Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Öppna Mighty Mouse?


Lazzo

Rekommendera Poster

Hej, är det nån som vet hur man öppnar en Mighty Mouse utan att förstöra den? Scrollkulan har börjat krångla; det går inte att scrolla neråt, bara uppåt och åt sidorna. Jag misstänker att det har kommit in damm i den. Den verkar lite känslig på så vis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket för länken. Det var lite pilligt och det blev lite små märken på undersidan. Jag var dessutom tvungen att limma fast den ena av ringarna, (den var nog limmad innan också). Nu funkar scrollen ialla fall. Det var en del damm under kulan, tillräckligt för att ett av dom fyra små hjulen inte skulle kunna snurra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ser vanskligt ut tycker jag...

mouseapart-brokerings-450.jpg

 

We started out by removing the several layers of rings from the bottom, which were attached (mostly) by tabs to the body of the mouse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...verkar som att Mighty inte lever upp till Apple's sedvanliga kvaltetsnivå... När dom väl släpper en tvåknappare så släpper dom en som saggar ihop ofta och snabbt (många har probs med Mighty'n). Även solen har sina fläckar - här har Appple fuckat upp - Mightyn är skrot. Tänker på den där runda musen dom hade ett tag - visserlige bra kvalitet - men ergonomin var så fel att normalt växta människor knappt kunde använda den.

 

Jag köper en Logitech till nya jobbdatorn i januari - Mighty'n som följer med får bli reservmus.

 

(är det inte lite skumt att ett företag som Apple inte kan göra datamusar?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det var lite krångligt, men en Mighty Mouse utan fungerande scrollfunktion känns inte nåt vidare, så jag tycker det var värt det. Jag använde två instrumentskruvmejslar för att bända loss ringarna, den inre lossade lätt, medan den yttre satt hårdare, (limmad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, Apples möss är ofta mer snygga än bra, jag köpte nog mest Mighty Mousen för att den är snygg, (och för att min gamla mus gick sönder, så jag behövde en ny). Puckmusen var inget vidare, man var tvungen att se på den så man greppade den rakt, annars var det svårt att styra pekaren rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det får bli att köra en fuktig duk över styrkulan i fortsättningen

för mig.... även om jag skulle göra som på bilden åvan

så kommer det att bli samma elände efter ett tag igen...

och jag är osäker på hur många gånger dessa ringar klarar

av att tas ur och sättas dit...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

jag fick samma sak på min mighty mouse nu, scrollen funkar inte neråt, bara upp/vä/hö

det är inget apple fixar om man åker in till dom? jag menar den är typ tre veckor gammal.. scrollen ska väl inte lägga av redan, eller är det meningen kanske? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick samma sak på min mighty mouse nu, scrollen funkar inte neråt, bara upp/vä/hö

det är inget apple fixar om man åker in till dom? jag menar den är typ tre veckor gammal.. scrollen ska väl inte lägga av redan, eller är det meningen kanske? ;)

251158[/snapback]

prova med att köra en fuktig trasa på kulan...

det är smuts som har fastnat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma problem för mej också, har gjort rent musen 4 ggr nu, tröttnat på att limma tillbaka ringen..Funkar bra än då utan övre ringen, men det är en skön mus annars...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag fick samma sak på min mighty mouse nu, scrollen funkar inte neråt, bara upp/vä/hö

det är inget apple fixar om man åker in till dom? jag menar den är typ tre veckor gammal.. scrollen ska väl inte lägga av redan, eller är det meningen kanske? ;)

251158[/snapback]

 

 

prova med att köra en fuktig trasa på kulan...

det är smuts som har fastnat

251159[/snapback]

 

 

Samtidigt så kan du ju prova att använda den fuktiga trasan på skrivbordet :lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Samtidigt så kan du ju prova att använda den fuktiga trasan på skrivbordet :lol:  :lol:  :lol:

251163[/snapback]

 

Och TVÄTTA HÄNDERNA!! :lol::lol::lol::lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damm i musen!

