Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkommen till nya MacWorld.se!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Vi är ofattbart grymt positiva!!!! :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:  :w00t:

238107[/snapback]

 

Precis! :D:w00t::cake:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar
Ett kort svar i brist på tid:

 

Forumlösningen är den bästa tänkbara utifrån förutsättningarna. Vi har två olika system som vi vill knyta samman bättre. Detta är lösningen. Och man behöver faktiskt inte skrolla i två olika ramar, även om det först kan tyckas så. Sätt markören i själva forumramen och skrolla på med rullhjulet så hänger den andra ramen med. Det funkar riktigt bra när man vant sig.

 

Och som sagt, om man nu inte gillar denna lösning med en gång kan man fortfarande köra med det "rena" forumet på forum.macworld.se. Ingenting har alltså blivit sämre, det har bara tillkommit ett nytt sätt att använda forumet på.

 

Försök att se lite positivt på saker och ting.

238097[/snapback]

Nu måste jag säga att du får det att låta som om vi klagar på allt och det gör vi väl inte? Överlag så är väl folk positiva till det nya, men om det är något som man inte gillar så måste man få säga det utan att det låter som man klankar ner på alltihopa! Jag gillar det nya utseendet, absolut, dock gillar jag inte riktigt dubbelscrollningen och då tänker jag säga det! Bits du så biter jag tillbaka. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ni måste kunna ta konstruktiv ..

 

ps det andra sscroolen följer inte alls med... men de löser ni tidsnog

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som har läst min nyhet framgår det klart och tydligt att det "gamla" forumet fortfarande finns kvar för den som vill använda det på klassiskt vis.  :closedeyes:

238020[/snapback]

Och det kommer jag använda :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp, jag med. Men det skulle vara trevligt, som jag nämnde tidigare i den här tråden, om man kunde få forum-länkarna på Macworld.se att leda till det "rena" forumet istället för den där iFrame:n...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som har läst min nyhet framgår det klart och tydligt att det "gamla" forumet fortfarande finns kvar för den som vill använda det på klassiskt vis.  :closedeyes:

238020[/snapback]

 

 

Och det kommer jag använda :D

238178[/snapback]

Samma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gamla forumet..... :blink: .. det är ju samma forum men på olik sätt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kommer nog uppdateringar till forumet "itself" också, tids nog...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder det gamla forumet, men tack ändå peth.  ;)  Det var på jobbet jag fick ett smakprov på det nya.  :)

238187[/snapback]

 

:huh: Det är ju det "gamla" forumet jag länkade till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

FTR: jag kör med den gamla modellen jag med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 1280x1024 tycker inte om den här layouten, det är som om det är gjort för 2048x1538, jobbigt att scrolla, annars verkar allt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo .. det är nog en del som kommer att använda det gamla en tid .. tills barnssjukdomarna är botade

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alexander Danling

Klistrar in min kommentar till nyheten här också, eftersom diskussionen kommer att föras mer aktivt här :)

 

Here goes:

 

Håller med om att glasknapparna är överflödiga för var det inte ni som i något nummer av MacWorld skrev att aqua-fenomenet är på väg ut och in kommer istället en mer avskalad design? Varför spär ni då på användandet av färgglada aqua-bollar?

 

Detsamma gäller tidningen, den är en explosion av fräsiga effekter och aqua-bollar vilket enligt mig blir alldeles för rörigt. Man får ingen bra överblick över sidorna utan tvingas leta med lupp och lampa för att verkligen försäkra sig om att man har läst allt på sidan. Ett bra exempel på detta var er Nätverksguide (jag skrev om detta i forumet men ingen kommentar från er :( ) där ni hade lagt stora blaffiga illustrationer BAKOM texten, hjärnsläpp 2000. Det var ju det första man lärde sig på sin grafiska utbildning på gymnasiet; lägg ALDRIG någonsin en illustration bakom brödtext. Punkt.

 

Nej, gå tillbaka till er avskalade layout ni hade i 2004 års upplaga av tidningen. För sedan över den designen på sajten så blir allt frid och fröjd igen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till (konstruktiv kritik :) ). Ta bort Rubrikerna till kommentarerna på macworld.se. De gör numera noll nytta! I det nya, snygga, fältet till höger om artikeln där de visas syns nämligen inte rubriken, men folk skriver fortfarande såhär:

 

Rubrik: Tre små gummor...

Kommentar: ...skulle gå en gång till marknaden uti Nooooooora.

 

Och när man bara ser kommentaren fattar man inget...

