Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Välkommen till nya MacWorld.se!


Andreas Leijon

Rekommendera Poster

Andreas Leijon

Välkommen till nya MacWorld.se!

 

Som du kan se är det idag stor premiär för nya MacWorld.se – ett första steg i vår jättesatsning på webben. Samtidigt som Nordens största Macsajt blir snyggare passar vi även på att presentera en rad nya finesser. Så här får du ut mer av dem!

 

>> Läs hela nyheten på MacWorld.se!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Är det bara för mig som det inte funkar i firefox 1.5?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Är det bara för mig som det inte funkar i firefox 1.5?

237995[/snapback]

 

Generellt tips för ALLA som har problem med att nya MacWorld.se ser märklig ut:

 

Rensa webbläsarens cacheminne!

 

I Safari: Gå upp under "Safari -> Töm cache".

 

I Firefox: Gå till "Firefox -> Preferences -> Privacy -> Cache -> Clear Cache now"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt tips för ALLA som har problem med att nya MacWorld.se ser märklig ut:

 

Rensa webbläsarens cacheminne!

 

I Safari: Gå upp under "Safari -> Töm cache".

 

I Firefox: Gå till "Firefox -> Preferences -> Privacy -> Cache -> Clear Cache now"

238000[/snapback]

 

Nu funkar det, o snyggt blev det med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser för dj-vligt ut i Firefox 1.5 även när jag tömt cachen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Hmm. Efter rensning av cache hamnar forumet på "rätt" ställe, och inte långt nedanför allt annat.

 

Men sen ligger forumet i ett eget lager med egen scroll. Ska det vara så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men sen ligger forumet i ett eget lager med egen scroll. Ska det vara så?

238014[/snapback]

Så är det för mig oxå och jag antar att det ska vara så, tycker dock det är lite besvärligt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon
Så är det för mig oxå och jag antar att det ska vara så, tycker dock det är lite besvärligt...

238018[/snapback]

 

För er som har läst min nyhet framgår det klart och tydligt att det "gamla" forumet fortfarande finns kvar för den som vill använda det på klassiskt vis. :closedeyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För er som har läst min nyhet framgår det klart och tydligt att det "gamla" forumet fortfarande finns kvar för den som vill använda det på klassiskt vis.  :closedeyes:

238020[/snapback]

Ja det var då bra. :) Även om jag gillar den nya stilen i de flesta avseenden, så vägrade Mozilla 1.3.1 att visa forumet genom macworld.se så att det såg bra ut. Text som flöt in i varandra och en del andra läskiga konstigheter. -_-

 

Men annars helt okej. En fundering dock. För oss som väljer att använda forumet på det gamla viset, går det att fixa så att det ligger i mitten ungefär som tidigare istället för längst till vänster som det är nu? Vad jag ser använder ni en iframe för att visa forumet på macworld.se. Då borde en centrering av forumet inte påverka utseendet för andra än de som läser på det gamla viset.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkligen snyggt! :w00t: Bra jobbat! :D (Fast IDG-remsan, som vi redan diskuterat, är vääldigt ful :( )

 

Men jag undrar om ni kanske kunde ändra storleken på iFrame:n så att man inte måste navända den stora scrollen för att läsa det längst ner på forumsidan. Bara så att den ligger kant i kant med rutan längst ner i höger-kanten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Verkligen snyggt! :w00t: Bra jobbat! :D (Fast IDG-remsan, som vi redan diskuterat, är vääldigt ful :( )

 

Men jag undrar om ni kanske kunde ändra storleken på iFrame:n så att man inte måste navända den stora scrollen för att läsa det längst ner på forumsidan. Bara så att den ligger kant i kant med rutan längst ner i höger-kanten.

238032[/snapback]

 

Precis, att hålla koll på två scrollbarer samtidigt är väldigt irriterande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej till... (Förlåt, jag vill egentligen inte klaga :ermm: )

 

Men sidan är så otroligt smal! :blink: När man ska läsa nyheterna måste man scrolla typ två sidor. Jag förstår att man inte upptäcker det om man har 800x600-upplösning, men har man 1280x1024 är det verkligen störande. Kunde man inte få reklamskyltarna till vänster att följa med högerkanten? Jag har gott om plats för dem på min skärm.

