se, men knappast snyggt eller bra. Det bara måste ju gå att komma runt det på ett bättre sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som orkar skriva en sammanfattning av den konstruktiva kritik vi framfört?

Vintermörkret för mig djupare och djupare ner i ändlös slummer... :sleeping:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...