Då tycker jag att man borde ta bort rubrikerna helt, själv tycker jag bara det är jobbigt...

Jag hoppas på lite respons från andra här, men min åsikt är att kommentar-funktionen bör byggas om, åtminstone lite grann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klistrar in min kommentar till nyheten här också, eftersom diskussionen kommer att föras mer aktivt här :)

 

Here goes:

 

Håller med om att glasknapparna är överflödiga för var det inte ni som i något nummer av MacWorld skrev att aqua-fenomenet är på väg ut och in kommer istället en mer avskalad design? Varför spär ni då på användandet av färgglada aqua-bollar?

 

Detsamma gäller tidningen, den är en explosion av fräsiga effekter och aqua-bollar vilket enligt mig blir alldeles för rörigt. Man får ingen bra överblick över sidorna utan tvingas leta med lupp och lampa för att verkligen försäkra sig om att man har läst allt på sidan. Ett bra exempel på detta var er Nätverksguide (jag skrev om detta i forumet men ingen kommentar från er :( ) där ni hade lagt stora blaffiga illustrationer BAKOM texten, hjärnsläpp 2000. Det var ju det första man lärde sig på sin grafiska utbildning på gymnasiet; lägg ALDRIG någonsin en illustration bakom brödtext. Punkt.

 

Nej, gå tillbaka till er avskalade layout ni hade i 2004 års upplaga av tidningen. För sedan över den designen på sajten så blir allt frid och fröjd igen :)

238259[/snapback]

 

Jag håller faktiskt ganska mycket med, men du får ändå erkänna att det är bättre än förut!

Dessutom gillar jag designen på de små mörkgrå rutorna ASmycket! :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till nya MacWorld.se!

 

Som du kan se är det idag stor premiär för nya MacWorld.se – ett första steg i vår jättesatsning på webben. Samtidigt som Nordens största Macsajt blir snyggare passar vi även på att presentera en rad nya finesser. Så här får du ut mer av dem!

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

237992[/snapback]

 

Kalenderlänken fungerar fortfarande inte!! icon7.gificon7.gif

 

post-7270-1133811664_thumb.png

 

Och så tycker jag att användarna själva ska kunna välka "skins" på forumet, ifall att de inte vill ha just MacWorld sstielen. Det fins ju den klassiska IPB stilen också. Det är enkelt att fixa det, bara att ändra en inställning och sen finns det en liten listruta längst ner på varje sida att välja i. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och så tycker jag att användarna själva ska kunna välka "skins" på forumet, ifall att de inte vill ha just MacWorld sstielen. Det fins ju den klassiska IPB stilen också. Det är enkelt att fixa det, bara att ändra en inställning och sen finns det en liten listruta längst ner på varje sida att välja i.  :D

238266[/snapback]

 

Bra idé! Men det borde vara skins på hela macworld! ni får börja sätta versionsnummer på sidorna! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kort svar i brist på tid:

 

Forumlösningen är den bästa tänkbara utifrån förutsättningarna. Vi har två olika system som vi vill knyta samman bättre. Detta är lösningen. Och man behöver faktiskt inte skrolla i två olika ramar, även om det först kan tyckas så. Sätt markören i själva forumramen och skrolla på med rullhjulet så hänger den andra ramen med. Det funkar riktigt bra när man vant sig.

238097[/snapback]

 

Snälla Andreas. Sen när har du sett ett skrollhjul på en Mac mus? (förutom då den "mäktiga" som har en skrollkula) Det ÄR jobbigt att ha två skrollande ramar i varandra och något man bör undvika.

 

/stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De löser nog det där förr eller senare...

Och vi fortsätter att surfa till det gamla vanliga forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har läst MW sedan 1996 och måste säga att tidningen numer mest liknar en reklambroschyr. Visst Ytterberg är alltid läsvärd, en och annan recension likaså. Men ta t ex det senaste numret med Mac OSX-tips - hur rörigt som helst.

 

Tidningen håller heller inte altid vad den lovar - t ex tiger-numret med så gör du en widget - inte skulle någon kunna göra en widget efter den summariska genomgången. (Jag programmerar ändå i PHP, JavaScript etc.)

 

Jag förstår att siten behövde uppdateras men den är precis som tidningen inte längre tydlig och lättläst. Jag tycker den påminner om Umax gamla scanningsprogram, vars gränssnitt ironiserades över i denna tidning en gång i tiden.

 

Jag kanske börjar bli gammal (41) men typografi, och en tydlig layot är trots allt eviga värden...

 

Så var det sagt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...