Annars är det nya utseendet "Waaaaaay better" än det förra. Det känns bara som att gå ett steg tillbaka att optimera sidan för små skärmar. Det är såå ute med att behöva scrolla... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, att hålla koll på två scrollbarer samtidigt är väldigt irriterande.

238035[/snapback]

Håller fullständigt med. Faktiskt värdelöst om jag ska säga precis vad jag tycker.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ändå pratar om vad som kan putsas på känns det lite tråkigt att den här dialogen (eller vad heter det?) ser ut likadant som förut:

 

post-7186-1133797965.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En till grej som blivit sämre är om man väljer "visa nya inlägg". Om man går in på ett ämne snabbt där o sen vill tillbaka till sina gamla sökresultat så verkar inte det gå längre. Istället gör webläsaren en ny sökning. Vilket då leder till att forumet säger att antalet sökningar inom en viss tid (20s eller vad det är) är begränsat. Detta gör att det går ganska mycket långsammare att snabbt kolla in vad allt nytt handlar om lite mer ingående.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej, som borde gå att fixa relativt snabbt, medan ni försöker ordna till allt vi klagar på, är detta:

Med nån cookie som sparar lite inställningar (forumets vem-du-är-cookie, kanske? skulle man kunna få alla länkar från macworld.se att leda till det fristående forum.macworld.se. Kanske? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur snuggt sdom helst!! HURRA och BRAVO! ( Fixar ni dubbelscrollningen och centreringen av forumet får ni 10 :w00t: av 10 möjliga! )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas Leijon

Ett kort svar i brist på tid:

 

Forumlösningen är den bästa tänkbara utifrån förutsättningarna. Vi har två olika system som vi vill knyta samman bättre. Detta är lösningen. Och man behöver faktiskt inte skrolla i två olika ramar, även om det först kan tyckas så. Sätt markören i själva forumramen och skrolla på med rullhjulet så hänger den andra ramen med. Det funkar riktigt bra när man vant sig.

 

Och som sagt, om man nu inte gillar denna lösning med en gång kan man fortfarande köra med det "rena" forumet på forum.macworld.se. Ingenting har alltså blivit sämre, det har bara tillkommit ett nytt sätt att använda forumet på.

 

Försök att se lite positivt på saker och ting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för det nya forumet.- sjukt jobbigt dock med dubbelscrollen.. det är två sådana i sida som man rullar ner.. tar dubbelt så lång tid att treva sig neråt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett kort svar i brist på tid:

 

Forumlösningen är den bästa tänkbara utifrån förutsättningarna. Vi har två olika system som vi vill knyta samman bättre. Detta är lösningen. Och man behöver faktiskt inte skrolla i två olika ramar, även om det först kan tyckas så. Sätt markören i själv forumramen och skrolla på med rullhjulet så hänger den andra ramen med.

 

Och som sagt, om man nu inte gillar denna lösning med en gång kan man fortfarande köra med det "rena" forumet på forum.macworld.se. Ingenting har alltså blivit sämre, det har bara tillkommit ett nytt sätt att använda forumet på.

 

Försök att se lite positivt på saker och ting.

238097[/snapback]

 

Du ska inte se det som att vi klagar på ert arbete, det enda vi vill är att hjälpa till. Självklart förstår vi att ni har lagt ner mycket jobb på det här. Kritiken är endast konstruktiv sådan, och nästan alla förändringar ni gjort är bara till det bättre.

 

Tack för ditt korta svar förresten! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Försök att se lite positivt på saker och ting.

238097[/snapback]

 

Vi är ofattbart grymt positiva!!!! :w00t::w00t::w00t::w00t::w00t::w00t:

 

cake.jpg

fireworks-1999-8-1-s2.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...