Då kanske det kan vara idé att stänga av datorn ibland och sätta igång och städa. Eller inhandla bärbart och endast använda styrplatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och TVÄTTA HÄNDERNA!!  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:

251212[/snapback]

Ja jag ska....tjata inte :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Ja jag ska....tjata inte  :lol:

251249[/snapback]

 

Hehehe. :D:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...verkar som att Mighty inte lever upp till Apple's sedvanliga kvaltetsnivå... När dom väl släpper en tvåknappare så släpper dom en som saggar ihop ofta och snabbt (många har probs med Mighty'n). Även solen har sina fläckar - här har Appple fuckat upp - Mightyn är skrot. Tänker på den där runda musen dom hade ett tag - visserlige bra kvalitet - men ergonomin var så fel att normalt växta människor knappt kunde använda den.

 

Jag köper en Logitech till nya jobbdatorn i januari - Mighty'n som följer med får bli reservmus.

 

(är det inte lite skumt att ett företag som Apple inte kan göra datamusar?)

237510[/snapback]

 

Håller nog med dig även om det svider lite... Kul att Mac (äntligen) kom med en flerknappsmus och med scrollhjul och som då dessutom inte var som ett "vanligt" scrollhjul. Så naturligtvis störtade man iväg och handlade en dito för att vara up-to-date och dessutom "gynna" ett sån't lovvärt alternativ.

 

Jag har problem med att scrolla på internetsajter. Kommer jag åt scrollhjulet lite åt sniskan så bläddras jag till föregående sida. Detta är jobbigt om man sitter och skriver ett mejl och skickas bakåt till föregående sida, bläddrar man sig framåt så kommer man till mejl-fönstret men då har allt man skrivit raderats... :angry:

 

Den är lägre än min gamla Pyttemjuk-mus. Jag använder musmatta (fast det inte behövs, men det känns "skonsammare" än en bordsskiva) och då blir mattan lite för liten med den nya vinkeln på handen och då skaver kanten mot handloven... Har inte tidigare använt den ovala musen utan hoppade direkt till tredjepartsmus när jag övergav 68k.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Hamnade öppna min just och rengöra den! :( Jävla va skit det blir på rullarna! :(

Att int Apple har tänkt på det där ppå nåt vänster! Har ju funnits möss med kulor i flera år och då brukar det ju bli det där bekymret! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Min nedåt-scroll har också lagt av nu. Brorsans la av för nån vecka sen så det är verkligen ett problem.

 

r/ blötte kulan lite och körde speedrace åt alla möjliga håll med ett finger och t-shirten emellan. Nu funkar den igen. Ska sälja knepet till apple! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
Jag har problem med att scrolla på internetsajter. Kommer jag åt scrollhjulet lite åt sniskan så bläddras jag till föregående sida. Detta är jobbigt om man sitter och skriver ett mejl och skickas bakåt till föregående sida, bläddrar man sig framåt så kommer man till mejl-fönstret men då har allt man skrivit raderats...

253694[/snapback]

 

Då kör du Firefox.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm...verkar som att Mighty inte lever upp till Apple's sedvanliga kvaltetsnivå... När dom väl släpper en tvåknappare så släpper dom en som saggar ihop ofta och snabbt (många har probs med Mighty'n). Även solen har sina fläckar - här har Appple fuckat upp - Mightyn är skrot. Tänker på den där runda musen dom hade ett tag - visserlige bra kvalitet - men ergonomin var så fel att normalt växta människor knappt kunde använda den.

 

Jag köper en Logitech till nya jobbdatorn i januari - Mighty'n som följer med får bli reservmus.

 

(är det inte lite skumt att ett företag som Apple inte kan göra datamusar?)

237510[/snapback]

 

 

Min MightyMouse fungerar utmärkt, det gäller bara att motionera kulan ordentligt lite då och då. Har haft den ett par månader (köpt beg) Jag älskar den!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle jag köpt en ny mus (vara) som börjar strula redan efter ett par veckor så finns inget alt. än att kräva en ny mus (vara). Händer då samma sak med alla tre (eller totalt fyra) mössen så kan man häva köpet o kräva pengarna tillbaka. ÅF har ju rätt att kunna få åtgärda felet tre ggr. Men tråkigt att det ska bli så. -_-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Min Mighty funkar hur bra som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min också som sagt, den bästa mus jag kört.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...